Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Tematów o klimatyzacji jest sporo i sporo ich przeglądałem, na pewno nie wszystkie, ale żaden nie dał odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.

Jestem posiadaczem meganki 2006r. 2.0 benzyną na podtlenku LPG z klimatronikiem.

Po włączeniu klimatyzacji po jakimś czasie (na postoju dłuższym, w trasie krótszym) marzną mi przewody od klimatyzacji, zarówno ten cienki jak i gruby. Od ściany grodziowej, przez osuszacz, aż do skraplacza. Za skraplaczem gruby przewód wchodzący do sprężarki już jest tylko mokry, natomiast cienki że sprężarki jest suchy aż do czujnika zabudowanego na nim. Za czujnikiem, w miejscu gdzie (jak podejrzewam) ukryty jest zawór rozprężny znowu przewód jest zamarznięty aż do ściany grodziowej.

Powietrze z napisem przy ustawieniu klimy na 4ty bieg z 8:

- 15ST - 4,5-5,5

- 17ST - 7,5-8,5

- 19ST - 10-12.

Wyżej już nie sprawdzałem.

Klima nabija przed sezonem, problem świeży więc nie sprawdzałem jeszcze ciśnień i ilości czynnika.

Pytanie czy ktoś miał coś takiego? Jak myślicie? Zawór rozprężny czy ten czujnik może być kłopotem?

Pozdrawiam i dziękuję z góry za wszelkie podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz do sprawdzenia szczelność i ilość czynnika w układzie klimatyzacji. Przy robocie wymień też osuszacz bo pewnie jest już przytkany.

 

Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update tematu.

Pierwszy post miał miejsce gdy sprawdzałem klimy było 20-21 stopni na zewnątrz według termometru zewnętrznego. Dzisiaj przejechałam przy 28 stopniach ok 5KM km i pod maską szron tylko na 15cm cienkiego przewody zaraz przed ścianą grodziową. Zaraz pojechałem na drogę szybkiego ruchu stuknąłem 30KM km szybkiej trasy na parking i nic ani grama lodu czy szronu. Wjechałam do miasta parę kilometrów znowu pod maskę i znowu wszystko pomarznięte prawie tak jak w pierwszym poście. Chyba podjadę sprawdzić szczelność i ilość czynnika, ale może ktoś może ma jakieś inne pomysły i sugestie

 

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

 

Kolego jest różnica między KM (koniem mechnicznym) a km (kilometrem). Aston76

 

Dodano: 10 lip 2016 - 20:40

Nie przyuważyłem że telefon zmienił JE z automatu na duże litery

 

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

 

Dodano: 11 lip 2016 - 18:35

Kolejny update tematu

Zrobiłem dzisiaj testy przy klimie na 15 stopni, zewnętrzna 33-35

Przy ustawieniu AUTO przewody nie marzną,

Przy ustawieniu AUTO z obiegiem wewnętrznym przewody marzną,

Przy ustawieniu manualnym na bieg 4 z 8 i nawiewie na twarz przewody marzną.

 

Pojechałem na warsztat odciągnęli 380g - myślę nieszczelne. Podpięli azot dali 21bar (ok 30min) i szczelne.

Gość coś mówił o dwóch układach, jeden miał mniej czynnika drugi więcej i nabił mi 460g. Od razu wyakoczyłem na testy, ok. 5-6km szybkiej drogi i się poprawiło, pod maską lekko przymarznięty grubszy przewód między parownikiem a osuszaczem na długości ok 20cm. Jutro robię trasę ok 60km i będę testował dalej. Pytanie tylko mam czy jeśli się nic nie zmieni to może tak być, czy podjechać i dobić jeszcze 90g do 550? (bo wydaje mi się że tyle powinno być)

I jeszcze jedno pytanie: jak mam ustawione na AUTO to przy ostrym skręcie wentylator nawiewu chwilę dmucha mocniej a później wraca do normalniej prędkości, czy to normalne?

Edytowane przez tomaszi84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!