Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czunnik temperatury powietrza dolotowego a "Sprawdz wtryski"


giehael

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

to mój pierwszy post na tym forum, więc witam wszystkich.

Chciałbym opisać swój problem i poprosić Was o poradę.

Jakiś miesiąc temu w moim Megane II 1.5 dci podczas jazdy wyskoczyło SERVICE i komunikat sprawdź wtryski.

Pojechałem do warsztatu i stwierdzono wyciek spod pierwszego wtryskiwacza. Wymieniono podkładki pod wszystkimi wtryskami i skasowano błąd.

Jeździłem zadowolony jakieś 50 km i te same kontrolki pojawiły się ponownie.

Pojechałem do serwisu disela i powiedziano mi, że jest to problem elektryczny - wtryski są sprawne i nie przelewają. Błąd ponownie skasowono.

Ponownie po przejechaniu ok. 50 km błąd wyskoczył.

Kolejny mechanik - tym razem elektryk, zajrzał w komputer i powiedział, że jest coś z czujnikiem temperatury powietrza dolotowego. Przeczyścił go (?) i powiedział, że powinno być dorze.

Błędy saksowano.

Po przejechaniu 130 km błąd pojawił się kolejny raz.

Gdy swieci się service i jest komunikat sprawdź wtryski, to czuję brak mocy i jest problem z odpaleniem na zimnym silniku – długo kręci- muszę próbować 3-4 razy zanim odpali.

Tym razem pojechałem do kogoś z CLIPem od megana.

Z komputera otrzymałem następujące błedy:

1) DF026: Obwód sterowania wtryskiwaczem: cyliner 1; DEF: W dolnej granicy; CO: Obwód przerwany; CC: Zwarcie

2) DF112: Obwód czujnika oznaczenia cylindra DEF: Brak sygnału; DEF: Niezgodność

3) DF049 Obwód czujnika czynnika chłodzącego; CC: Zwarcie z masą; CC: Obwód otwarty lub zwarcie przy +12V (cisnienie plynu chlodzacego jest 0 bar)

 

Dodatkowo czujnik temperatury powietrza dolotwego pokazuje przez cały czas 142 stopnie.

Błędy 1 i 2 można skasować. Błąd 3 wyswietla się cały czas - jest to czujnik od klimy, cięc raczej nie ma nic wspólnego z moim problem.

Może wiecie, czy długotrwałe błędne działanie czujnika temperatury powietrza dolotowego może spodować pojawienie się błędów 1 i 2?

Wiadomo czujnik wymienię, ale czy macie jakieś doświadczenia/sugestie i może poradzicie co jeszcze należałoby sprawdzić? Moće wiązkę do wtryskiwacza?

Z góry dziękuja za pomoc.

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez giehael
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DF026

- Wyłączyć zapłon i odczekać 15 s. Sprawdzić podłączenie i stan złącza wtryskiwacza.

Naprawić w razie potrzeby.

- Sprawdzić podłączenie i stan 48-ścieżkowego, brązowego złącza B modułu elektronicznego.

Naprawić w razie potrzeby.

- Zastosować polecenie sterujące AC005 "Wtryskiwacz cylindra 1".

Jeżeli cykl 5 włączeń wtryskiwacza 1 nie jest słyszalny, podłączyć przewód wtryskiwacza cylindra 2 do

wtryskiwacza cylindra 1 i zastosować polecenie AC006 "Wtryskiwacz cylindra 2".

 

Jeżeli trzecie działanie się powiedzie to oznacza:

- Wtryskiwacz 1 nie jest uszkodzony, problem dotyczy obwodu sterowania wtryskiwaczem 1.

Sprawdzić przewodzenie i brak oporności zakłóceniowej połączeń:

Moduł elektroniczny złącze B ścieżka A4 ---> Ścieżka 1 wtryskiwacza 1

Moduł elektroniczny złącze B ścieżka B4 ---> Ścieżka 2 wtryskiwacza 1

Zapewnić także izolowanie między tymi 2 połączeniami.

Naprawić w razie potrzeby.

 

Jeżeli trzecie działanie się nie powiedzie to do wymiany wtryskiwacz cylindra 1.

 

Dodano: 26 paź 2016 - 19:38

DF112

- Sprawdzić podłączenie i stan złącza 3-ścieżkowego czujnika położenia cylindra.

Naprawić w razie potrzeby.

- Sprawdzić podłączenie i stan 48-ścieżkowego, brązowego złącza B modułu elektronicznego.

Naprawić w razie potrzeby.

- Sprawdzić izolowanie, przewodzenie i brak oporności zakłóceniowej połączeń:

Złącze czujnika ścieżka 2 ---> Ścieżka E2 złącza B modułu elektronicznego

Złącze czujnika ścieżka 1 ---> Ścieżka E3 złącza B modułu elektronicznego

Wymienić czujnik w razie potrzeby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!