Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana maglownicy a przekładnia kierownicza


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich serdecznie :) Mam mały problem, jakiś czas temu wymieniałem maglownicę w swojej Megance II 1.6 16v z 2004 roku. Wszystko poszło po maśle oprócz tego ze przez przypadek po rozłączeniu kierownicy (przekładni) z maglownicą, kolega zakręcił mi kierownicą w lewą stronę. Na szczęście złapałem ją w miarę szybko, nie uległa uszkodzeniu taśma Airbag. Po poskładaniu samochodu, nie miałem pewności ile obrotów wykonała kierownica, więc zdemontowałem kierownicę i ustawiłem zwijacz poduszki od początku w pozycji 0. Po 3 dniach od naprawy wyskoczył mi komunikat Check Steering oraz świeci Service.

 

Oczywiście szukałem wszystkiego na ten temat, mam też komputer do samochodu (nie Clip). Chodzi o czujnik położenia kierownicy. Za chiny nie mogę go zresetować. Ustawienie czujnika wchodzi na Status 2 a powinien wejść na Status 4. Niestety w swoim komputerze nie mam możliwości skasowania tego czujnika.

 

I tu moje pytanie - gdzie ten czujnik dokładnie się znajduje? Czy przestawienie kolumny kierowniczej o jeden obrót skutkuje niemożliwością skasowania tego czujnika? Czy to w ogóle ma jakiś wpływ ilość obrotów?

 

Bardzo proszę o rady, bo jeśli dobrze przypuszczam to znowu czeka mnie rozbieranie i przestawianie o jeden obrót kolumny kierowniczej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przekładnia musi być ustawiona równo. Inaczej będziesz miał problem z ustawieniem zbieżności, braknie ci regulacji.

Procedura jest taka: wymieniasz przekładnię, sprawdzasz ilość obrotów kierownicy w lewo i w prawo, ustawiasz zbieżność i kalibrujesz czujnik. Po takiej operacji powinno być ok.

 

przekładnia i maglownica to to samo. wyżej masz kolumnę kierowniczą ze zintegrowanym silnikiem elektrycznym wspomagania i gdzieś tam jest ten czujnik kąta kierownicy.

Edytowane przez pawelcure
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak, przepraszam za złe nazewnictwo... Dokładnie chodziło mi o kolumnę kierowniczą - na 100% mam ją o jeden obrót w lewo przestawioną, tylko nie wiem czy tak naprawdę ma to jakiś wpływ na tej czujnik kąta kierownicy?

 

Jutro mam dzień wolny, pewnie bym wszystko porozbierał i ustawił jak powinno być, tylko nie wiem czy jest sens 2 godziny rozbierać kierownicę, wyciągać zwijacz, odłączyć kolumnę od maglownicy, poprawiać i składać, a Service zostanie :) Bardzo przepraszam, że tak dopytuję, ale nie chce tracić niepotrzebnie czasu na takie zabawy, a nic to nie da :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!