Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ciagle leci cieple powietrze


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy moze ktos spotkal sie z takim problemem.

Nawet jak jest chlodno na dworze wystarczy ze samochod sie nagrzeje to pomimo tego ze na wyswietlaczu chlodzenia jest "min" (climatronik) to leci cieplawe powietrze. Oczywiscie jak jade na trasie nie mam problemu. Problem jest jak jezdze po miescie ale nie mowie tu o korkach.

Mam instalacje gazowa. Myslalem ze dodatkowe rury z ciepla woda do instalacji gazowej moga jakos kontaktowac sie z wlotem powietrza i w ten sposob je ogrzewac. Ostatnio mechanik (gazownik) mowiel ze to absolutnie nie jest mozliwe.

Konczy sie na tym ze juz powyzej 10 stopni na dworze po Warszawce musze jezdzic z klima bo wieje mi cieplo. (Skad inad to podobno dla klimatyzacji dobrze)

Czy ktos mial i rozwiazal tego typu problem?

P.S. dodam ze kiedys mialem Jette i tam bez wzgledu na stopien rozgrzania samochodu nigdy nie lecialo powietrze cieplejsze niz to na dworze.

Z gory dziekuje za rady i wskazowki.

 

Na forum można pisać z polską czcionką - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
cięcie

 

Nie znam Scenika jeszcze też na tyle, ale uważam, że czasy FSO i Poloneza mamy za sobą i będzie tutaj - jak w większości samochodów - tylko mieszanie powietrza, bez zaworu na nagrzewnicy. Prostsza i bardziej niezawodna to konstrukacja - wyeliminowany zawór.

 

Nie cytujemy posta w całości, pisząc bezpośrednio pod nim. Naruszasz regulamin. <ok>- gojgien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja mam podobny problem, w aucie cieplej niż na dworzu, grzeje tak jakbym włączyła ogrzewanie i ustawiła żeby powietrze leciało na nogi. Oczywiście nie włączam ogrzewania latem i nawiewu też nie włączałam, więc nie wiem skąd to ciepłe powietrze. Nie wiem czy wcześniej nie zwróciłam na to uwagi, ale jak były takie upały to auto mnie chciało ugotować bo leciało bardzo ciepłe powietrze he he. Dziś było chłodno, a ja wyraźnie czułam ogrzewanie od dołu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a ja mialem podobny problem i moze to najprostsza przyczyna... a mianowicie robiliscie kiedys przeglad klimy?

bo jesli nie to moze po prostu brak plynu w chlodnicy klimatyzatora?

u mnie to tak wygladalo i pozalaniu juz wszystko funkcjonuje jak trzeba...

tp najprosztsze co mi przychodzi do glowy:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak nie masz klimy to nie dziwne. Ja bez włączonej klimy jak stoję w korku to czuję wsysane powietrze z zewnątrz - ciepłe oczywiście. To naturalne w lecie. A jak jedziesz w trasie powiedzmy 100 km/h to czujesz ciepłe, czy trochę ochłodzone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, ja po mieście 100km/h to rzadko teraz jeźdzę bo Łódź jest zakorkowana, więc jak jadę przez minutę z tą prędkością to raczej nie zdąrzę zwrócić uwagi, a ciepłe powietrze czułam też dziś a wcale upalnie na dworzu nie było, na zewnątrz było chłodniej niż w aucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Cześć.

Chciałem powrócić z tematem.

Wymieniłem filtr przeciwpyłkowy. Na początku myślałem, że jest poprawa. Niestety.

Może to co zauważyłem komuś pomoże w zidentyfikowaniu problemu.

 

Na dworze 15 stopni. Jazda po mieście, nie w korkach, bez klimatyzacji - z kratek leci letnie powietrze, jest ok.

I Uwaga: postawiłem samochód na 15 minut na parkingu podziemnym (czyli brak słońca, temp w parkingu poniżej 10stopni). Włączam autko i z nawiewu leci jakby na max ogrzewanie było włączone. I tak prze dobre 10 minut jazdy.

 

Może jeszcze podam, że samochód był stuknięty z przodu. Mam podejrzenie, że gdzieś

przewody (rury) od nawiewu znajdują się blisko części silnika które się nagrzewają. Być może jak fachman składał przód do kupy to zapomniał włożyć jakieś izolacji między tymi elementami która powinna się tam standardowo znajdować ? Co Wy na to?

 

Efekt tego jest taki ze powyżej 15 stopni w korkach nie da się jeżdzić bez klimy. Powietrze które leci nawiewem jest DUŻO cieplejsze od tego na dworze. Cośjest nie tak!

POMOCY!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E tam, spadłaurwałazablokowała się linka od mieszalnika powietrza, w efekcie ustawia się w takim położeniu i cały czas leci ciepłe powietrze , nie zależnie jak ustawione jest pokrętło nawiewu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy to na pewno to lina bo po pierwsze to jest klimatronik a po drugie regulowanie temperatury działa, tylko tak jak napisałem jak jest cieplej na dworze i wolno jeżdzę to nie min na klimatroniku po prostu grzeje ale jak wezmę większa temp. to grzeje bardziej.

Ale dzięki za kolejny pomysł...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Przemo ale to, że mam climatronica jest w pierwszym poście.

Wydaje mi się, że jeśli to byłaby kwestia to grzałby cały czas. Natomiast tutaj jest tak jak napisałem, jak się jedzie szybciej to nie grzeje. Poza tym czy chodziło Ci o czujnik zewnętrzny czy wewnętrzny? Czy wewnętrzny też jest w obudowie lusterka (tylko wstecznego?) Z czujnikiem jest jakiś pomysł - jak nie będzie innych pomysłów czujnik wymienię

 

Ale mam następny trop. Wczoraj zauważyłem dziwny element w układzie chłodzenia który jest cały czas ciepły. W miejscu gdzie jest filtr przeciwpyłkowy z jednej strony na całej powierzchni filtra jest chłodnica klimatyzacji a z drugiej zauważyłem jakąś metalową część.

Jest ona w kształcie kilku równoległych płytek i jest cały czas ciepła.

Co to jest? Wie może ktoś?

Czy powinna ta część być cały czas ciepła, nawet jak jest ustawione grzanie na min?

 

Wg mnie powietrze może to być źródłem moich kłopotów. Powietrze jak wolno leci to ogrzewa się na tej części i mam w samochodzie ciepło.

 

Czy ktoś może wie do czego ta część służy?

 

Z góry dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja mama miała podobną usterkę w VW Golfie. Tam przy klimatroniku 2 strefowym nogi kierowcy zawsze były max lodowate (niezależnie od innych ustawień). Przyczyną okazał się silniczek sterujący klapami powietrza. Zawiesił się w pozycji max otwartej dla zimnego powietrza. Żeby się do niego dostać w serwisie musieli całą deskę rozbierać - ale robili to w ramach gwarancji więc luz :)

 

W twoim przypadku było mocne uderzenie więc może też to zostało uszkodzone. Jak masz klimatornika to podepnij samochód do clipa. Powinieneś być w stanie odczytać wskazania czujników temperatury w kabinie i na tej podstawie szukać przyczyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!