Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,6 16v rozrusznik kręci, silnik nie reaguje.


en 57

Rekomendowane odpowiedzi

odstojnika oleju

Możesz opisać dokładnie o jaki element Ci chodzi. Jeżeli w kolektorze ssącym to nie wiem co tam za 350zł robić.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mireczek01 :) Chodzi o dawno temu poruszaną przez Ciebie kwestię : (przeciek z odmy na łączeniu z kolektorem ssącym lub przeciek z pod samego dekielka), za zdjęcie kolektora, uszczelnienie, wyczyszczenie, złożenie do kupy zaśpiewał 350 :D plus jak wspomniał naturalnie koszt uszczelki, zabrałem auto i robię sam :)

Pojechałem na wymianę oleju itd i pomyślałem że zapytam przy okazji jak już tam stoi, ile by to kosztowało :)

 

Uszczelkę profilaktycznie już nabyłem (bo to ona jest zapewne głównym winowajcą), a w sylikon się zaopatrzę jak się upewnię skąd cieknie dokładnie ;)

 

A moje pytanie dotyczy sposobu dokręcania tego dekla aluminiowego, czytałem że jakimś kluczem nanometrowym, ale takowego nie mam. Inny sposób o jakim czytałem to na czuja, delikatnie na raz i bez powtarzania.

Edytowane przez en 57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założę się z tobą, że wyciek nie będzie spod aluminiowej pokrywki (dekielka) tylko z pod uszczelki pod kolektorem ssącym. Tak, że roboty będziesz miał na jakieś 30min (jeżeli wszystkie klucze będziesz miał pod ręką). Nawet jestem pewny na 100%, że cieknie tylko tą małą uszczeleczką pod kolektorem. Bynajmniej zdejmij, wyczyść i zobacz, nie śpiesz się z demontażem pokrywki (dekielka) zaworów. Zdjąć kolektor jest tak mało roboty, że najpierw bym wymienił małą uszczelkę pod kolektorem i zobaczył czy cieknie.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak obstawiam, ponieważ zacieki są widoczne ponad łączenie dekla z pokrywą zaworów, także jedyne możliwe miejsce to właśnie ta uszczelka ;)

 

Dodano: 02 gru 2016 - 21:20

Wyczyszczone, uszczelka wymieniona. Jedyny kłopot to zawyżone obroty biegu jałowego ok 1100. Na pedał gazu reaguje zbyt czule.

 

Dodano: 02 gru 2016 - 21:40

Prztarłem trochę przepustnicę. Wszystko na odpiętym aku. Pomontowałem kolektor, wtyczki, podłączam klemy, odpalam i 1200 obr. Mam wrażenie że lekko syczy ale to chyba kwestia tego że silnika nie słucham na takich obrotach a na jałowym ok 800 obr. Stąd może to wrażenie. Wstawię foty silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o to zdjęcia:

thumb_hosting_zdjec_1480713275__20161202_181735.jpg thumb_hosting_zdjec_1480713364__20161202_181831.jpg thumb_hosting_zdjec_1480713399__20161202_181852.jpg thumb_hosting_zdjec_1480713418__20161202_190635.jpg thumb_hosting_zdjec_1480713434__20161202_190647.jpg

 

Dodano: 02 gru 2016 - 22:23

Zatem te 350 zł, które chciał jaśnie Pan mechanik, idzie na porządny browar dla wszystkich :)

 

Dodano: 02 gru 2016 - 22:26

Teraz przynajmniej można kontrolować czy coś dalej cieknie czy też nie ;)

 

Dodano: 03 gru 2016 - 02:24

Nadmienię, że chyba wymienię te owalne uszczelki pomiędzy kolektorem ssącym i tym przy bloku silnika bo przy wtryskach jest trochę oleju.

 

Dodano: 03 gru 2016 - 13:29

Ok kupiłem dziś te 4 owalne uszczelki 8200275057 oraz dla pewności uszczelkę przepustnicy 8200236731. Porobię foty z demontażu, zawsze komuś się przyda.

Podziękowanie dla mireczek01 za jak zawsze fachową i szybką pomoc.

 

Dodano: 03 gru 2016 - 18:56

No i po robocie, opłacało się wymienić te uszczelki. Obroty się ustabilizowały, są takie jak być powinny. Podejrzewam, że jednak łapał lewe powietrze i komp wariował. Zgodnie z obietnicą zaraz wstawię fotki jak co po kolei :)

 

Dodano: 03 gru 2016 - 20:08

Ok zaczynamy, najpierw odkręcamy widoczną "rurę" - przewód pomiędzy filtrem powietrza i przepustnicą. Najlepiej najpierw wyjąć ja od strony przepustnicy, a następnie od strony filtra (może to iść trochę topornie także trzeba wyczucia). Z tyłu jest gumowa rurka, którą należy naturalnie wyciągnąć przed demontażem

 

thumb_hosting_zdjec_1480789811__20161203_165434.jpg

 

Tutaj widzimy przepustnicę, odpinamy na dole wtyczkę oraz widoczny za nią wężyk.

 

thumb_hosting_zdjec_1480790308__20161203_165747.jpg

 

Następnie odkręcamy przepustnicę od kolektora (klucz nasadowy 8). Jest mocowany na 4 śruby. Dwie z góry oraz dolna od strony kabiny pójdą łatwo, natomiast dolna przednia jest trudno dostępna i najlepiej ją odkręcić i wyjąć razem z przepustnicą.

 

thumb_hosting_zdjec_1480790331__20161203_170047.jpg

 

Po zdjęciu przepustnicy widzimy uszczelkę, którą wymienimy. Odpinamy wtyczkę po lewej stronie.

 

thumb_hosting_zdjec_1480790352__20161203_170112.jpg

 

Następnie kluczem nasadowym 8, odkręcamy kolektor (5 śrub krótkich na dole oraz 3 długie pod kabiną)

 

thumb_hosting_zdjec_1480790445__20161203_170808.jpg

 

Tu jest górna lewej stronie.

 

thumb_hosting_zdjec_1480790467__20161203_170835.jpg

 

A tu dwie od strony przepustnicy.

 

thumb_hosting_zdjec_1480790484__20161203_170849.jpg

 

Następnie odłączamy przewody do cewek oraz 2 pozostałe połączenia i zdejmujemy kolektor.

 

thumb_hosting_zdjec_1480790508__20161203_171209.jpg

 

Skupiamy się dziś także na tym miejscu czyli łączeniu kolektora ssącego z kolektorem ssącym aluminiowym przy bloku silnika.

 

thumb_hosting_zdjec_1480790588__20161203_171222.jpg

 

W kolektorze mogą pozostać resztki oleju wydmuchanego przed odmę także przygotujcie się, że po jego przechylaniu na różne strony w celu wyciągnięcia uszczelek i wyczyszczenia ich gniazd, wyleci trochę oleju.

 

thumb_hosting_zdjec_1480790614__20161203_171712.jpg

 

Tutaj zestaw uszczelek. Po lewej okrągła do przepustnicy na łączeniu z kolektorem i 4 owalne do łączenia kolektorów.

 

thumb_hosting_zdjec_1480790633__20161203_171822.jpg

 

Tu mamy porównanie uszczelek przepustnicy (starej i nowej) Ewidentnie stara nie miała już swoich właściwości, była zbyt sztywna i spłaszczona.

 

thumb_hosting_zdjec_1480790671__20161203_172110.jpg

 

Zakładamy nowe uszczelki, ale przedtem warto przetrzeć wszystko benzyną ekstrakcyjną aby pozbyć się pozostałości oleju.

 

thumb_hosting_zdjec_1480790687__20161203_174726.jpg thumb_hosting_zdjec_1480790713__20161203_174804.jpg

 

I po tak wykonanym zabiegu składamy wszystko w odwrotnej kolejności ;)

 

thumb_hosting_zdjec_1480790738__20161203_174831.jpg

 

Mam nadzieję że komuś się przyda ;)

W razie wątpliwości (odnośnie nazw wtyczek itp) proszę o ewentualne poprawki bardziej doświadczonych kolegów, dzięki którym w ogóle zabrałem się do tej pracy, za co jeszcze raz serdecznie dziękuję :)

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!