Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokie obroty po czyszczeniu przepustnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim. Posiadam Renault Megane I z 2000 r. wersja Sport/Coupe. Od jakiegoś czasu nie dawały mi spokoju falujące obroty silnika. W tygodniu zabrałem się za czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego, zmieniłem oringi. Złożyłem wszystko do kupy i obroty wzrosły do 2 tyś i nie spadały. Wczoraj jeszcze raz rozebrałem wszystko i zauważyłem że przepustnica nie domyka się. Za pierwszym razem to przeoczyłem. Przez nagar przepustnica nie domykała się a jak wyczyściłem była szpara. Wyregulowałem tak aby się domykała. Odpaliłem i jest poprawa ale obroty na wolnych obrotach utrzymują się ok. 1,5 tyś a jak przygazuję to wzrastają do 2 tyś i się utrzymują. Tak samo się dzieje jak hamuję na biegu jałowym. Zauważyłem również, że nie działa mi obrotomierz nie wiem ile jadę. Po gaszeniu silnika jest taki dziwny dźwięk świerszczenia dobiegający z silniczka krokowego lub czujnika położenia przepustnicy a przy gaszeniu mocno szarpie silnikiem. Pół roku temu wymieniłem świece. Co może być przyczyną takich objawów? Pozdrawiam i czekam na pomoc.

Edytowane przez kali91x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś kilkukrotnie czyściłem krokowca w swoim starym samochodzie, i mogę ci powiedzieć z własnego doświadczenia, że trzeba to wykonać bardzo starannie ponieważ jak się źle to wykona może nie przynieść żądanego efektu,

PS. wyczyść nie tylko krokowca, ale również kanały dochodzące do niego prawdopodobnie również są zasyfione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak czyściłeś ten silniczek krokowy to ruszałeś tym bolcem? Jeśli tak to trzeba zrobić kalibrację, masz na forum opisane jak się to robi.

że nie działa mi obrotomierz nie wiem ile jadę

Jak rozumiem nie działa Ci prędkościomierz skoro nie wiesz ile jedziesz :P Generalnie jest szansa, że to czujnik prędkości jest winny wyższym obrotom. Jeśli nie widzisz prędkości przez awarię czujnika, a nie samych zegarów, to prędkości samochodu nie widzisz nie tylko Ty, ale także i komputer. W efekcie sterownik przechodzi w tryb awaryjny i podnosi obroty biegu jałowego, ale to objawia się wyświetleniem także kontrolki EKG.

Sam czujnik masz wpięty w skrzynię biegów, od strony grodzi silnika. Od góry jest dostęp, jak włożysz tam rękę to pewnie w końcu wymacasz przewody i dojdziesz do czujnika. Od dołu jest lepszy dostęp do niego. Sam czujnik siedzi w skrzyni na wcisk. Musisz jednak sprawdzić czy nie jest zabezpieczony zawleczką, bo teoretycznie powinna być, choć u mnie jej nie było, a i nowego czujnika nie dostaje się z tą zawleczką, ale on i bez niej się trzyma.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki za podpowiedzi jutro spróbuje ustawić bolec w silniczku krokowym może faktycznie ruszyłem nim. Posprawdzam wszystkie wtyczki. Mam nadzieje, że to już koniec na razie usterek i awarii w mojej Megance.

 

Dodano: 25 kwi 2016 - 19:14

Dzisiaj wyregulowałem śrubkę na przepustnicy oraz bolec silniczka krokowego oraz włożyłem uszczelkę na silniczku i pomogło. Są jeszcze ledwo wyczuwalne wahania obrotów ale nie będę więcej grzebał. Obroty na biegu jałowym trzymają się ok. 700. Temat do zamknięcia.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!