Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Palenie oleju w 1.9dti


Megi97

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich od jakiegoś czasu borykam się z problemem utratą oleju w silniku. Zakupiłem sobie przyrząd do pomiaru kompresji i wyszło mi że:

-1=40 bar (tj od skrzyni)

-2=38 bar

-3=38 bar

-4=40 bar

więc wykluczyłem pierścienie na tłokach i obieram na cel głowicę ale mam z tym kilka pytań:

-czy we wszystkich modelach renault (mój to megane I ph II 1.9 dti 80km KM) kolejność cylindrów zaczyna się od skrzyni biegów tak jak to ma miejsce w benzynowych silnikach i ustawienie początku tłoczenia zaczyna się od 1 cylindra.

- jaki wynosi moment dokręcania głowicy w dieslach megane

- ile wyniesie mnie planowanie z ewentualną wymianą uszczelniaczy

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy nie ma wycieków w innych częściach silnika (turbo, intercooler, simeringi, odma olejowa, uszczelka miski ). W reno we wszystkich silnikach tak jest oznaczana kolejność cylindrów. Momenty głowicy, to operacja z kilku etapów, na opakowaniu uszczelki są informację, a koszty to zależy gdzie to będzie robione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo sprawdzałem, nie posiada luzu osiowego, wszystko z nim ok, wycieków jako tako nie posiada. Bynajmniej to co leci, to z wspomagania a odma, no cóż posiada ślady oleju ale czyściłem ją wraz ze wszystkimi węzami od intercolera. Połapałem sobie etapy dokręcenia tej głowicy jest ich 7 dla tej głowicy.

Czyli jak będę składał to pierwszy tłok w GMP. Jeszcze planuje zdemontować kolektor ssący odpalić go na 5 min i sprawdzić czy olej cieknie po trzonku zaworowym, bo jeszcze zapomniałem dopisać wcześniej przy sprawdzaniu kompresji manometr wkręcałem w miejsce świec i jak wyciągałem świece to miałem je całe w oleju.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zdemontujesz głowicę to zobaczysz; stan uszczelniaczy, stan prowadnic, stan gniazd i zaworów oraz stan płaszczyzny głowicy. Im więcej splanujesz głowice tym grubszą musisz dać uszczelkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ma się rozumieć ale czy mogę sprawdzić zawory na ogół mam doświadczenie tylko w starach :) tam sprawdzałem głowicę i ich zawory za pomocą nafty zalewa się je i czeka czy zawór przepuści ciecz czy też nie tak samo można zrobić w osobówce wiadomo zbyt szybkie opróżnienie nafty tym bardziej trzeba naprawiać gniazda zaworowy im wolniej wystarczy dotrzeć zawory. Chyba że się mylę to mnie poprawcie koledzy a tak na marginesie Andrzej-2010 dzięki za odpisanie pozdro

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to przebieg miał być scenika zakładając ze miał 180 tyś w tamtym okresie. Miałem kilka meganek I ale w benzynie 1.6 ta jest po lifcie i diesel pierwszy i stąd moje zapytania pod ten typ. Scenica miałem II ph I byłem zadowolony kupiłem go okazyjnie z Niemiec z małym przebiegiem rok 05 1.9 cdti ale sprzedałem bo rodzina się powiększyła i priorytety zwiększone 2 dzieci i wózek teraz śmigam Vectra c 08 r kombi i szacuekn za pojemność bagażnika i tez silnik glanc 1.9 cdti 120km ale co tam o innych markach do pracy mam megane i trzeba ją zrobić kupiłem od gościa co w ogolę się nie znał albo udawał.

zaniedbana była ta megana musiałem wyczyścić wszystko czym oddychał i zasysał ten pojazd dosłownie:)nie wiedział jaki olej wlewał domyśliłem się że raczej nie wymieniał długo po ilości jaką spuściłem i gęstości zalałem świeżym okazało się złym i stało się palenie oleju na każde 800km dolewka ok 2,5L oleju 15w40

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!