Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Tematów o klimatyzacji jest sporo i sporo ich przeglądałem, na pewno nie wszystkie, ale żaden nie dał odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.

Jestem posiadaczem meganki 2006r. 2.0 benzyną na podtlenku LPG z klimatronikiem.

Po włączeniu klimatyzacji po jakimś czasie (na postoju dłuższym, w trasie krótszym) marzną mi przewody od klimatyzacji, zarówno ten cienki jak i gruby. Od ściany grodziowej, przez osuszacz, aż do skraplacza. Za skraplaczem gruby przewód wchodzący do sprężarki już jest tylko mokry, natomiast cienki że sprężarki jest suchy aż do czujnika zabudowanego na nim. Za czujnikiem, w miejscu gdzie (jak podejrzewam) ukryty jest zawór rozprężny znowu przewód jest zamarznięty aż do ściany grodziowej.

Powietrze z napisem przy ustawieniu klimy na 4ty bieg z 8:

- 15ST - 4,5-5,5

- 17ST - 7,5-8,5

- 19ST - 10-12.

Wyżej już nie sprawdzałem.

Klima nabija przed sezonem, problem świeży więc nie sprawdzałem jeszcze ciśnień i ilości czynnika.

Pytanie czy ktoś miał coś takiego? Jak myślicie? Zawór rozprężny czy ten czujnik może być kłopotem?

Pozdrawiam i dziękuję z góry za wszelkie podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz do sprawdzenia szczelność i ilość czynnika w układzie klimatyzacji. Przy robocie wymień też osuszacz bo pewnie jest już przytkany.

 

Wysłane z mojego Nexus 5X przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały update tematu.

Pierwszy post miał miejsce gdy sprawdzałem klimy było 20-21 stopni na zewnątrz według termometru zewnętrznego. Dzisiaj przejechałam przy 28 stopniach ok 5KM km i pod maską szron tylko na 15cm cienkiego przewody zaraz przed ścianą grodziową. Zaraz pojechałem na drogę szybkiego ruchu stuknąłem 30KM km szybkiej trasy na parking i nic ani grama lodu czy szronu. Wjechałam do miasta parę kilometrów znowu pod maskę i znowu wszystko pomarznięte prawie tak jak w pierwszym poście. Chyba podjadę sprawdzić szczelność i ilość czynnika, ale może ktoś może ma jakieś inne pomysły i sugestie

 

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

 

Kolego jest różnica między KM (koniem mechnicznym) a km (kilometrem). Aston76

 

Dodano: 10 lip 2016 - 20:40

Nie przyuważyłem że telefon zmienił JE z automatu na duże litery

 

Wysłane z mojego HTC Desire 820 przy użyciu Tapatalka

 

Dodano: 11 lip 2016 - 18:35

Kolejny update tematu

Zrobiłem dzisiaj testy przy klimie na 15 stopni, zewnętrzna 33-35

Przy ustawieniu AUTO przewody nie marzną,

Przy ustawieniu AUTO z obiegiem wewnętrznym przewody marzną,

Przy ustawieniu manualnym na bieg 4 z 8 i nawiewie na twarz przewody marzną.

 

Pojechałem na warsztat odciągnęli 380g - myślę nieszczelne. Podpięli azot dali 21bar (ok 30min) i szczelne.

Gość coś mówił o dwóch układach, jeden miał mniej czynnika drugi więcej i nabił mi 460g. Od razu wyakoczyłem na testy, ok. 5-6km szybkiej drogi i się poprawiło, pod maską lekko przymarznięty grubszy przewód między parownikiem a osuszaczem na długości ok 20cm. Jutro robię trasę ok 60km i będę testował dalej. Pytanie tylko mam czy jeśli się nic nie zmieni to może tak być, czy podjechać i dobić jeszcze 90g do 550? (bo wydaje mi się że tyle powinno być)

I jeszcze jedno pytanie: jak mam ustawione na AUTO to przy ostrym skręcie wentylator nawiewu chwilę dmucha mocniej a później wraca do normalniej prędkości, czy to normalne?

Edytowane przez tomaszi84
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!