Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl


Ramki pod tablice rejestracyjne - dopisz się do listy


mieto

Scenic II phI Scenic II 1.5dci - czy warto?

Recommended Posts

Witam szanownych kolegów,

Dawno nie było mnie na forum ponieważ jakieś dwa lata temu przeskoczyłem na inny pojazd i moja renata megane 2.0 w automacie poszło na żyletki po tym jak po spotkaniu ze Strażą Pożarną padła skrzynia biegów.

Nadarzyła się okazja kupna Scenica II z 2004 r wersja comfort privilege z oryginalnym przebiegiem 120 tys. Auto od 2011 roku w jednych rękach w Polsce (kobieta) - sprowadzony z niemiec do końca serwisowany. Wiem że był dzwonek z boku na próg i drzwi ale zrobione. Co ciekawe auto miało wymieniany silnik i turbinę w 2007 roku jeszcze w niemczech mam na to faktury. Auto ma być dla żony na dojazdy do pracy krótkie dystanse do 10 km dziennie. Byłem nawet sprawdzić auto w serwisie, bo w Polsce również serwisowane w aso i jest świeżo po wymianie chłodnicy i wszystkich płynów, oleje filtry idt. Teoretycznie nic do roboty nie znaleźli. Najbliższy wydatek to rozrząd w maju bo mija 5 lat.

1. Co sądzicie o takim egzemplarzu, czy warto wchodzić w 1.5dci 74kw silnik K9K 728?

2. Czy te silniki posiadają dwumase i filtr cząstek stałych?

3. Miałem okazje jechać tym autem i jak dla mnie biegi tak się dziwnie "zapinają" czy to normalne? Być może w scenikach tak jest jeżdżę autem innej marki a meganke miałem w automacie więc nie wajchowałem?

Dzięki za wszelkie sugestie.

Edytowano przez aston76

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie warto.

- 10km dziennie to tylko benzyna (ten diesel nawet się nie zdąży zagrzać)

- jest koło dwumasowe, FAP może być ale nie musi.

- biegi nie powinny haczyć, wszystko ma chodzić płynnie.

W tym silniku lubią się obracać panewki, zwróć też uwagę czy osprzęt silnika jest Delphi czy Siemens.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co udało mi się ustalić to osprzęt delphi, nie patrzyłem pod maską, bynajmniej po w wpisaniu tego silnika w wyszukiwarkę tak pokazało. Kod silnika uzyskałem z serwisu, tylko jedno mnie zastanawia, skoro silnik był wymieniany w 2007 r to może wstawili już ten "poprawiony". Na tym silniku zrobione około 60 tys..

Jesteś pewny że jest dwumasa bo na forum zdania są podzielone?

Edytowano przez mieto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Po kodzie silnika nie dojdziesz. Renault serwowało mix w tamtym czasie i raczej nie ma żadnej prawidłowości co do osprzętu.

Można to sprawdzić po kształcie pompy wtryskowej Delphi jest okrągła a Siemens ma kształt gwiazdy.

O ile we wczesnych modelach dwumasy mogło nie być to po 2006 (lift) była już na pewno.

Po kodzie VIN możesz sprawdzić to w serwisie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

U mnie w salonie to jakieś gamonie. Podjechałem z numerem VIN do nich i powiedzieli że to co w Polsce mogą bez problemu ustalić ale za granica mają tylko kody i tylko przy czym to było robione ale dokładnie co było wymieniane nie są w stanie ustalić. Zapłaciłem 50 zł i dowiedziałem się tylko co było mniej więcej robione i że przebieg aktualny i nie cofany. Jak zapytałem o to czy mogą mi powiedzieć jakie wtryski są to powiedział że trzeba podjechać autem wtedy na miejscu zobaczą na aucie bo inaczej nie mogą. Co do silnika to dowiedziałem się jaki jest typ. Nic więcej nie potrafili ustalić. Pytałem o wymianę silnika i turbo powiedzieli że takich informacji może nie być w systemie jeśli to była wymiana gwarancyjna. Niby coś mają że było coś przy silniku ale nie wiedzą czy to wymiana czy nie, dopiero na podstawie faktur które im pokazałem stwierdzili że faktycznie było wymieniane. ASO RENAULT

 

Po otwarciu maski będę widział pompę czy trzeba rozbierać?

Gdyby było na simensie to bym się chyba skusił bo cena jest atrakcyjna.

Edytowano przez mieto

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Chcesz dodać odpowiedź ? Zaloguj się lub zarejestruj nowe konto.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to bardzo łatwy proces!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

×