Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Zadziwiająca sytuacja.

Wymiana tarcz + klocki.

Z lewej wszystko ok - mieście się elegancko z zapasem nawet, z prawej zacisk ociera się felgę - nie można jej przykręcić (tarcza w uchwycie zacisku swobodna).

Tarcze i klocki BOSCH (0 986 461 765), do modelu jak w profilu. Felga oryginalna.

Ciekawostka jest taka, że z prawej strony zużyte klocki były 2 razy cieńsze. Może nowe też powinny być cieńsze na prawą stronę ??

Prośba o sugestie, co z tym zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie śruby skręcone zgodnie z serwisówką. I chyba nie jest prawdą, że zacisk jest na stałe - musi odsuwać się od felgi w miarę zużywania się zewnętrznego klocka, w przeciwnym wypadku klocek ten nie pracowałby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie masz troche racji. Tloczek jest w zacisku ktory dociska klocki. Pracuje w lewo i w prawo. Jezeli tloczek tak mocno wypychaa zacisk to cos jest nie tak. Może być coś źle skrecone, zapieczone lub źle dobrane części.

 

PS. ale tak przemyślałem jak to dziala i niemożliwe jest żeby zacisk az tak daleko wychodził. Musieli cos na wymianie zepsuć.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie.

To ja jestem odpowiedzialny za montaż, a samochód mam od nowości, więc do wszelkich takich napraw podchodzę z "czułością".

Wracając do rzeczy. W przypadku nowych tarcz 24mm, nowych klocków 18mm, całość nie mieści się w feldze i tylko w prawej strony.

Nie wiem z czego to wynika, ale z lewej zacisk jest albo mniej opasły, albo osadzony głębiej - różnicę względem prawej oszacowałem na ok 5 mm.

Wszystkie śruby dokręcone kluczem dynamometrycznym, wszystko działa - tylko felgi nie daje się zamontować ...

Chyba skończy się na montażu częściowo wyeksploatowanych klocków (5mm okładziny), co spowoduje wycofanie zacisku względem felgi o różnicę pomiędzy grubością nowego a starego klocka.

Wiem, nie jest to dobre rozwiązanie i bolesne dla tarczy, ale co innego pozostaje ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A zrób Kolego zdjęcie tego zmontowanego zestawu po stronie, gdzie masz problem z założeniem koła i po drugiej stronie, gdzie jest OK.

 

Dodano: 16 cze 2016 - 14:12

Z tego co widzę w sklepie to tarcze do tego samochodu mają dwie opcje wysokości, 41 i 44mm. To już czysta spekulacja, ale to może właśnie tych 3mm Ci brakuje żeby koło swobodnie się obracało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tarcze powinny mieć 44 mm, takie były zamówione (BOSCH w orig pudełku). Sprawdziłem jednak tylko tę pierwszą - z lewej, gdzie problem nie występuje :). Faktycznie, z prawej brakuje owych 3 mm - zmierzę wysokość z prawej.

Zdjęcia z lewej strony nie mam, auto stoi na kobyłce podparte z prawej i blisko ściany z lewej. Optycznie, z lewej strony zacisk schowany jest głębiej, o jakieś 4-5 mm. Zadziwiające jest to, że stare klocki, z lewej miały jeszcze z 5-6 mm, a z prawej 1-2 mm, co sugeruje zeszlifowanie tych z prawej przed ich montażem.

 

Dodano: 16 cze 2016 - 17:00

Sprawdź czy obie felgi są takie same!

Też o tym pomyślałem, ale to oryginalne felgi ...

post-48523-0-71051400-1466088719_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jest to niemożliwe, ale wątpię. Nigdy takiej usługi nie zlecałem. Klocki/tarcze zmieniałem albo w sieciówkach, albo w uznanym warsztacie, w którym serwisuję grubsze rzeczy od lat. Zmierzę tę drugą tarczę i sprawdzę felgi. Sprawa jest na tyle zadziwiająca, że wymaga wyjaśnienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz też jaka jest wysokość tarcz, które wymontowałeś, jeśli jeszcze ich nie wywaliłeś ;) Co do tak znacznej różnicy w zużyciu klocków to, jeśli zawsze wymieniałeś klocki sam i masz pewność, że zakładałeś zawsze nowe i równe to chyba bym się skupił na sprawdzeniu czy hamulec się nie ociera trochę w kole, gdzie zużycie jest większe. Na pewno nigdy nie ma tak, że w jednym kole montuje się klocki z mniejszą grubością warstwy ciernej, a w drugim z większą. No chyba, że poprzednio klocki wymieniał Ci mechanik, natrafił na te same schody co teraz Ty i poszedł na łatwiznę, ale jak dla mnie to nie jest rozwiązanie problemu.

Edytowane przez droopy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do tej pory serwis hamulców zawsze zlecałem. Wniosek, albo podczas ostatniej wymiany klocków mechanik poszedł na "łatwiznę" (znany i uznany warsztat w Warszawie, więc raczej odrzucam taką ewentualność), albo na skutek zużycia tarcz "efekt" nie występował po wymianie klocków. Niemniej jednak, znacząco większe zużycie klocków z prawej strony jest bezdyskusyjne (różnica o 4-5 mm względem strony lewej), co zastanawia ...

 

Niemniej jednak, wyjaśniło się. Winna jest felga, jest subtelnie inna niż pozostałe, a skoro samochód mam od nowości, to musieli mi ją kiedyś przypadkowo podmienić podczas wymiany opon. Efekt wówczas nie wystąpił, bo prawdopodobnie klocki i tarcza były w tamtym momencie "dostatecznie" zużyte. Subtelność polega na kształcie blachy centralnej na styku z obręczą. Oryginalna felga ma lekkie przetłoczenie, którego ta podmieniona nie posiada.

 

Ponowie, dziękuję za pomocne sugestie.

post-48523-0-14778600-1466096197_thumb.jpg

post-48523-0-57410000-1466096208_thumb.jpg

Edytowane przez jast
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!