Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie jestem szczęśliwym posiadaczem Renault Megane ph1 1.6 55kw.

Otóż od 3 tygodni borykam się z niesamowitym problemem z hamulcami. Chodzi dokładnie o hamulce z tyłu. Układ z dnia na dzień postanowił się zapowietrzyć co było efektem tego, że hamulce z przodu łapały mi samej podłodze tył w żaden sposób nie reagował. Pedał hamulca przysłowiowo wpadał w podłogę.

 

Więc udałem się do pierwszego warsztatu gdzie na dzień dobry układ został odpowietrzony. Ucieszony odebrałem samochód (hamulec łapał bardzo wysoko ogólnie wydawało się ok). Jednakże z dnia na dzień zaczął łapać niżej i hamowanie było gorsze. Po 3 dniach sytuacja się powtórzyło hamulec w podłodze. Więc wróciłem do tego samego warsztatu. Padła opinia że pompa hamulcowa jest uszkodzona i nie trzyma. Taka wymiana u nich 600zł!! Zabrałem do innego mechanika gdzie powiedział że tylne hamulce są w fatalnym stanie i że zbyt mocno się "rozciągają" . Przez to układ łapie powietrze. Więc wymieniłem z tyłu:

-Szczeki hamulcowe, Bębny hamulcowe (cylinderków nie wymieniałem bo były ok ) oczywiście wszystko zostało odpowietrzone jak należy.

Odebrałem, hamulec łapał wysoko mocno. Jednak po 4/5 dniach sytuacja ta sama hamulec w podłodze. Wróciłem i po sprawdzeniu okazało się, że lewe tylne koło się zapowietrza. Został tam wymieniony przewód hamulcowy. Po tym wszystkim nic nie dało samochód łapie co raz niżej. Dodam że płynu hamulcowego w żaden sposób nie ubywa nic nie cieknie. Padła teoria że mam strzelony Korektor Siły Hamowania.

Po tej pięknej historii mam do was pytania:

1.Czy uszkodzony czujnik ABS (przy tylnym kole bo niestety mam i do tej pory nie wymieniłem ) może mieć wpływ że układ się zapowietrza?

2.Korektor siły hamowania w wersji dla samochodów z ABS i bez ABS czymś się różni (niestety nie mogę w żaden sposób znaleźć tych informacji a niestety jestem laikiem w tych sprawach). Ponieważ znalazłem taki korektor na "szrocie" i akurat była meganka bez ABS. Bo koszt nowego korektora to jest około +700zł

3.Tutaj pytania. Wymienić ten czujnik ABS iść w pompę hamulcowa/abs czy szukać szczęścia z korektorem ?

 

Może trochę chaotycznie , ale z góry dziękuję za wszystkie podpowiedzi :)

Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyczytałem właśnie że nie do końca tak jest. Z informacji które są w sieci. Meganki tego typu nie były wyposażone w system EBD, i ten korektor siły hamowania normalnie się znajdywał między tylnimi kołami.

Stąd ponowie pytanko:

Korektor siły hamowania w wersji dla samochodów z ABS i bez ABS czymś się różni ?

Edytowane przez Kodipar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korektor jest zamontowany w samochodzie normalnie. Tylko że nie mam możliwości w tym momencie wymontowania i porównania ew z tym którym będę kupował na "szrocie" stąd moje pytanie czy są różnice miedzy korektorem który na współpracować z ABS a tym który nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!