Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie jestem szczęśliwym posiadaczem Renault Megane ph1 1.6 55kw.

Otóż od 3 tygodni borykam się z niesamowitym problemem z hamulcami. Chodzi dokładnie o hamulce z tyłu. Układ z dnia na dzień postanowił się zapowietrzyć co było efektem tego, że hamulce z przodu łapały mi samej podłodze tył w żaden sposób nie reagował. Pedał hamulca przysłowiowo wpadał w podłogę.

 

Więc udałem się do pierwszego warsztatu gdzie na dzień dobry układ został odpowietrzony. Ucieszony odebrałem samochód (hamulec łapał bardzo wysoko ogólnie wydawało się ok). Jednakże z dnia na dzień zaczął łapać niżej i hamowanie było gorsze. Po 3 dniach sytuacja się powtórzyło hamulec w podłodze. Więc wróciłem do tego samego warsztatu. Padła opinia że pompa hamulcowa jest uszkodzona i nie trzyma. Taka wymiana u nich 600zł!! Zabrałem do innego mechanika gdzie powiedział że tylne hamulce są w fatalnym stanie i że zbyt mocno się "rozciągają" . Przez to układ łapie powietrze. Więc wymieniłem z tyłu:

-Szczeki hamulcowe, Bębny hamulcowe (cylinderków nie wymieniałem bo były ok ) oczywiście wszystko zostało odpowietrzone jak należy.

Odebrałem, hamulec łapał wysoko mocno. Jednak po 4/5 dniach sytuacja ta sama hamulec w podłodze. Wróciłem i po sprawdzeniu okazało się, że lewe tylne koło się zapowietrza. Został tam wymieniony przewód hamulcowy. Po tym wszystkim nic nie dało samochód łapie co raz niżej. Dodam że płynu hamulcowego w żaden sposób nie ubywa nic nie cieknie. Padła teoria że mam strzelony Korektor Siły Hamowania.

Po tej pięknej historii mam do was pytania:

1.Czy uszkodzony czujnik ABS (przy tylnym kole bo niestety mam i do tej pory nie wymieniłem ) może mieć wpływ że układ się zapowietrza?

2.Korektor siły hamowania w wersji dla samochodów z ABS i bez ABS czymś się różni (niestety nie mogę w żaden sposób znaleźć tych informacji a niestety jestem laikiem w tych sprawach). Ponieważ znalazłem taki korektor na "szrocie" i akurat była meganka bez ABS. Bo koszt nowego korektora to jest około +700zł

3.Tutaj pytania. Wymienić ten czujnik ABS iść w pompę hamulcowa/abs czy szukać szczęścia z korektorem ?

 

Może trochę chaotycznie , ale z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi :)

Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem właśnie że nie do końca tak jest. Z informacji które są w sieci. Meganki tego typu nie były wyposażone w system EBD, i ten korektor siły hamowania normalnie się znajdywał między tylnimi kołami.

Stąd ponowie pytanko:

Korektor siły hamowania w wersji dla samochodów z ABS i bez ABS czymś się różni ?

Edytowane przez Kodipar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korektor jest zamontowany w samochodzie normalnie. Tylko że nie mam możliwości w tym momencie wymontowania i porównania ew z tym którym będę kupował na "szrocie" stąd moje pytanie czy są różnice miedzy korektorem który na współpracować z ABS a tym który nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!