Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podłączenie fabrycznego radia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Wiem że temat już był poruszany ale żaden z nich nie wytłumaczył mi na czym polega mój problem.

Od 3 tygodni jestem posiadaczem Renault megane II kombi (grandtour) 2004. W samochodzie była i wciąż jest zamontowana radio - zmieniarka "cabsse audytorium tronic",. Chciałem zamienić na oryginalne radio aby zadziałało sterowanie z kierownicy wraz z wyświetlaczem w kokpicie. Radio zamówione wraz z osobną zmieniarką przyszło wczoraj, no i montujemy....

Oczywiście radio fabryczne które zamówiłem to tuner list bo wiem że update nie podeszłoby. Jednak po wyjęciu tego "cabasse" chcąc podpiąć fabryczne rado tuner list zorientowałem się że z miejsca gdzie wsuwa się radio wychodzi wiązka kabli z zupełnie inną wtyczką (zieloną wąską) niż do tego fabrycznego radia które zakupiłem (dodam że że pierwszy lepszy elektryk i jakiś tam mechanik powiedzieli mi, że wiązka ta wychodzi z miejsca na radio jest fabryczną wiązką). Co powinienem w takiej sytuacji zrobić? Dlaczego skoro zakupiłem oryginalne radio to tego modelu okazuje się, że jest inna wtyczka w samochodzie? Można przełożyć te jakieś kostki iso w zamian za tą zieloną wtyczkę? Bardzo proszę o pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co wyciągnąłeś z deski rozdzielczej, to nie było radio, tylko jednostka sterująca.

Radio znajduje się w bagażniku i tam też są kostki ISO.

Żeby wszystko zadziałało tak jak należy, to musisz przeciągnąć kostki ISO z bagażnika do deski rozdzielczej + wymiana wyświetlacza na AFFA 2++ jeśli masz inny.

http://megane.com.pl/topic/36779-megane-radio-cabasse-ze-zmieniarka-aux/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki bardzo za odpowiedź.

Prosiłbym Ciebie jeszcze raz o dokładny instruktarz tego co powinienem zrobić...

Mam identyczne radio/zmieniarkę co na zdjęciu. Co włożyć w miejsce tej zmieniarki "cabasse" czy może mam ją zostawić ? Tak jak wcześniej pisałem, mam do włożenia fabryczne radio tuner list. Rzeczywiście w bagażniku jakaś skrzyneczka jest, ale tak mocno i sztywno przymocowana że nie próbowałem tego rozebrać.... jutro się za to zabiorę. Czy tam może być takie radio oryginalne, które teraz zamówiłem ? Bo zupełnie nie ogarniam. Wyświetlacz który mam u siebie nie współgra z całością?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy poczytać i wszystko się rozjaśni... oryginalnie masz zamontowany rozbudowany zestaw Cabasse i cały sporo zajmuje więc jakoś to musieli pomieścić (wyszło jak wyszło) i między poszczególnymi elementami zastosowano odpowiednie okablowanie z adekwatnymi wtyczkami. W bagażniku będzie pewnie tuner radiowy ale taki bez sterowania czyli przycisków.

A czemu chcesz to zmieniać?

Jaki masz wyświetlacz z navi?

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro dam Ci odpowiedź bo zerkne z rańca na ten wyświetlacz, ale z tego co mi się wydaje to jest na nim navi....To w takim razie uprzedze pytanie, może wystarczy wymiana wyświetlacza? Odpuściłbym tą całą zabawę w wymianę gdyby po prostu wyświetlacz wyświetlał jakąkolwiek informacje i działało sterowanie z kierownicy. A wyświetlacz po podłączeniu świeci w dziwny sposób tzn. raz robi dwa prostokąty jeden u góry drugi na dole, albo jakoś inaczej sobie zaświeci i tyle z niego jest ....wadliwy ? Gdyby cały szkopuł tkwił w wyświetlaczu to zostawiam wszystko tak jak było. Inna sprawa że w tej zmieniarce cabsse nie mogę włożyć żadnej płyty ani odebrać, w ogóle nie wiem czy wśrodku jest jakaś płyta.

 

Dodano: 08 kwi 2016 - 22:45

Czyli ten zestaw Cabasse jest oryginalnym/fabrycznym montażem w tym modelu czy ktoś to sobie zamontował?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyświetlacze: LINK?

Tak to jest oryginalny zestaw.

Ponawiam pytanie dlaczego chcesz zmienić to, co ci nie działa a co działa, to pomoże nakierować na rozwiązanie problemu? Radio działa? Napęd płyt rozumiem że nie. Wyświetlacz?

Jak sam za bardzo tego nie ogarniasz to rzuć zapytanie czy ktoś (kto ma jakieś na ten temat pojęcie, np z forum) w twojej okolicy by ci mógł na to zerknąć i podpowiedzieć co z tym da się zrobić.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tą zmieniarką jest tak : leci sobie tylko jakaś tam stacja i jest możliwość zmiany na inną - i to by było na tyle. Żadna płyta nie jest pobierana ani oddawana. Brak sterowania z kierownicy i wyświetlacz wyświetla dwa pomarańczowe prostokąty. Po odłączeniu i ponownym podłączeniu zmieniarka przez 5 sekund coś tam sobie przestawia i tyle. Jeśli jest wyświetlacz z navi to jest dobrze ? czy ma być ten AFFA 2++?

 

Dodano: 09 kwi 2016 - 12:11

Pomożecie jeszcze coś forumowicze? Wyświetlacz AFFA3 NAV, chce żeby tylko zadziałało sterowanie z kierownicy i wyświetlacz. Z góry dziękuje za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłbym od sprawdzenia czemu to nie działa, przejrzał wszystkie wtyczki, po wypinał i po wpinał ponownie może gdzieś nie ma styku lub coś wysiadło, rozumiem że działało wcześniej.

Musisz uzbroić się w cierpliwość, to jest forum i jak ktoś ma czas to coś tam zawsze napisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uwaga uwaga !!! doszedłem że działa sterowanie z kierownicy (zmiana stacji, wyciszenie itp. ogólnie sterowanie działa) - jest dobrze. Dalej jednak problem w wyświetlaczu, i na niego kieruje teraz swoje podejrzenia....chyba może jakiś wadliwy. Nie działał wcześniej, (mam od 3 tygodni ten samochód) .

Edytowane przez piotrek.guttek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może być uszkodzony wyświetlacz, albo radio (jeżeli po wyłączeniu radia na wyświetlaczu nie pokazuje się godzina i temperatura, to już masz winnego).

Radio Tuner List nic nie wyświetli na obecnym wyświetlaczu, musi być AFFA 2++ (w odpowiedniej wersji, przed lub po lifcie).

Wyświetlacz AFFA3 NAV będzie niestety ciężko znaleźć, a tylko ten współpracuje z Cabbase + nawigacja.

Edytowane przez Pawel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba stawiam już zupełnie na ten wyświetlacz, ponieważ rzeczywiście po wyłączeniu radia wyświetlacz świeci sobie dalej (tzn. on tam sobie coś podświetla, jakiś prostąkącik zanikający się na nim pojawi, po czym znowu znikinie itd.) . Dodam z przed chwili, że udało mi się również uruchomić zmieniarkę, tzn. przyjmuje już płyty, diody od płyt się podświetlają itp. Reasumując dzisiejszą zabawę: sterowanie z kierownicy działa, stacje radia śmigają (czyi chyba radio), zmieniarka również śmiga, wyświetlacz na wpół ułomny. Naprawa tego wyświetlacza ? Czy to znaczy że ja mam jakąś nawigacje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są firmy, które naprawiają tego typu wyświetlacze i to może być pewniejsze niż zakup używanego.

Ta nawigacja do na dzień dzisiejszy już tylko niedziałający gadżet.

Niestety nie znajdziesz do tego mapy, która faktycznie by się nadawała do nawigacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!