Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prawy kierunkowskaz


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Problem dotyczy Renault megane I phII 1,9dti z 2001 roku. Przeczytałem posty o działaniu i nie działaniu kierunkowskazów w reni, ale identycznego problemu nie znalazłem.

Mianowicie chodzi o to, że prawy kierunkowskaz działa normalnie do przejechania mniej więcej 20-30 km. Po tym dystansie przestaje wcale działać. Żeby było ciekawiej jego działanie "naprawia się" po postoju np 2-3 godzinnym, aby po przejechaniu ponownie 30 km znowu przestać działać.

 

Czy Panowie macie jakieś pomysły co to może być? Dodam że kostkę przy manetce psikałem "kontaktem" do elektryki, zakładałem nową manetkę i nic. Problem jak był tak jest, zatem to nie manetka. Bezpieczniki przy kierownicy też ok.

 

Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Tak myślisz?? Tego się trochę obawiałem. Miałem już styczność z tym modułem przy okazji tylnej wycieraczki i nie skończyło się dobrze... Więc pewnie bez elektryka znowu się nie obejdzie

 

Dodano: 25 kwi 2017 - 21:41

Niestety to nie BSI. Po wymianie modułu ta sama sytuacja. Już nie wiem co mu dolega, lewy kierunkowskaz działa zawsze nie zależnie od czasu, warunków i pogody. A prawy w ciepłe dni, (jak samochód się nagrzeje) nie działa, po przejechaniu dłuższego dystansu itp...

Za jakiekolwiek podpowiedzi będę wdzięczny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka na zestawie wskaźników też nie świeci? próbowałeś czy w tym czasie włącznik awaryjnych uruchomi prawy kierunkowskaz?

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7

Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie masz problem z przesłaniem napięcia z czarnej wtyczki PP2 pin 4 przewód beżowy w modułe BSI do prawych kierunkowskazów, ewentualnie ze sterowaniem tego modułu prawą manetką kierunków. Załączenie prawego kierunku łączy z masą pin 13 przewód zielony złącza PE3 w module BSI. Włącznik awaryjnych zasila prawe kierunki napięciem z lewego kierunkowskazu więc instalacja elektryczna prawych kierunkowskazów jest prawidłowa. Do sprawdzenia czy w momencie jak nie działają prawe kierunki czy na pinie 4 złącza PP2 pojawia się napięcie. Jeżeli tam pojawia się napięcie to należy z tego pinu poprowadzić przewód do plusa dowolnej lampy prawego kierunkowskazu.

Poniżej rozmieszczenie złącz BSI, numery pinów odczytasz na wtyczkach.

post-4670-0-38620000-1493414954_thumb.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aniewa' dzięki za odpowiedz. Problem tkwi w tym że musiałbym mieć przed dłuższą podróżą ten moduł wyjęty w dostępne miejsce, aby w momencie jego dysfunkcji sprawdzić czy prąd pojawia się we wskazanym przez Ciebie miejscu. Przewody nie są długie i z tego co pamiętam w trakcie jazdy plątał by się pod pedałami więc trochę jest to niebezpieczne. A do tej operacji ponadto trzeba by odłączyć akumulator a to może "wykasować" na czas diagnostyki błąd. Jestem trochę w kropce.

Chyba że dramatyzuje i jest to do zrobienia bez większych przeszkód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wolnym czasie możesz wyjąć BSI i pod pin 4 wtyczki PP2 podłączyć dodatkowy dłuższy przewód, na jego końcu podłącz żaróweczkę a drugi zacisk żaróweczki podłącz do masy. Gdy nastąpi zanik działania prawego kierunku dodatkowa żaróweczka pokaże czy występuje napięcie na samym zacisku. Jeżeli żaróweczka będzie migać to masz przerwę na przewodzie dostarczającym prąd z BSI do instalacji prawych kierunków. Jeżeli dodatkowa żaróweczka również nie będzie migać to znaczy, że manetka nie łączy pinu 13 złącza PEM z masą lub uszkodzony jest sam moduł . Równie dobrze mogą nie łączyć same piny w/w wtyczkach, warto to sprawdzić, ewentualnie potraktować złącze jakimś kontakt sprayem.

Oczywiście, że to wymaga trochę pracy i czasu. Jeżeli masz jako takie pojęcie o elektryce i nie boisz się, że coś uszkodzisz to możesz w ten prosty sposób zdiagnozować usterkę.

Nie sądzę, że podłączony komputer pokaże przyczynę tej niesprawności

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzięki za pomysł. Po 7 maja się tym zajmę i na pewno napiszę rezultaty. Wielkie dzięki Ci za pomoc :) pozdro

 

Dodano: 24 maj 2017 - 11:32

Witam. Trochę przeszło od ostatniego postu. W tym czasie ustaliłem iż problem ginącego kierunkowskazu jest najprawdopodobniej winą złego styku/ załamujacego się kabla bądź dokładniej jeszcze nie stwierdzonej przyczyny. W tym momencie auto jeździ z przyczepionym bsi "u podnóża" pedałów od tygodnia czasu. W tym czasie nie wystąpił zanik prawego kierunkowskazu ani na moment. Podczas gdy pierwszego dnia po wyjęciu skrzynki i potraktowaniu jej "kontakt sprayem" i ponownym włożeniu po kilku kilometrach kierunku ponownie nie było... W wolnej chwili dokładnie obejrzę wiązki elektryczne od skrzynki i napiszę czy coś ustaliłem. Póki co skrzynka jest dosyć bezpiecznie przypięta i nie przeszkadza mi mocno w trakcie jazdy więc nie będę jej chował bo w tej chwili zawsze mam oba kierunki :)

 

"Aniewa" wielkie dzięki za podpowiedzi i zainteresowanie problemem ;)

 

Dodano: 09 cze 2017 - 13:11

Witam. Problem został rozwiązany. Winą była wtyczka gniazda PE3 30-pinowa, która nie łączyła dostatecznie dobrze w module. Została rozebrana na dwie kostki 15-pinowe z których się składa. Zaizolowałem je od siebie i wsadziłem bezpośrednio do modułu. Problem rozwiązany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!