Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spadające obroty silnika, brak reakcji na pedał gazu.


pieklo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Posiadam Scenica z 2001 r. 1.6 16V w automacie. Mam z nim dosyć nietypowy problem, który objawia się tym, że w czasie jazdy samochód kompletnie przestaje reagować na wduszanie gazu, obroty spadają aż do zgaśnięcia silnika (co w automacie definitywnie nie powinno mieć miejsca). Problem ten pojawia się tylko po dłuższej jeździe na rozgrzanym silniku i co ciekawe tylko wtedy kiedy na dworze jest słonecznie i gorąco (powiedzmy, gdy temperatura przekracza 20*C). Oczywiście awaryjny postój nieunikniony po chwili można jechać dalej, ale po kilku kilometrach znowu dzieje się to samo. Zimą ani w chłodne dni ten problem nie występował nawet na długich dystansach. Mnie to wygląda na to, że pod wpływem temperatury jakiś czujnik w silniku fiksuje, ale może ktoś miał podobnie i będzie w stanie wskazać gdzie leży problem?

Pozdrawiam

 

Dodano: 27 cze 2016 - 00:16

Witam

 

Niestety nikt mi nie odpowiedział na pytanie, a i sam zapomniałem o tej usterce aż do wczoraj, kiedy problem pojawił się znowu oczywiście w upalny dzień. W międzyczasie wymieniłem czujnik położenia wału, jednak okazało się, że to nie w tym problem. Objawy takie same jak te opisane w głównym temacie. Dodam, tylko że udało mi się podjechać do serwisu Renault, podłączyć pod CLIP’a i sprawdzić błędy w czasie trwania tego problemu i niestety diagnostyka niczego nie wykazała 0 błędów. W serwisie sprawdzono mi czy to może wina cewek, wymieniono cewki na inne, niestety nic to nie dało. Teraz tak sobie czytam i staram się dojść przyczyny tej usterki. W książce serwisowej do Meganki i Scenika jest napisane, że jeżeli pomimo awarii komputer silnika ani diagnostyka niczego nie rejestrują to, istnieje prawdopodobieństwo, że sam komputer sterujący silnikiem jest uwalony. Czy taka opcja jest możliwa, że pod wpływem zbyt dużej temperatury w komorze silnika sterownik silnika zaczyna fiksować i odstawia takie numery?

 

Z góry dzięki za sugestie, o ile jakieś padną ;)

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!