Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czunnik temperatury powietrza dolotowego a "Sprawdz wtryski"


giehael

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

to mój pierwszy post na tym forum, więc witam wszystkich.

Chciałbym opisać swój problem i poprosić Was o poradę.

Jakiś miesiąc temu w moim Megane II 1.5 dci podczas jazdy wyskoczyło SERVICE i komunikat sprawdź wtryski.

Pojechałem do warsztatu i stwierdzono wyciek spod pierwszego wtryskiwacza. Wymieniono podkładki pod wszystkimi wtryskami i skasowano błąd.

Jeździłem zadowolony jakieś 50 km i te same kontrolki pojawiły się ponownie.

Pojechałem do serwisu disela i powiedziano mi, że jest to problem elektryczny - wtryski są sprawne i nie przelewają. Błąd ponownie skasowono.

Ponownie po przejechaniu ok. 50 km błąd wyskoczył.

Kolejny mechanik - tym razem elektryk, zajrzał w komputer i powiedział, że jest coś z czujnikiem temperatury powietrza dolotowego. Przeczyścił go (?) i powiedział, że powinno być dorze.

Błędy saksowano.

Po przejechaniu 130 km błąd pojawił się kolejny raz.

Gdy swieci się service i jest komunikat sprawdź wtryski, to czuję brak mocy i jest problem z odpaleniem na zimnym silniku – długo kręci- muszę próbować 3-4 razy zanim odpali.

Tym razem pojechałem do kogoś z CLIPem od megana.

Z komputera otrzymałem następujące błedy:

1) DF026: Obwód sterowania wtryskiwaczem: cyliner 1; DEF: W dolnej granicy; CO: Obwód przerwany; CC: Zwarcie

2) DF112: Obwód czujnika oznaczenia cylindra DEF: Brak sygnału; DEF: Niezgodność

3) DF049 Obwód czujnika czynnika chłodzącego; CC: Zwarcie z masą; CC: Obwód otwarty lub zwarcie przy +12V (cisnienie plynu chlodzacego jest 0 bar)

 

Dodatkowo czujnik temperatury powietrza dolotwego pokazuje przez cały czas 142 stopnie.

Błędy 1 i 2 można skasować. Błąd 3 wyswietla się cały czas - jest to czujnik od klimy, cięc raczej nie ma nic wspólnego z moim problem.

Może wiecie, czy długotrwałe błędne działanie czujnika temperatury powietrza dolotowego może spodować pojawienie się błędów 1 i 2?

Wiadomo czujnik wymienię, ale czy macie jakieś doświadczenia/sugestie i może poradzicie co jeszcze należałoby sprawdzić? Moće wiązkę do wtryskiwacza?

Z góry dziękuja za pomoc.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez giehael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DF026

- Wyłączyć zapłon i odczekać 15 s. Sprawdzić podłączenie i stan złącza wtryskiwacza.

Naprawić w razie potrzeby.

- Sprawdzić podłączenie i stan 48-ścieżkowego, brązowego złącza B modułu elektronicznego.

Naprawić w razie potrzeby.

- Zastosować polecenie sterujące AC005 "Wtryskiwacz cylindra 1".

Jeżeli cykl 5 włączeń wtryskiwacza 1 nie jest słyszalny, podłączyć przewód wtryskiwacza cylindra 2 do

wtryskiwacza cylindra 1 i zastosować polecenie AC006 "Wtryskiwacz cylindra 2".

 

Jeżeli trzecie działanie się powiedzie to oznacza:

- Wtryskiwacz 1 nie jest uszkodzony, problem dotyczy obwodu sterowania wtryskiwaczem 1.

Sprawdzić przewodzenie i brak oporności zakłóceniowej połączeń:

Moduł elektroniczny złącze B ścieżka A4 ---> Ścieżka 1 wtryskiwacza 1

Moduł elektroniczny złącze B ścieżka B4 ---> Ścieżka 2 wtryskiwacza 1

Zapewnić także izolowanie między tymi 2 połączeniami.

Naprawić w razie potrzeby.

 

Jeżeli trzecie działanie się nie powiedzie to do wymiany wtryskiwacz cylindra 1.

 

Dodano: 26 paź 2016 - 19:38

DF112

- Sprawdzić podłączenie i stan złącza 3-ścieżkowego czujnika położenia cylindra.

Naprawić w razie potrzeby.

- Sprawdzić podłączenie i stan 48-ścieżkowego, brązowego złącza B modułu elektronicznego.

Naprawić w razie potrzeby.

- Sprawdzić izolowanie, przewodzenie i brak oporności zakłóceniowej połączeń:

Złącze czujnika ścieżka 2 ---> Ścieżka E2 złącza B modułu elektronicznego

Złącze czujnika ścieżka 1 ---> Ścieżka E3 złącza B modułu elektronicznego

Wymienić czujnik w razie potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!