Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

antena skracanie


Rekomendowane odpowiedzi

a mianowice mam scenica II 03r z tylu jest antena.

Auto wyposażone w nawigacje.

Problem polegana tym ze jak che wyjechać z garazu to zawadza antena,

jakieś 5cm by mi ja pasowalo uciac czy jest to mozliwe??

ktos skracal ??

czy sa jakies efekty uboczne??

czy ma to wplyw na GPS radio ?

 

antena jest chyba z jakiegos plastiku i nawiniety majakis drut.

 

narazie mam wkręconą srube ale to nie fajnie wygląda :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Długość a nteny jest dopasowana do częstotliwości (proporcjonalnie do długości fali) jej pracy tak więc jej skrócenie będzi wpływać na jakośc pracy urządzeń do niej podłączonych.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z drugiej strony niektóre nowsze samochody mają takie kikuty zamiast anteny, są one wielkości myszki komputerowej (nawet mniejsze) i pewnie też działają, dorzućcie sobie radia w komórkach itp. Moim zdanie rozejrzyj się za jakąś taką anteną zamienną. Jak wjeżdżam do garażu podziemnego to też czasem przyhaczę antenką o bramę ale nie sądzę, żeby to jej szkodziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej opinii antena jest tak giętka że śmiało możesz wjeżdżać do garażu najwyżej się troszkę wygnie jak wyjedziesz z garażu wróci do pionu. Sądzę, że mniej jej szkodzi zginanie niż ewentualne jej skrócenie. Antena jest dopasowana do długości fali a skrócenie spowoduje jej rozstrojenie o ile na FM może być to niezauważalne to w przypadku GPS to może być już problematyczne. Jeśli antena ma też GSM to już w ogóle skrócenie odpada bo jest wykorzystywana również do nadawania w czasie rozmowy z telefonu komórkowego (o ile masz zestaw głośno mówiący ) wtedy może nawet dojść do spalenia się końcówki mocy w telefonie (nadajnik). Odnośnie zamiany na krótszą ok. pod warunkiem, że antena jest tylko do radia (FM) a z tego co piszesz to do GPS również więc wymiana bata odpada. A i jeszcze jedno jak zamontujesz krótszy bacik to na pewno odbiornik radia będzie odbierał z bliższej odległości sygnały z nadajnika radia niż przy dłuższej antenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam antene taka jak na tej aukcji:

 

http://www.allegro.pl/item358532430_renaul...igacja_gps.html

 

obawaim sie ze jest to ze soba powiazane tzn gpsi radio.

alebez anteny nawigacja chodzi a radio tak jak pisalem dzialaale kiepsko [zamias anteny wkrecona sruba 6cm]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem odbiornik GPS znajduje się w podstawie anteny (najlepiej to widać w fabrycznych antenach z GPS w VW, ponadto dokładane anteny GPS mieszczą się w kostce wielkości pudełka zapałek). Proponuję Tobie kupić odpowiednio krótszy bat i wkręcić go zamiast twojego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

AVE

Dokladnie antena GPS jest w podstawie - wiec skrocenie bat anie wplynie na GPS. Sam zreszta piszesz ze zamiast bacika masz srube i troszke gorzej lapie. A przecierz GPS dziala OK. Kup jakas tanioche (jakakolwiek byle by gwint pasowal) i skroc ja do potrzebnej dlugosci (szkoda ciac orginalna antene). Bedziesz mial krotki bat - ale w zamian gorszy odbior radia. O GPS sie nie martw (no hyba ze ci mlotek lub cos innego spadnie na podstawe. Raczej GSM anteny nie masz tam wbudowanej - ale... Dlatego jak pisalem wyzej - kup jakas tanioche i ta wlasnie tnij.

A ha, jesli masz nawiniety drucik na antenie to owa antena (chodzi mi o pret) jest tylko po to by na czym bylo nawinac ow drucik. wtedy wlasciwa antena jest w/w drucik. Jesli lubisz zabawy masarsko wedliniarskie <ok> mozesz skrucic pret a zwoje drucika nawinac gesciej. Wtedy antena nie zmieni swej dlugosci, a jedynie przestroi sie na inna czestotliwosc (tak dzialaja anteny helikalne) zreszta niektorzy w domu maja zamiast antey radio do karnisza lub czegokolwiek metalowego podpiete i tez gra.

Zdravim

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!