Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Brak zasilania sterownika silnika


ziolo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie. Mam pytanie odnośnie w/w tematu. Nie ma zasilania do sterownika silnika przez co oczywiście nie mogę połączyć się z nim CLIP'em. Rzeczy oczywiste czyli bezpieczniki na akumulatorze zostały sprawdzone, UPC podmieniałem na już kolejne 3 sztuki (w innych autach działały) więc to już odpada. Wiązkę koło akumulatora też rozprułem i nie widzę żadnych uszkodzeń. Objaw jest ten co zawsze czyli po próbie uruchomienia auta wyświetla OIL PRESSURE LOW, BATTERY LOW oraz uruchamia wiatrak chłodnicy. Jak dam + do UPC na krótko do miejsca gdzie podaje ten + do sterownika silnika to wszystko wraca do normy ale oczywiście tak nie mogę zostawić. Nie mogę dojść dlaczego UPC nie podaje zasilania do sterownika. Będę wdzięczny za wszelkie porady. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakbyś jeszcze dopisał o jaki konkretnie silnik chodzi było by łatwiej coś podpowiedzieć. W zależności od silnika są różne układy zasilające sterownik silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku obwód przekaźnika wtrysku jest sterowany przez sterownik silnika. Sprawdź ciągłość przewodu między przewodem E1 w środkowej wtyczce komputera wtrysku a pinem 2 w brązowej 12-pinowej wtyczce UPC. Brak impulsu ze sterownika silnika do modułu UPC objawia się załączeniem wentylatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ECU ma kilka przewodów zasilających, między innymi z bezpiecznika 5D - 5A w UPC. W serwisówce Renault napisali, że wentylator chłodnicy załącza się tylko w trzech przypadkach:

1) temperatura cieczy zbyt wysoka,

2) załączenie klimatyzacji

3) brak zasilania przekaźnika głównego w UPC.

U Ciebie uruchamia się wentylator chłodnicy więc tak skojarzyłem.

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest to z dialogysa. Umieściłem odpowiedni plik w dziale download, możesz pobrać "Scenic II diagnostyka, opis kodów błędów." Powyższy problem opisany jest w podtytule "diagnostyka silnika"

Edytowane przez aniewa
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

podłączam się pod temat gdyż u mnie czasami pojawia się informacja o usterce elektroniki i włącza się wentylator - gaśnie wskaźnik temperatury i obrotów silnika. Po zgaszeniu silnika wentylator nadal pracuje. Problem ten występuje losowo, bez względu na pogodę, temperaturę silnika itp, czasami przez tydzień nic się nie dzieje a innym razem dzień po dniu. Jak wyłącze silnik i wentylator pracuje to następnie nie mogę go uruchomić, po odłączeniu akumulatora wentylator przestaje działać a silnika nadal nie można uruchomić - wentylator włącza się znowu. Losowo za którymś razem uruchamia się silnik i już jest dobrze przez jakiś czas. Czy to może być problem z tym połączeniem co opisane powyżej?

Pozdrawiam

RWL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 rok później...
Dnia Sunday, October 30, 2016 o 17:21, ziolo napisał:

Witam serdecznie. Mam pytanie odnośnie w/w tematu. Nie ma zasilania do sterownika silnika przez co oczywiście nie mogę połączyć się z nim CLIP'em. Rzeczy oczywiste czyli bezpieczniki na akumulatorze zostały sprawdzone, UPC podmieniałem na już kolejne 3 sztuki (w innych autach działały) więc to już odpada. Wiązkę koło akumulatora też rozprułem i nie widzę żadnych uszkodzeń. Objaw jest ten co zawsze czyli po próbie uruchomienia auta wyświetla OIL PRESSURE LOW, BATTERY LOW oraz uruchamia wiatrak chłodnicy. Jak dam + do UPC na krótko do miejsca gdzie podaje ten + do sterownika silnika to wszystko wraca do normy ale oczywiście tak nie mogę zostawić. Nie mogę dojść dlaczego UPC nie podaje zasilania do sterownika. Będę wdzięczny za wszelkie porady. Pozdrawiam

 

Witam panie "ziolo" takie mam pytanko a mozesz mi powiedziec pod który kabel w upc podłanczałes plus? Bo ja mam identyczny  problem

Edytowane przez magikserwis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam,

Czy ktoś znalazł rozwiązanie problemu? Niestety dotknęło mnie to samo - zdarzenia zupełnie losowe. Wszelkie próby naprawy zazwyczaj są bezskuteczne, a dosłownie za kilka minut/godzin samochód odpala i długo jeździ jak gdyby nigdy nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie niestety dopadł mnie ten sam problem czyli  OIL PRESSURE LOW, BATTERY LOW oraz uruchamia wiatrak chłodnicy. Trochę z własnej głupoty. Podczas wymiany filtra powietrza spadł mi śrubokręt tak nie fartownie że na moment zwarł sterownik silnika i klemę plusową... 

Sprawdziłem na szybko bezpieczniki w kabinie, pod maską duże, małe na UPC i te 3 przy klemie plusowej. Wszystko ok. Clip nie łączy się ze sterownikiem. 

Czy kojarzycie które bezpieczniki / przekaźniki mogą odpowiadać za zasilanie sterownika? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ciągłość przewodu łączącego styk E1 środkowej kostki komputera wtrysku i pin-u 2 w brązowej 12-pinowej (tej mniejszej bardziej od strony nadkola) wtyczce. Bardzo często zdarza się, że po prostu przewód lub złącze jest uszkodzone, a to odpowiada za komunikację. Możesz też podłączyć do tego przewodu + i sprawdzić z akumulatora bez podłączania klemy dodatniej, czy przekaźnik w UPC działa.

Ja niestety mam ten problem, że absolutnie wszystko chyba już sprawdziłem, a problem pozostał. Wczoraj nawet oba układy sterowania poddałem SPA w izopropylenie, czyszczenie styków, bezpieczników, złącz - i pomogło na kilka godzin. Niestety Scenic znów stoi unieruchomiony, także walki ciąg dalszy...

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UCH podmieniany i niestety bez zmian. Podmiana całego zestawu startowego tj sterownik silnika, moduł komfortu, blokada kierownicy + karta. Auto zagadało. Polecacie kogoś sprawdzonego do sklonowania takiego sterownika lub ewentualnie jego reanimacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!