Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Sprzęgło czy wysprzęglik?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam następujący problem. Zakupiłem nie dawno Megane 2 1,6 113km KM kombi z 2003r. Podczas ruszania sprzęgło bierze bardzo wysoko a następnie przy dodaniu mocniej gazu obroty się zwiększają a auto nie przyspiesza. Czytałem już różne posty ale nie uzyskałem odpowiedzi. Oznaką jest zużycie sprzęgła czy wysprzęglika? Przebywam teraz za granicą i nie jestem pewien czy będę w stanie tak wrócić i w Polsce to naprawić, z racji tego że taniej. Pozdrawiam

ps: Dzisiaj zauważyłem, że na pierwszych dwóch biegach nie ślizga się, na trzecim czasem ale już czwartym i piątym przy każdym mocniejszym przyspieszeniu obroty się zwiększają ale nie chce przyspieszyć.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem nie dawno Megane 2 1,6 113km KM kombi z 2003r. Podczas ruszania sprzęgło bierze bardzo wysoko a następnie przy dodaniu mocniej gazu obroty się zwiększają a auto nie przyspiesza. Czytałem już różne posty ale nie uzyskałem odpowiedzi. Oznaką jest zużycie sprzęgła czy wysprzęglika?

Sprzęgła, wysprzęglik steruje sprzęgłem, czyli rozłącza napęd podczas zmiany biegów. I podczas wymiany tarczy sprzęgła warto wymienić docisk oraz wysprzęglik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

u mnie sprzeglo chodzi dosc ciezko , jak stoje w korku ze wcisnietym sprzeglem to noga zaczyna mnie bolec, co to moze byc?

Do tego przy zmianie biegow szarpnie, teraz to szarpanie zdarza mi sie zadziej bo sie przyzwyczailem ale mimo to czasem mi szarpnie. Jezdzilem wieloma autami i nic takiego nigdy sie nie dzialo

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 Prezes

 

Dodano: 09 lut 2017 - 13:28

Ja natomiast mam takie objawy

Przy zmianach biegow szarpie chyba ze puszczam sprzeglo naprawde delikatnie, jednak gdy chce normalnie w miare dynamicznie bez szalenstw sie rozpedzic to przy puszczaniu sprzegla szarpie...Do tego gdy stoje na swiatlach czy poruszam sie w korku to w krotkim czasie boli mnie noga poniewaz trzeba mocno wciskac sprzęgło. Przy jakis wiekszych korkach jest to nie do zniesienia. Sprzeglo łapie normalnie tzn nie nisko ani nie wysoko

 

megane II 2.0 16V

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Od tygodnia zauważyłem dziwnie chodzący pedał sprzęgła. Zaczął ciężej chodzić i mieć krótszy skok... Na początku pomyślałem, że tak pewnie "było,jest" bo ostatnio dużo jeździłem służbowymi i odzwyczaiłem się od Meganki. Jednak dziś mi to nie dało już spokoju i spojrzałem na pedały, od sprzęgła jest niżej niż od hamulca. Pytanie czy to zapowietrzenie, wysprzęglik do wymiany czy kończy się tarcza sprzęgła?

 

Dodano: 23 lut 2017 - 07:14

Wczoraj rano nie dało się wrzucić biegu na uruchomionym silniku, na wyłączonym tak. Wieczorem użyłem głowy i podciągnąłem pedał do góry... wszystko wróciło do normy... przejechałem 12km i jest ok. Dziwna sprawa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam wysprzęglik ale różnie to bywa. Miałem tak samo jak padł u mnie, po wciśnięciu nie chciał sam wrócić i musiałem go podnosić. Za którymś razem już został na dole, dodatkowo plama płynu hamulcowego pod samochodem. Może być też i pompka sprzęgła ale przeważnie jak ktoś opisywał wpadający pedał w podłogę kończyło się na wymianie wysprzęglika.

Jak będziesz wymieniał wysprzęglik to sprawdź stan sprzęgła i dwumasy.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Płyn nie ucieka. Przygotowałem się już psychicznie na wydanie 1500zł ( sprzęgło, docisk, wysprzęglik, płyn hamulcowy, olej w skrzyni, uszczelniacze półosi i robocizna). Na razie pojeżdżę i zobaczę jak się zachowuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!