Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drgania silnika przy wyższych prędkościach


Dober

Rekomendowane odpowiedzi

Mechanik powiedział ze ok 1200 zł za sztukę nowy wtryskiwacz, dlatego mnie to przeraziło, w internecie padają ceny ok 2100 za komplet więc sam już nie wiem... najgorsze jest to, że jestem kompletnie "świeży" w sprawach diesla. Co do mocy to mój błąd: moc silnika to 74KW czyli 100 KM, jeśli coś to zmienia i z tego co mówił mechanik to osprzęt mam delphi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba koniecznie uzupełnić wiedzę na temat wyposażenia delphi w silnikach 1,5dci ,sprawa opiłek z pompy wtryskowej .Jest to poważny problem i trzeba zacząć od kompleksowej diagnozy całego układu zasilania paliwem. Nie da się tego pominąć,bo tylko będą wzrastały koszty .Przy tym przebiegu należy kompleksowo również sprawdzić

zawór EGR i turbinę .Tą wiedzę należało mieć przed kupnem auta !!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaję sobie sprawe z tego, że popłynąłem na głęboką wodę z dieslem i z tym konkretnym modelem silnika, nie wiedząc o nim zbyt wiele, ale teraz już nic nie poradzę tylko mogę prosić o porady... Czyli uważasz, że przed wymianą wtryskiwaczy powinienem dać samochód do sprawdzenia całego układu paliwowego? Czy jest szansa, że wymiana wtryskiwaczy może nie być konieczna? Czy po prostu sprawdzenie układu to dodatkowa rzecz jaką muszę wykonać?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co napisałem powyżej + kumaty mechanik od reno , aby wiedział co i po co robi ( nie robił tego pierwszy raz ),dał gwarancję solidnej naprawy,określił koszty i nie bał się odpowiedzialności. Warto zasięgnąć pomocy kolegi o zainteresowaniu samochodowym, uzupełnić wiedzę natychmiast

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmawiałem z innym mechanikiem, który pracuje w serwisie Renault, a po godzinach dłubie u siebie. Poradził mi, żebyśmy wyjęli wtryski i dali je do sprawdzenia do firmy zajmującej się typowo regeneracją wtrysków, żeby określili ile wtrysków wymaga regeneracji/wymiany. Rozmawiałem także z przedstawicielem hurtowni motoryzacyjnej, która ma części od reno. Powiedział mi, żebym sprawdził numer wtrysków, wtedy poda mi cenę za części do wtrysków i za cały wtrysk. I tu kolejne pytanie. Czy po typie silnika można określić numer wtrysku czy muszę ściągać osłonę i "ręcznie" go wyszukać? Przypominam, silnik 1.5 74KW, 100 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie może być mechanik który po godzinach dłubie u siebie. To musi być mechanik kumaty-renomowany, posiadający zakład, od wielu lat robiący w reno. To On musi zająć się wszystkim. Nie można działać na skróty. Najpierw diagnoza i sprawdzenie całego układu paliwowego (zbiornik, filtr paliwa, pompa wtryskowa, listwa, przewody wtryskowe, wtryskiwacze). Podpięcie pod clipa, aby nie działać we mglę. Jeżeli nie masz takiego mechanika w rejonie, to tylko ASO. Zobacz tematy: http://megane.com.pl/topic/5524-dci-opilki-metalu-w-ukladzie ; https://forum.autokacik.pl/index.php/topic/365446-czyszczenie-zbiornika-i-przewod%C3%B3w-paliwa-z-opi%C5%82k%C3%B3w-py%C5%82u/.

Jeżeli okaże się, że są opiłki metali w filtrze paliwa, to czeka Cię wymiana zbiornika, pompy wtryskowej, filtra i wtryskiwaczy ; http://www.motonews.pl/forum/?op=fvt&t=269045

Robota z wtryskami - jest na samym końcu cyklu naprawy. Jeżeli zajmiesz się tylko wtryskami, to po wymianie wtrysków może okazać się, że wina leży w pompie wtryskowej czy w innym elemencie. Przy tym przebiegu i zakupie auta o niewiadomej eksploatacji, to mogą wyjść różne rzeczy nieprzewidziane Potrzebny prawdziwy fachowiec, który odpowie na wszystkie Twoje pytania i da gwarancję na swoją robotę

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!