Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"angielski " reflektor


Rekomendowane odpowiedzi

Man pytanie jak odróżnic reflektor "kontynentalny" od "anglika" oraz czy jest możliwa modyfikacja wiązki światła w reflektorze "angielskim" i przystosowanie go do ruchu prawostronnego. Zaraz powiem w czym problem w moim samochodzie podejrzewam że jest zamontowany prawy reflektor właśnie od anglika( światło w nim załamuje sie dokładnie przeciwnie niz w lewym (lewy jest OK). Na obu sa takie same daty produkcji , takie same naklejki z zewnątrz wyglądaja identycznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo, na reflektorze jest naklejka z kodem kreskowym i na niej są strzałki - na angielskim były chyba dwie ( jedna za drugą w tym samym kierunku ) a na europejskim jest jedna.

Przerobienie jest możliwe - trzeba wymienić odbłyśnik ( część w środku ), rozpołowić reflektor i wymienić na wersję europejską. Jak masz zbity, uszkodzony europejski to można próbować w innym przypadku nieopłacalne i kłopotliwe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej przystaw do lampy białą kartkę papieru lub podjedź blisko pod ścianę. W zależnośći jak wygląda wiązka odbita na kartce lub ścianie poznasz jaki to reflektor. Obie lampy muszą mieć jednakowe odbice. Światała asymetryczne dalej oświetlają pobocze niż środek jezdni tak więc:

 

___/ do ruchu prawostronnego,

 

___ do ruchu lewostronnego.

 

(odchylenie jest dużo mniejsze niż slash i backslah)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rzeczywiście mam reflektor od anglika- z tym że właściwie po oznaczeniu to ciężko poznać najlepiej sprawdzić jak świeci nom ale to już po zamontowaniu. jak znajdę chwile to porównam ten mój prawy z innym prawym i napiszę dokładne różnice w oznakowaniu (podejrzewan że będą to subtelne różnice) i napiszę może przyda się kupującym używane reflektory. Na razie nie będę nic przy tym grzebał lewy jest "kontynentalny " wiec oba razem swiecą w coś co przypomina V. Trrchę gorzej oświetlone pobocze ale chyba nie oślwpiam kierowców z przeciwka bo nie zauważyłem "blindowania". Gprzej może być na przeglądzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

ja natomiast na :

lewym (tym OK ) mam dwie w prawo

na prawym (tym świecącyn po angielski) dwie w lewo i jedną w prawo

jak gdzieś wyczytałem to strzałka na kloszu reflektora ma oznaczać grot w prawo do ruch lewostronnego, groty w obie strony <--> możliwośc przestawiania, brak oznaczenia w postaci strzałki reflrktor do ruchu prawostronnego - wszystko ładnie (nawet widziałem taka lampę ze strzałka do golfa MK III) ale teraz nie ma oznaczeń na kloszu (gładkie szkła) tylko z tyłu i niech ktoś mi teraz powie co i jak. Niby jak sa strzałki w obie strony (dwie w lewo i jedna w prawo- lub na odwtór zależy jak patrzeć) to powinna być możliwośc zmiany bo strzałki wydają się oznaczać- do ruch lewostronnego z możliwościa przestawienia. Ale jak to zrobić -tego nikt nie wie.

Homolegacja na obu reflektorach to E2 (francuska)

ozn. 04HCRPL2002A011a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I włąsnie ta druga strzałka jest myląca- przecież nie sposób pomylić lewy reflektor z prawym( a już na pewno nie w megance)- więc po co to oznaczenie.

Ale z oznaczeniem na reflektorach jest tak jak napisał domin_q - polecam wszystkim którzy są na kupnie uzywek i nie chca sie naciąć na "anglika".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Po pierwsze: kłaniam się wszystkim szczęśliwym posiadaczom Sceniców! Czytam Was od dawna, ale piszę pierwszy raz, bo uznałem, że mogę pomóc...

 

Pozwolę sobie odgrzać temat i dodać swoje trzy grosze, bo mam/miałem podobny problem. Kupiłem sobie samochodzik (model jest w moim opisie) i żyłem przez kilka miesięcy w błogiej nieświadomości, że mój prawy reflektor (od strony pasażera) jest "angielski". Olśnił mnie diagnosta na przeglądzie, który kazał mi wymienić reflektor, bo samochód świecił w ten sposób: __/ __ zamiast po europejsku: __/ __/.

 

Moje zaskoczenie było tym większe, że na nalepce obu reflektorów była homologacja francuska, tzn. E2. Teraz już wiem, że to nie wystarczy! Gdzieś wyczytałem, że na nalepce Valeo reflektory europejskie mają (oprócz strzałek) napisane:

DTD - pasażer,

GTD - kierowca,

a "angielskie":

DTG - pasażer

GTG - kierowca.

 

Ja mam GTD i DTG, czyli jeden dobry i jeden zły, i obydwa z homologacją E2! Na dowód zdjęcie dobrego:

 

dscn7133.jpg

 

i złego:

 

dscn7132.jpg

 

Można też rozróżnić reflektory po profilu odbłyśnika: na angielskim prążki są ułożone gęściej od lewej strony (patrząc z przodu auta), czyli tak jak na poniższym zdjęciu.

 

dscn7129n.jpg

 

P.S. Jeżeli administratorzy uznają, że piszę rzeczy oczywiste, to proszę usunąć posta bez upominania. :->

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!