Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokie obroty po czyszczeniu przepustnicy


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim. Posiadam Renault Megane I z 2000 r. wersja Sport/Coupe. Od jakiegoś czasu nie dawały mi spokoju falujące obroty silnika. W tygodniu zabrałem się za czyszczenie przepustnicy i silniczka krokowego, zmieniłem oringi. Złożyłem wszystko do kupy i obroty wzrosły do 2 tyś i nie spadały. Wczoraj jeszcze raz rozebrałem wszystko i zauważyłem że przepustnica nie domyka się. Za pierwszym razem to przeoczyłem. Przez nagar przepustnica nie domykała się a jak wyczyściłem była szpara. Wyregulowałem tak aby się domykała. Odpaliłem i jest poprawa ale obroty na wolnych obrotach utrzymują się ok. 1,5 tyś a jak przygazuję to wzrastają do 2 tyś i się utrzymują. Tak samo się dzieje jak hamuję na biegu jałowym. Zauważyłem również, że nie działa mi obrotomierz nie wiem ile jadę. Po gaszeniu silnika jest taki dziwny dźwięk świerszczenia dobiegający z silniczka krokowego lub czujnika położenia przepustnicy a przy gaszeniu mocno szarpie silnikiem. Pół roku temu wymieniłem świece. Co może być przyczyną takich objawów? Pozdrawiam i czekam na pomoc.

Edytowane przez kali91x
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś kilkukrotnie czyściłem krokowca w swoim starym samochodzie, i mogę ci powiedzieć z własnego doświadczenia, że trzeba to wykonać bardzo starannie ponieważ jak się źle to wykona może nie przynieść żądanego efektu,

PS. wyczyść nie tylko krokowca, ale również kanały dochodzące do niego prawdopodobnie również są zasyfione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak czyściłeś ten silniczek krokowy to ruszałeś tym bolcem? Jeśli tak to trzeba zrobić kalibrację, masz na forum opisane jak się to robi.

że nie działa mi obrotomierz nie wiem ile jadę

Jak rozumiem nie działa Ci prędkościomierz skoro nie wiesz ile jedziesz :P Generalnie jest szansa, że to czujnik prędkości jest winny wyższym obrotom. Jeśli nie widzisz prędkości przez awarię czujnika, a nie samych zegarów, to prędkości samochodu nie widzisz nie tylko Ty, ale także i komputer. W efekcie sterownik przechodzi w tryb awaryjny i podnosi obroty biegu jałowego, ale to objawia się wyświetleniem także kontrolki EKG.

Sam czujnik masz wpięty w skrzynię biegów, od strony grodzi silnika. Od góry jest dostęp, jak włożysz tam rękę to pewnie w końcu wymacasz przewody i dojdziesz do czujnika. Od dołu jest lepszy dostęp do niego. Sam czujnik siedzi w skrzyni na wcisk. Musisz jednak sprawdzić czy nie jest zabezpieczony zawleczką, bo teoretycznie powinna być, choć u mnie jej nie było, a i nowego czujnika nie dostaje się z tą zawleczką, ale on i bez niej się trzyma.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok. Dzięki za podpowiedzi jutro spróbuje ustawić bolec w silniczku krokowym może faktycznie ruszyłem nim. Posprawdzam wszystkie wtyczki. Mam nadzieje, że to już koniec na razie usterek i awarii w mojej Megance.

 

Dodano: 25 kwi 2016 - 19:14

Dzisiaj wyregulowałem śrubkę na przepustnicy oraz bolec silniczka krokowego oraz włożyłem uszczelkę na silniczku i pomogło. Są jeszcze ledwo wyczuwalne wahania obrotów ale nie będę więcej grzebał. Obroty na biegu jałowym trzymają się ok. 700. Temat do zamknięcia.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!