Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozwalona blokada kierownicy w Megane III


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Panowie rozleciała mi się blokada kierownicy tuż po dojeździe na urlop.

Niestety dopiero w przeddzień powrotu zorientowałem się, że kierownica nie chce się odblokować, a na dywaniku leżało kilka kawałków plastiku, które okazały się kawałkami obudowy blokady.

Wczoraj auto musiałem ściągać lawetą 480 km bo tam na miejscu nie dałem rady nic zrobić.

Niestety żeby zdjąć blokadę musiałem ją całkowicie rozłupać przecinakiem, a konkretnie tą aluminiową część, gdyż blokady nie zdemontuje się przy zablokowanej kierownicy.

 

post-90019-0-86584200-1468160894_thumb.jpg post-90019-0-35531900-1468161270_thumb.jpg post-90019-0-97040000-1468160912_thumb.jpg

 

post-90019-0-33535200-1468160935_thumb.jpg post-90019-0-40328600-1468160922_thumb.jpg

 

Auta nie można teraz uruchomić, a po podpięciu płytki z elektroniką z blokady wywala komunikat "ryzyko zablokowania kierownicy".

 

post-90019-0-00626100-1468161276_thumb.jpg

 

Komunikat ten znika po odłączeniu na chwilę klemy od akumulatora.

Manipulowanie magnesem jaki jest wewnątrz przy czujniku nic nie daje.

 

post-90019-0-98076300-1468161264_thumb.jpg

 

Zamówiłem już używaną blokadę do Megane III.

Sama blokada wygląda w środku bliźniaczo podobnie jak w Megane II, a przeglądając forum, widziałem że ludzie też mieli problemy z blokadami.

Niestety nie znalazłem tam rozwiązania dotyczącego mojego przypadku.

 

W takim razie : czy i jak uruchomić w tym aucie tą używkę bez dodatkowych kombinacji w stylu jakieś czyszczenie blokady ?

 

Będę wdzięczny z pomoc, bo miałem nawet na jutro zaplanowany wyjazd, ale niestety muszę przez to wszystko pożyczać inne auto.

Megana stoi martwa w miejscu.

Edytowane przez aeroo34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie znalazłem tylko tematy odnośnie MII. Blokada wewnątrz wygląda identycznie, pytanie tylko jak z tematem elektroniki. Pierwsze co spróbuję, to przełożyć całą elektronikę ze starego modułu do nowego.

Zastanawiam się tylko, dlaczego komputer nie reaguje na podpietą płytkę z modułu razem z silnikiem i czujnikiem położenia magnesu.

Co ciekawe, sprawdzałem czy ten czujnik zmienia jakoś swoje parametry po przyłożeniu magnesu. Niestety nie ma żadnych zmian, chociażby w rezystancji. Gdyby był to kontaktron, to pokazywałby zwarcie przy przyłożonym magnesie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak więc kontynuując temat zamówiona nowa blokada dotarła.

Po wyczyszczeniu pamięci i podłączeniu, nie ma już komunikatu "ryzyko zablokowania kierownicy", natomiast wyskakuje komunikat "przekręć kierownicę + start".

Po wciśnięciu start auto nie odpala, słychać tylko pyknięcie przekaźnika w skrzynce bezpieczników, blokada milczy, żadne kontrolki na zegarach nie zapalają się.

Dodam, że przełożenie starej elektroniki do nowej blokady też nic nie dało, powodowało tylko ponowne wyrzucenie komunikatu "ryzyko zablokowania kierownicy", czyli ewidentnie stara elektronika musi być walnięta.

Macie może jakieś pomysły co robić dalej z tym tematem ?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Cinas, numer SW na naklejce jest taki sam na obu blokadach.

 

stara blokada :

 

post-90019-0-71965100-1469461494_thumb.jpg

 

nowa blokada :

 

post-90019-0-25821700-1469461504_thumb.jpg

 

Jak widać różnica tylko w dacie.

 

Mówiąc do przewalenia eeprom masz na myśli przepisanie pamięci, czy fizyczne jej przelutowanie?

Edytowane przez aeroo34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zawiozłem megankę do elektryka. Okazuje się, że M III musi mieć połączenie z serwerami Renault i samo czyszczenie pamięci lub jej nadpisanie programem ze starej elektroniki nic nie daje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Blokada zrobiona. Niestety nie obyło się bez elektryka i połączenia z serwerami Renault. Co ważne, nie wiadomo jakim cudem uszkodzona była również elektronika w starej blokadzie. Rozsypała się przecież tylko mechaniczna część.

Aktualnie blokada przypięta jest obok trytkami, docelowo zrobię jakiś wspornik żeby później nie było znowu jaj.

 

post-90019-0-76222900-1469739118_thumb.jpg

 

Tak teraz pracuje

 

 

Dziękuję wszystkim którzy tutaj byli chętni do pomocy :-)

Edytowane przez aeroo34
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...

Ile cię skasowali za te programowanie ? W serwisie byłeś czy u elektryka ? Mam to samo mianowicie zero zapłonu nie odpala karta jest odczytywana w czytniku zresztą nawet jak jest obok z hf to nacisne start i to samo kierownica jest odblokowana mogę pomimo zgaszenia krecic w lewo i w prawo nowy akumulator. Wisi błąd na module komfortu od blokady kierownicy stały. Macie panowie jakiś patent na to by auto mi odpaliło i mógł bym dojechać do serwisu na wgrywanie nowe i kodowanie ? Jestem uziemiony masakrycznie bcm x95 wymieniłem na te same numery i teraz chociaż działają światła wewnątrz zewnątrz radio ale nadal brak zapłonu wszystkie połączenia sprawdzone i skrzynki ewidentnie ta blokada blokuje wszystko . Na wtyczce może podać zasilanie po zdjęciu jej czy co ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajnie zazdroszczę kolego że ci się udało bo ja w łódzkim nie mogę nikogo znaleźć do tego mam nawet przez tą blokadę nową nie ma nikogo żeby to wszystko skonfigurował.zalamka już nawet myślę o emulatorach imo na rygiel i na komputer nie wiem co już robić z tym autem

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!