Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Komunikat problemu z ładowaniem akumulatora


Rekomendowane odpowiedzi

Trochę niefartownie wychodzi - pierwszy post i od razu wołanie o pomoc, ale cóż począć :) Mimo wszystko witam serdecznie. <piwko>

Autko: Scenic 2.0 benzyna, 2007 rocznik

Kilka tygodni samochód z głupia frant zaczął zapalać sobie komunikat o problemie z hamulcem elektrycznym, gdy go się włączyło. Ale hamulec działał normalnie. Sprawdzona kostka pod fotelem, sprawdzone czy nic nie zamokło, przyczyny nie znaleziono. Wczoraj wyjazd w trasę ze świeżo naładowanym akumulatorem. Po ok 700 km info: usterka elektroniki, komunikat pojawiał się i znikał. Potem komunikat: problem z ładowaniem akumulatora. Ten już zniknąć nie chciał. Po przejechaniu ok 100km autko po kolei rezygnowało ze wspomagania, ABS, poduszek aż do kompletnego zgonu 15 km od celu. Na holu przejechało te brakujące 15 km i co ciekawe na placu odpaliło, ale z komunikatem o problemie z ładowaniem. Z tego co czytałam na forum takie objawy daje regulator napięcia albo alternator. Dobrze myślę?

Problem pewnie byłby do ogarnięcia na spokojnie u nas w garażu, ale autko teraz jest z moim mężem w środkowych Niemczech bez możliwości podpięcia do Clipa, bez pełnego parku narzędziowego, taka trochę partyzantka jest potrzebna. Jakiekolwiek części na wymianę będę musiała kupić tu i wysłać. Czy ktoś ma jakieś rady po kolei co sprawdzić i jak się zabrać do tematu naprawy? Do domu 900 km do zrobienia więc będę wdzięczna za wszystkie rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjazd w trasę ze świeżo naładowanym akumulatorem

Z własnego doświadczenia. Po ładowaniu uszkodził się akumulator. Też nie od razu, tylko po pewnym czasie podczas jazdy dokładnie działo się wszystko to samo. Wystarczyło wymienić akumulator. Najlepiej na kablach podłączyć drugi akumulator, odpalić i można szybko wykluczyć taką usterkę.

Jeżeli nie akumulator, a regulator, to na miejscu zakupić najtańszy miernik napięcia, odpalić samochód i sprawdzić napięcie na klemach akumulatora. Powinno wynosić ok. 13,8 do ~14,4V. Jeżeli jest mniejsze to albo regulator, albo alternator. Myślę, że wtedy najlepiej kupić mu alternator w Polsce i wysłać (no chyba,że gdzieś w Niemczech na szrocie). Typ i rodzaj alternatora można sprawdzić na plastikowej obudowie regulatora napięcia na alternatorze. Zakupić taki sam i wysłać. Na miejscu najpierw podmienić regulator (nie trzeba demontować alternatora), a jak nie to niestety alternator (trochę roboty będzie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za rady <ok> Nie chcę się mądrzyć, ale gdyby szlag trafił akumulator to samochód by odpalił potem po holowaniu? Bo zastartował podobno od razu, nawet nie kręcił dłużej niż zwykle.

Rozumiem, że odnośnie alternatora i regulatora nie ma tak prosto, że dla danego modelu i rocznika (nawet po VINie patrząc) na 100% trafię z częścią, tylko trzeba najpierw wymontować to co jest i szukać identycznego?

A tak w ogóle to tak prądożerne auto jak Scenic zrobi 100 km z górką z całkowicie uszkodzonym ładowaniem akumulatora? Przy włączonych światłach i nawigacji wielkości średniego tableta, przy jeździe landówką więc przy prędkości max 70 km/h to prawie 1,5h czasu jazdy.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

by odpalił potem po holowaniu?

Tak, u mnie jak go zaholowałem, to na podwórku odpalił :). Nie mówię, że to akumulator na 100%, ale miałem tak samo i też po ładowaniu.

Dodano: 05 gru 2016 - 20:12

Przy włączonych światłach i nawigacji wielkości średniego tableta, przy jeżdzie landówką więc przy prędkości max 70 km/h to prawie 1,5h czasu jazdy.....

Nie zrobi, jak jest uszkodzony akumulator, ze 100% sprawnym zrobi więcej.

Dodano: 05 gru 2016 - 20:16

najpierw wymontować to co jest i szukać identycznego?

Nie trzeba wymontowywać, wystarczy spojrzeć na alternator z boku i na plastikowej obudowie regulatora są nr seryjne, najczęściej zaczynające się od 82... lub 77...

post-3433-0-01712200-1480965406_thumb.jpg

ale dodatkowo jeszcze bym porównał koło pasowe czy jest takie samo.

 

Dodano: 12 gru 2016 - 16:29

I co było uszkodzone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!