Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Mycie silnika i problem z pracą silnika


PiotrWN

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

to chyba mój pierwszy post tutaj ;)

Jestem na razie zielony jeśli chodzi o mechanikę dopiero się w to wkręcam.

Samochód to Renault Grand Scenic z 2004 roku, z silnikiem 2.0 benzyna 135KM.

Mam taki problem... kupiłem auto, wydawało mi się że jest wyciek oleju tylko z uszczelki miski olejowej (i to się zgadza) tylko mechanik powiedział, że to jest pikuś gorzej, że wyżej też pojawia się olej ... ale nie o tym w tym temacie... w celu wychwycenia, gdzie dokładnie jest jeszcze wyciek silnik został umyty i zmieniony został olej (poprzedni właściciel wlał 5W40 ... ) na 5W30.

No i problem zaczął się jak tylko wyjechałem, przy obciążeniu silnika (dodawaniu gazu) tracił moc i nim trzęsło - prawdopodobnie jeden cylinder nie palił. Wróciłem, auto zostało "przedmuchane" powietrzem pod ciśnieniem i problem rzeczywiście znikł.

Przynajmniej na chwilę ... 3 godziny później używałem samochodu i znów to samo ... Dziś rano było dobrze, ale teraz jak wracałem do domu po rozgrzaniu silnika problem znów wrócił, tylko tym razem silnik pracował na trzech cylindrach nie tylko przy dodawaniu gazu, ale ciągle... pojawił mi cię chceck engine i komunikat chceck emissions ... czy to może być dalej "niewyparowana woda" po myciu silnika i się tym nie przejmować, czy może coś w układzie zapłonowym?

Jeśli tak to byłbym wdzięczny gdybyście mi podpowiedzieli co i jak mogę sprawdzić we własnym zakresie.

 

Z góry dzięki wielkie za rady ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silniki myje ale trzeba dobrze wysuszyć. U Ciebie jest problem z zapłonem, do któreś cewki dostała się woda i czasami tak szybko nie wyparuje jak to nam się wydaje. Podłączenie Clipa by pomogło zdiagnozować na której cewce wypada zapłon. Być może że w któreś wtyczce jest woda nie musi być dużo ale wilgoć problemu narobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyjmij cewki i je dokładnie wysusz. Kilkanaście minut roboty i być może będzie po sprawie. Mimo wysokich temperatur ta woda nie odparuje. Trzeba wyjąć każdą cewkę i zdjąć gumowy kapturek, wytrzeć do sucha, gniazdo cewki w silniku oczywiście też wysusz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!