Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z uruchomieniem silnika - zagadka


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

Temat zagadka - samochód jest właśnie u znajomego mechanika.

Zaczęło się od tego, że któregoś dnia nie odpalił w ogóle i musiał jechać na lawecie do naprawy.

Okazało się, że poszła pompa paliwowa, przy okazji również, że alternator wymaga regeneracji bo nie ładował akumulatora. Akumulator Boscha kupiony nowy wiosną. Przy odbiorze, już po naprawie auto zastrajkowało i nie chciało zapalić. Szybka burza mózgów i padło na czujnik położenia wału. Ponieważ było późno a była możliwość, został wymieniony ale nie na nowy tylko na "wzięty" z innego auta, a mój trafił do "dawcy" (na marginesie "dawca" na moim czujniku wciąż jeździ i bez problemu odpala).

Odebrałem auto, jeździłem ponad miesiąc i zaczęły się poranne problemy z uruchamianiem.

Raz odpalało za pierwszym razem innym razem lekko "zakaszlał", innym razem za drugim razem, ale w zeszłym tygodniu kręciłem rozrusznikiem kilka razy i następnego dnia jeszcze dłużej.

Jak już w końcu zaskoczył to tak jak pogierkowskie ciągniki, wolno i z problemami.

Teraz auto jest u mechanika, drugi dzień z rzędu odpala bez problemu za pierwszym razem i nie wiemy co jest. Komputer niczego (poza b.starym tematem od paru lat uszkodzonym czujnikiem drugiej sondy lambda) nie pokazuje.

Jakieś sugestie?

Dodam, że to gaz - beznzyna, ale nie wiem czy to ma znaczenie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Chciałbym podłączyć się do tematu, żeby nie tworzyć nowego. Ja od miesiąca mam problem z odpalaniem mojej meganki. Problemy zaczęły się robić w deszczowe dni. Rano nie chciała odpalać, kręciła ale nie odpalała. Dopiero po kilku razach się bujała. Wymieniłem świece profilaktycznie i był spokój na parę tyg aż do niedawna. Znowu meganka kręciła ale nie odpalała. Postanowiłem pojechać do mechanika. Podłączył pod komputer wykasował jakieś 3 błędy i to niby było powodem nie odpalania, lecz po wykasowaniu błędów pojawiły się problemy z obrotami - były zbyt wysokie. :mellow: . Postanowiłem wymienić krokowca i zrobiło się zupełnie na odwrót - teraz są zbyt małe, wskazówka waha się do 500obrotów, ale nie gaśnie. Po jeździe na mieście wszystko się stabilizuje po jakimś czasie. Summa summarum - meganka raz odpala, raz nie, czy ciepłe dni, czy wilgotne. Raz za pierwszy razem raz za 3,4,5... Problem po wymianie krokowca - obroty raz normalne raz, za małe na biegu jałowym i na sprzęgle jak stoję na jedynce.

Dane techniczne:

Megane 1.6 v16 99r 107KM (tylko benzyna)

wersja silnika K4M A 7400 D

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Renault Fluence z tym silnikiem bez gazu. W czerwcu mój mechanik czyścił przepustnicę, bo wymieniał rozrząd. Nie robił żadnej adaptacji. Po południu odebrałem samochód i wszystko jest ok. Chyba w twoim samochodzie jest inny problem. Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam Renault Fluence z tym silnikiem bez gazu.

Silnik może i ten sam ale na 100% sterowanie inne, a przepustnica to już na pewno. ;)

Czy po przeczyszczeniu przepustnicy wymagana jest jej adaptacja? Czy istnieje potrzeba podlaczania auta pod kompa po przeczyszczeniu?

<szukaj>

Nie musisz nic podłączać. Zdejmij na chwilę klemy(możliwe, że będzie potrzebny kod do radia), przy czym nie zapalaj od razu silnika, tylko potrzymaj na zapłonie przez 10-15 sek, wyłącz i odczekaj znowu 10-15 sek, albo do ustania dźwięków spod maski. Powtórz 2-3 razy zanim odpalisz silnik, a potem jedź aż silnik się dobrze zagrzeje.

Po za tym przy wymianie świec były czyszczone gniazda świec i cewek? Czyszczony/sprawdzony został CPW oraz jego wtyczka? Sprawdzone zostały same cewki? Jeżeli mechanik wykasował 3 błędy to powinien Ci powiedzieć czego dotyczyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Papuga

 

Jestem laikiem więc proszę o wyrozumiałość. Gdy wymieniałem świece nic nie było czyszczone i sprawdzane. Mechanik powiedział, że albo cewki działają albo nie. Wskazał na silnik krokowy i też powiedział, że albo to działa albo nie. Pojechałem do innego mechanika z tym problemem lecz nie uzyskałem od niego jakie błędy skasował tylko skupiliśmy się na obrotach, które wzrosły po wykasowaniu błędów. Dodam, że jak poruszałem cpw, meganka odpalała normalnie ale może to zbieg okoliczności. Chciałbym przeczyścić cpw ale jest ciężki dostęp do niego zdołałem tylko poluzować 2 śruby mocujące i nim "wstrząsnąć".

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.13 – cytowanie Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam ,że jak poruszałem cpw , meganka odpalała normalnie ,ale może to zbieg okoliczności. Chciałbym przeczyścić cpw ,ale jest ciężki dostęp do niego zdołałem tylko poluzować 2 śruby mocujące i nim "wstrząsnąć".

I tu właśnie może być problem, zdejmij tłumik szumów i będziesz miał bardzo dobry dostęp.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy.

Nie cytuj całego posta jeżeli odpowiadasz bezpośrednio pod nim.:!:

Postaram sie go zlokalizować w ogóle ,bo średnio kojażę jak to wygląda.lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A więc u mnie problem z obrotami znajdował się w zajechanej przepustnicy. Była również jakaś nieszczelność pomiędzy akceleratorem(?) . Wymienili mi uszczelkę przepustnicy i obejmę akceleratora. Na temat wymienionego przeze mnie krokowca nic nie mówili, a chciałem dodać, że kupiłem ten najtańszy z allegro za 30zł i póki co się sprawuje ;) Co do odpalania to mechanik powiedział mi, że komp pokazał błąd z immobilizerem. Oczywiście podczas wizyty u mechanika meganka odpalała pięknie i póki co nadal tak jest , ale powiedział, że gdy problem z uruchomieniem się powtórzy, żeby odpalić immobilizer będąc w aucie (nie wiem czy go dobrze zrozumiałem :unsure: ) . Albo żeby spróbować z drugim kluczykiem. Na chwilę obecną moje problemy zniknęły :rolleyes: Pozdrawiam.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!