Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z RADIEM i Klimą


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Może ktoś miał takowy przypadek, dziś rano okazało się że nie działa mi panel climatronika nic nie wyświetla ogólnie leży, jednocześnie zgłupiało radio, działa ale nie odpala się po włączeniu samochodu i nie gaśnie po wyłączeniu, wcisnę guzik zaczyna grać ale uwaga po 15 minutach zaczyna pikać i wyłącza się tak jakbym słuchał radia na wyłączonym silniku :( Do tego wszystkiego nie działa spryskiwacz. ?.

Grzebałem ostatnio w aucie przy okazji montażu tempomatu ale po skręceniu tego wszystkiego auto działał normalnie, klima była radio grało a przynajmniej tak się mi wydaje. Bezpiecznik klimatyzacji ten w kabinie jest ok w samochodzie ten brązowy 7,5 A też. Gdzie szukać przyczyny?

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź bezpieczniki w kabinie, drugi od góry i ostatni na dole. Prawdopodobnie któryś z nich powoduje te problemy. A najlepiej to ściągnij sobie z działu download "bezpieczniki i przekaźniki megane II" i tam masz wszystko elegancko opisane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.

Zassałem opis bezpieczników, sprawdziłem wszystkie które mogą mieć coś wspólnego. Wszystkie są ok.

Odłączyłem kostkę od tempomatu ale nic to nie dało, dziś wyskoczył mi electronic falaut. Nie wiem czy tak powinno być ale grzeje się ( Kostka, bezpiecznik zespolony , czy jak go tam zwał ( to to cudo wpięte nad małymi bezpiecznikami w kabinie ). Jeszcze coś radio działa tylko w momencie gdy światła mijania są włączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co się grzeje to jest przekaźnik akcesoriów. Powinien być ciepły bo jego cewka załączająca jest pod ciągłym zasilaniem po naciśnięciu przycisku start. Przekaźnik ten pełni ważną funkcję bo zasila między innymi: panel sterowania klimatyzacji, zapalniczkę, radio, lusterko wewnętrzne, pompę spryskiwacza szyb i reflektorów i jeszcze kilka innych.

To, że się grzeje to może być spowodowane wypaleniem jego styków roboczych. Warto by było podmienić ten przekaźnik na inny sprawny i zobaczysz czy usterki ustąpią.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O to może być to, jakiś czas temu chciałem nakarmić raka i zapalniczka nie zadziałała więc wróciłem zdrowszy do domu, auto stało później nie jeżdżone, zamontowałem tempomat , dwa dni jeździłem bez problemu i nagle znikła klimatyzacja. Dodatkowo musiałem przyuczać ponownie szyby, jestem pewien że aku nie rozłączyłem. Pytanie czy takie cudo znajdę w inny miejscu w samochodzie czy muszę szukać w sklepie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli w skrzynce bezpieczników kabiny masz tylko jeden taki przekaźnik to raczej więcej ich nie znajdziesz. By sprawdzić ten przekaźnik to wyjmij skrzyneczkę z bezpiecznikami. Demontaż jej jest bardzo prosty po odpięciu dekielka od strony drzwi i wypięciu zatrzasków mocujących tę skrzynkę. Jak będziesz miał skrzynkę bardziej dostępną to wyjmij przekaźnik i zewrzyj kawałkiem przewodu piny w płytce bezpieczników które odpowiadają stykom roboczym tego przekaźnika. Będą to styki przekaźnika 30 i 87. Od spodu będzie to gruby czerwony i gruby żółty przewód. Zwierając te piny zastąpisz przekaźnik. Pamiętaj tylko by to połączenie usunąć bo na dłuższą metę rozładujesz akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniewa,dzięki za pomoc. Rozwiązałem problem. Przy montażu tempomatu + po zapłonie brałem z grubego kabla w skrzynce bezpieczników ( 3 bezpieczniki od góry ) okazało się że przy wyciąganiu i wkładaniu delikatnie przekrzywiły się styki. Bezpieczniki nie miały styku , wyprostowałem końcówki w tym złączu złożyłem i teraz gra i buczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!