Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pomoc przy zakupie turbiny / turbosprężarki


elektropomoc

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Przyszło mi wymienić turbosprężarkę. Moje auto to Scenic II 1.5dci 101KM 2004r, przez pierwsze 2 - 3km dymi na biało. Diagnoza - turbina delikatnie przepuszcza olej (prawdopodobnie)

Z racji tego, że auto idzie na sprzedaż nie chce jej regenerować, a zakupić używaną.

I teraz moje pytanie, być może ktoś pomoże. Turbina ma oznaczenia zarówno na tabliczce znamionowej oraz na samej obudowie.

Na obudowie jest następujący:

54431015079

na tabliczce są 3, ale jeden nic nie znajduje w google, wiec podam 2

292140h220116

54431015079

Czym mam się kierować przy zakupie. Teoretycznie tabliczka znamionowa byłaby ważniejsza, ale znalazłem tanią turbinę (po regeneracji) w której zgadza się tylko PN z obudowy, na tabliczce jest inny

Z góry dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)przez pierwsze 2 - 3km dymi na biało. Diagnoza - turbina delikatnie przepuszcza olej (prawdopodobnie)(...)
To ciekawa diagnoza. Spalanie oleju jest podkolorowane raczej na niebiesko.

Kolor biały to w pierwszej kolejności płyn chłodnicy, no ale...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z płynem chłodniczym wszystko w porządku wg mnie - dymienie przez pierwsze kilometry występuje od blisko roku.

Wielokrotnie sprawdzałem stan i konsystencje, gdyż kilka osób zanim oddałem auto do serwisu obstawiało uszczelkę pod głowicą i nic niepokojącego nie zauważyłem

Mechanik od turbiny stwierdził, ze spaliny mają oleisty zapach, do tego oleju było niespecjalnie dużo, blisko minimum.

Obstawiał, albo turbinę, albo kapitalny remont silnika. Faktycznie jakoś specjalnie się nie wgłębiał.

Dodatkowo zadzwoniłem do firmy specjalizującej się w regeneracji turbosprężarek i tam mnie pan poinformował, że w tych małych wysilonych silnikach (1.5dci) wszystkie turbiny kończą się przy około 200tyś km.

Jedna pochodzi dłużej, druga krócej, ale po 200tyś on by wszystkie regenerował.

Mój ma 250tyś oryginalnego przebiegu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!