Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1,6 16v rozrusznik kręci, silnik nie reaguje.


en 57

Rekomendowane odpowiedzi

odstojnika oleju

Możesz opisać dokładnie o jaki element Ci chodzi. Jeżeli w kolektorze ssącym to nie wiem co tam za 350zł robić.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mireczek01 :) Chodzi o dawno temu poruszaną przez Ciebie kwestię : (przeciek z odmy na łączeniu z kolektorem ssącym lub przeciek z pod samego dekielka), za zdjęcie kolektora, uszczelnienie, wyczyszczenie, złożenie do kupy zaśpiewał 350 :D plus jak wspomniał naturalnie koszt uszczelki, zabrałem auto i robię sam :)

Pojechałem na wymianę oleju itd i pomyślałem że zapytam przy okazji jak już tam stoi, ile by to kosztowało :)

 

Uszczelkę profilaktycznie już nabyłem (bo to ona jest zapewne głównym winowajcą), a w sylikon się zaopatrzę jak się upewnię skąd cieknie dokładnie ;)

 

A moje pytanie dotyczy sposobu dokręcania tego dekla aluminiowego, czytałem że jakimś kluczem nanometrowym, ale takowego nie mam. Inny sposób o jakim czytałem to na czuja, delikatnie na raz i bez powtarzania.

Edytowane przez en 57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Założę się z tobą, że wyciek nie będzie spod aluminiowej pokrywki (dekielka) tylko z pod uszczelki pod kolektorem ssącym. Tak, że roboty będziesz miał na jakieś 30min (jeżeli wszystkie klucze będziesz miał pod ręką). Nawet jestem pewny na 100%, że cieknie tylko tą małą uszczeleczką pod kolektorem. Bynajmniej zdejmij, wyczyść i zobacz, nie śpiesz się z demontażem pokrywki (dekielka) zaworów. Zdjąć kolektor jest tak mało roboty, że najpierw bym wymienił małą uszczelkę pod kolektorem i zobaczył czy cieknie.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak obstawiam, ponieważ zacieki są widoczne ponad łączenie dekla z pokrywą zaworów, także jedyne możliwe miejsce to właśnie ta uszczelka ;)

 

Dodano: 02 gru 2016 - 21:20

Wyczyszczone, uszczelka wymieniona. Jedyny kłopot to zawyżone obroty biegu jałowego ok 1100. Na pedał gazu reaguje zbyt czule.

 

Dodano: 02 gru 2016 - 21:40

Prztarłem trochę przepustnicę. Wszystko na odpiętym aku. Pomontowałem kolektor, wtyczki, podłączam klemy, odpalam i 1200 obr. Mam wrażenie że lekko syczy ale to chyba kwestia tego że silnika nie słucham na takich obrotach a na jałowym ok 800 obr. Stąd może to wrażenie. Wstawię foty silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A o to zdjęcia:

thumb_hosting_zdjec_1480713275__20161202_181735.jpg thumb_hosting_zdjec_1480713364__20161202_181831.jpg thumb_hosting_zdjec_1480713399__20161202_181852.jpg thumb_hosting_zdjec_1480713418__20161202_190635.jpg thumb_hosting_zdjec_1480713434__20161202_190647.jpg

 

Dodano: 02 gru 2016 - 22:23

Zatem te 350 zł, które chciał jaśnie Pan mechanik, idzie na porządny browar dla wszystkich :)

 

Dodano: 02 gru 2016 - 22:26

Teraz przynajmniej można kontrolować czy coś dalej cieknie czy też nie ;)

 

Dodano: 03 gru 2016 - 02:24

Nadmienię, że chyba wymienię te owalne uszczelki pomiędzy kolektorem ssącym i tym przy bloku silnika bo przy wtryskach jest trochę oleju.

 

Dodano: 03 gru 2016 - 13:29

Ok kupiłem dziś te 4 owalne uszczelki 8200275057 oraz dla pewności uszczelkę przepustnicy 8200236731. Porobię foty z demontażu, zawsze komuś się przyda.

Podziękowanie dla mireczek01 za jak zawsze fachową i szybką pomoc.

 

Dodano: 03 gru 2016 - 18:56

No i po robocie, opłacało się wymienić te uszczelki. Obroty się ustabilizowały, są takie jak być powinny. Podejrzewam, że jednak łapał lewe powietrze i komp wariował. Zgodnie z obietnicą zaraz wstawię fotki jak co po kolei :)

 

Dodano: 03 gru 2016 - 20:08

Ok zaczynamy, najpierw odkręcamy widoczną "rurę" - przewód pomiędzy filtrem powietrza i przepustnicą. Najlepiej najpierw wyjąć ja od strony przepustnicy, a następnie od strony filtra (może to iść trochę topornie także trzeba wyczucia). Z tyłu jest gumowa rurka, którą należy naturalnie wyciągnąć przed demontażem

 

thumb_hosting_zdjec_1480789811__20161203_165434.jpg

 

Tutaj widzimy przepustnicę, odpinamy na dole wtyczkę oraz widoczny za nią wężyk.

 

thumb_hosting_zdjec_1480790308__20161203_165747.jpg

 

Następnie odkręcamy przepustnicę od kolektora (klucz nasadowy 8). Jest mocowany na 4 śruby. Dwie z góry oraz dolna od strony kabiny pójdą łatwo, natomiast dolna przednia jest trudno dostępna i najlepiej ją odkręcić i wyjąć razem z przepustnicą.

 

thumb_hosting_zdjec_1480790331__20161203_170047.jpg

 

Po zdjęciu przepustnicy widzimy uszczelkę, którą wymienimy. Odpinamy wtyczkę po lewej stronie.

 

thumb_hosting_zdjec_1480790352__20161203_170112.jpg

 

Następnie kluczem nasadowym 8, odkręcamy kolektor (5 śrub krótkich na dole oraz 3 długie pod kabiną)

 

thumb_hosting_zdjec_1480790445__20161203_170808.jpg

 

Tu jest górna lewej stronie.

 

thumb_hosting_zdjec_1480790467__20161203_170835.jpg

 

A tu dwie od strony przepustnicy.

 

thumb_hosting_zdjec_1480790484__20161203_170849.jpg

 

Następnie odłączamy przewody do cewek oraz 2 pozostałe połączenia i zdejmujemy kolektor.

 

thumb_hosting_zdjec_1480790508__20161203_171209.jpg

 

Skupiamy się dziś także na tym miejscu czyli łączeniu kolektora ssącego z kolektorem ssącym aluminiowym przy bloku silnika.

 

thumb_hosting_zdjec_1480790588__20161203_171222.jpg

 

W kolektorze mogą pozostać resztki oleju wydmuchanego przed odmę także przygotujcie się, że po jego przechylaniu na różne strony w celu wyciągnięcia uszczelek i wyczyszczenia ich gniazd, wyleci trochę oleju.

 

thumb_hosting_zdjec_1480790614__20161203_171712.jpg

 

Tutaj zestaw uszczelek. Po lewej okrągła do przepustnicy na łączeniu z kolektorem i 4 owalne do łączenia kolektorów.

 

thumb_hosting_zdjec_1480790633__20161203_171822.jpg

 

Tu mamy porównanie uszczelek przepustnicy (starej i nowej) Ewidentnie stara nie miała już swoich właściwości, była zbyt sztywna i spłaszczona.

 

thumb_hosting_zdjec_1480790671__20161203_172110.jpg

 

Zakładamy nowe uszczelki, ale przedtem warto przetrzeć wszystko benzyną ekstrakcyjną aby pozbyć się pozostałości oleju.

 

thumb_hosting_zdjec_1480790687__20161203_174726.jpg thumb_hosting_zdjec_1480790713__20161203_174804.jpg

 

I po tak wykonanym zabiegu składamy wszystko w odwrotnej kolejności ;)

 

thumb_hosting_zdjec_1480790738__20161203_174831.jpg

 

Mam nadzieję że komuś się przyda ;)

W razie wątpliwości (odnośnie nazw wtyczek itp) proszę o ewentualne poprawki bardziej doświadczonych kolegów, dzięki którym w ogóle zabrałem się do tej pracy, za co jeszcze raz serdecznie dziękuję :)

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!