Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik gaśnie na włączonej klimatyzacji


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć!

Mam problem z moją Megi... Auto na włączonej klimatyzacji lubi zgasnąć podczas dojeżdżania do skrzyżowań i ogólnie wysprzęglania, bez klimy problem nie zachodzi, zauważyłem też, że jak jeździłem na włączonej klimie zimą (żeby szyby odparowały szybciej) to też nie było problemu, odkąd jest cieplej to auto gaśnie, im dłużej jadę w trasie tym problem rzadziej występuje. Natomiast jakbym odpalił auto i od razu klimę, to przy pierwszym dłuższym przytrzymaniu sprzęgła auto gaśnie i wyskakuje komunikat "ESP wyłączono" - na czerwono.

Auto to Megane III Coupe z 2009 roku benzyna 1.6 16V 110 KM bez gazu, przejechane 90 tyś km. 

Ps. dziś robiłem serwis klimy i problem nie ustąpił - w sumie nie wiem czego się spodziewałem.

Z tego co udało mi się doczytać to mam dwie opcje, albo sprężarka się kończy (ale nie chodzi głośno i podczas serwisu klimy mechanik powiedział, że wg niego sprężarka jest ok, mogę pomierzyć multimetrem obciążenia na aku) ewentualnie czyszczenie przepustnicy lub tylko jej regulacja w kompie. Jeśli czyszczenie by pomogło to myślę, że dam radę sam ale pytanie o jej adaptację? Czy muszę ją wykonać, jeśli tak to jak? 

POMOCY! Proszę  

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok a co z adaptacją? Wyczyścić mogę sam ale co później? Zrobi się sama jak włączę zapłon i chwilę odczekam czy muszę to robić przez kompa?

Czy praca przepustnicy jest uzależniona od temperatury zaciąganego powietrza? Wczoraj wieczorem jak jechałem to nie zgasł ani raz a jak jest południami gorąco to go dławi.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz sam wyczyścić bez obaw, nic się nie stanie.

Całe sterowanie silnika jest zależne od temperatury zasysanego powietrza.

Wystarczy, że przepustnica jest brudna i sterownik nie potrafi utrzymać obrotów w gorące dni (mniej tlenu w powietrzu, więc potrzeba go więcej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też to mam przy włączonej klimatyzacji, czyszczenie przepustnicy nic nie dało, pierwszy raz zauważyłem przy przebiegu poniżej 10 000km, więc zużycie sprężarki czy innych elementów raczej mało prawdopodobne. Chyba nie ma jednoznacznego rozwiązania tego problemu, więcej w tym wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki koledzy za opinie. W sobotę czyszczę przepustnice i zobaczymy czy to pomoże. Podzielę się informacją na forum.

Co do wątku wspomnianego przez kolegę to wy macie auta z LPG, chyba jedna osoba tylko nie miała.

Czy do jej czyszczenia użyć benzyny ekstrakcyjnej czy lepiej preparatu do czyszczenia gaźników?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio nie występowało, bo prawie wcale nie używałem klimatyzacji, teraz robi się cieplej to się okaże. Nie wiem czy to ma bezpośredni związek z temperaturą, bo czasem w takich samych warunkach gaśnie a czasem nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Koledzy dziś wyczyściłem przepustnicę, zrobiłem adaptację poprzez odłączenie aku na 5 minut i po podłączeniu dałem jej pochodzić na wolnych obrotach przez jakieś 10 minut i jest ok. Na dworze 23 stopnie i auto nie zgasło ani raz i zauważyłem, że obroty trzymają się na poziomie 1k obrotów. Zobaczymy co czas pokaże ale jestem dobrej myśli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Koledzy,

I ja się podpinam pod ten temat. Mam identyczny problem. Zauważyłem że moja Megane III 1.6 Grandtour (benzyna BEZ LPG) przy dojeździe do skrzyżowania/sygnalizacji, przy wysprzęgleniu gaśnie. Żadnych błędów mi komputer nie wyświetla. Zauważyłem, że na włączonej klimie to się dzieje, jak ją wyłączę, problemu nie ma (przynajmniej jeszcze mi nie zgasł) i auto jest bardziej żwawe. Przy załączonej klimie potrafi szarpać/jest bardziej zamulone, no i te gaśnięcie przy dojazdach lub jeździe w korkach. Dramat. Zauważyłem, że włączenie klimy nie powoduje jakiegoś wzrostu obrotów, ale oczywiście sprężarka się załącza i klima pracuje normalnie.

Jestem po wymianie oleju, filtrów i nagle się zaczęło robić źle.

Pytanie czy już ktoś znalazł rozwiązanie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!