Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Turbina


onomatopeja

Rekomendowane odpowiedzi

Bry, mam pytanko. To nadaje sie do regeneracji ? Silnik 1.4 a co skłoniło mnie do zagladnięcia pod maskę (i zdemontowania polowy przodu :s)? A skłonił mnie spadek mocy i delikatny świst turbiny na wyższych obrotach (turbina ogolnie była niesłyszalna). Zdjęcia poniżej jak wygląda strona "chlodna" turbiny + wąż od niej.

 

thumb_hosting_zdjec_1485431817__img_20170124_130941.jpg thumb_hosting_zdjec_1485431409__img_20170124_130933.jpg thumb_hosting_zdjec_1485431343__img_20170124_130921.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spadek mocy silnika; to szereg czynników - niekoniecznie turbina .

Nic nie wiemy o historii auta, czy masz od nowości, ilu właścicieli, przebieg, kultura eksploatacji turbiny.

Kiedy był przegląd generalny silnika ? czy filtr paliwa, powietrza był wymieniony ?

Czy stosujesz właściwy olej i dobre paliwo ??

To jest b.prosta turbina i jak na razie żadnych negatywnych opinii o niej na forum.

Trzeba zdiagnozować skąd te ślady oleju ?? , czy nie ma nieszczelności ??, popuszczonych śrub , opasek,

Sprawdzić drożność przewodów olejowych i podciśnieniowych oraz ich szczelność .

Czy dobrze zapala przy mrozie ??

Również istotna jest strona gorąca turbiny, ( turbina ogólnie była niesłyszalna).

Jak z zużyciem oleju ??

 

Silnik prosi się o przegląd GENERALNY

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Historii auta nie znam bo je kupiłem jakiś czas temu. Przebieg ~126 tyś (prawdziwy). Kultura tego silnika powala tzn nie slychać go (prócz wtrysków które cykają) niezależnie czy się silnik odpali przy -20 czy przy +20 pracuje tak samo (az w szoku jestem) a z odpalaniem nawet przy -30 nie było problemu zawsze za 1szym razem i na wszystkie gary. Filtry i olej wymienione po zakupie przy 119 tyś. (Castrol Edge - nie dyskutujmy tu o upodobaniach co do oleju ja go stosuje we wszystkich autach jakie mam/miałem i nigdy problemu nie było). Ślady oleju ewidentnie z cześci chłodnej turba, strona gorąca jest suchutka, dymku przy odpaleniu nie zauważyłem. Łączenia węzy z mocowaniami na te "przetyczki" ala reno są właśnie zapocone, węży nie ściągałem bo nie wiem jak te przetyczki ściągnąć. Oliwy nie bierze w ogóle (co tez jest szokiem przy obecnie produkowanych silnikach). Doładowanie mierzyłem CLIPem podczas jazdy i było coś koło 1550 mbar przy 3000 obrotów -cisnienie atmosferyczne w ten dzień koło 960 mbar co chyba jest za mało bo kiedyś mierzyłem było prawie 0.8 bar (prawie 11 PSI).

Silnik więc nie potrzebuje generalnego przeglądu tylko to chyba turbina go potrzebuje. Nie wiem jak użytkował go poprzedni właściciel (chłodzenie turba itp). Nic czeka mnie regeneracja tylko dostęp do turbo jest delikatnie mówiąc do du...szy ;)

//poprawię zdjęcia bo widzę, że tu ostro regulaminów przestrzegają, tak jak na innym forum przymusowego witania się =]

Dla tych co wątpią w stan mojego silnika to powiem, że jeszcze 3 dni temu auto targało jak wściekłe a obecnie trochę poprostu muli więc pierwsze co mi przyszło go głowy to turbina bo palił jak pali i pracuje jak pracował tylko brak mu trochę werwy (i błędów brak).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzić drożność odmy, stan zaworu odmy olejowej i przewodów podciśnieniowych odma -turbina,

Sprawdzić świece - kiedy były wymienione ??

Czy tankowanie nie było na podejrzanej stacji ?? - dolać dobrego paliwa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

ehhh świece wymienione wraz z olejami i filtrami tzw. pakiet startowy wykonany zaraz po zakupie (świece beru) a tankowane tam gdzie zawsze i nie bylo nigdy problemów.

 

//edit no i dzis podpialem elma (doklady pomiar doladowania) i faktycznie albo turbo umiera albo nieszczelnosc w dolocie bo na 4 biegu (obciazenie) przy poand 3000 obrotow doladowanie wyszlo i to z bólem 8,4 psi co daje ~0,57 bara niby nie ma duzo straty ale przy malej pojemnosci jest to strata duża. Max moment jaki mi sie udalo osiagnac w CLIPie to 170Nm i to tez dopieor przy wyzszych obrotach. Nic trza posprawdzac weze i turbinke...

 

 

//dzis bylem u mechanika specjalizujacego sie w układach doładowanych. Po jeździe próbnej stwierdzili że parametry są ogólnie dobre tylko mam trochę za małe doładowanie 0,6Bar a wg serwisu (dzwonił do kolegi pracującego w reno) powinno być 0.7 bar. Przyczyną jest grucha która za szybko otwiera i luz na łączeniu sztangi i klapki wastegate'a. Ogólnie powiedział, że podregulują mi sztangę tak żeby te 0,7 bara trzymało a jak nie będzie się dało to muszą zregenerować miejsce łączenia sztangi z korpusem.

Nalot olejowy powiedział ze jest normalny.

 

Dodano: 20 lut 2017 - 15:19

Bry sry za post pod posem (nie wiem czy na to zezwala regulamin :D) (Się z nim wreszcie zapoznaj to będziesz wiedział - Prezes) ale może ktoś wie ile wg serwisówki powinna ładować turbina w tym silniku. Wg speca z warsztatu 0.7 bar a w necie wyczytałem ze koło 0.8 bar. Potrzebna mi ta informacja bo za 2 tygodnie (około) chcę oddać auto do regulacji sztangi w gruszce i wolałbym to zrobić tak jak powinno być a nie na "chyba". Jak ktoś ma serwisówkę lub wiedzę (ale pewną) to prosiłbym o podzielenie się tą informacją.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztangi bym nie ruszał, bo jej położenie jest ustalane na stanowisku kontrolnym .

Trzeba zobaczyć na stan turbiny; luzy; osiowy, promieniowy, czy nie puszcza oleju, nie ma zacięć???

Czy nie ma strat w układzie dolotowym; opaski, oringi, uszczelki kolektora ssącego, mikro pęknięcia, dziurki

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehhhhhhhhhhhhh Andrzeju... napisałem już wszystko i prosiłbym o rzetelną odpowiedź o wysokość doładowania w 1.4 tce. Turbinka sprawdzona w dobrej firmie i jest luz na łączeniu sztangi z korpusem przy samym zaworku wastegate i to powoduje zbyt szybkie otwieranie (lub niepełne zamykanie tegoż zaworka. Regulacja sztangi to jest naprawa "chwilowa" tak się "oszukuje" gdy właśnie tam się robi luz. Oczywiście mam zamiar turbo wyciągnąć i zregenerować tą przypadłość ale to w późniejszym terminie. A cały dolot sprawdzony i jest szczelny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla tych co wątpią w stan mojego silnika to powiem, że jeszcze 3 dni temu auto targało jak wściekłe a obecnie trochę po prostu muli więc pierwsze co mi przyszło go głowy to turbina bo palił jak pali i pracuje jak pracował tylko brak mu trochę werwy (i błędów brak).

Przed regulacją cięgna, daj mu po garach, bo prawdopodobnie dużo było jazd po mieście, na krótkich odcinkach.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto zapoznać się z tematem i napisać parę słów ;

Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników

no, filtr FAP w benzynie 1.4 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

meganecoupe02. Może coś konstruktywnego zaproponuj !!!

 

Pomyłka, pisałem o dieslu w innym temacie i trochę namieszałem - przepraszam .

Zobacz na EGR - było dużo jazd po mieście??

 

Po garach też nie zaszkodzi dać od czasu do czasu

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie no bo zara padnę. Jak mówię, że mam stwierdzony w/w luz przez fachowca od turbin + pomiar podczas jazdy (moj i jego ok 0.6 bar) a ty piszesz o EGRach i dawaniu po garach. Myślisz ze danie po garach skasuje w/w luz ? -_-' Dobra jak ktoś będzie skory pomóc i będzie miał w/w informacje które mnie interesują to prosiłbym bardzo o podzielenie się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam do Was jedno pytanie, czy jeżeli turbina w 1.4TCE wydaje świszczące dźwięki po zdjęciu nogi z gazu powyżej 2k RPM to jest z nią coś nie tak? Ostatnio zauważyłem, że silnik różnie pracuje...raz tak ospale a raz wyrywa mocno zaraz jak się turbina załączy....chodzi słabiej jak słychać te świsty. 1.4TCE powinien wydawać takie dźwięki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jeżeli turbina w 1.4TCE wydaje świszczące dźwięki po zdjęciu nogi z gazu powyżej 2k RPM to jest z nią coś nie tak?

Oczywiście, że jest coś nie tak.

Sprawdź szczelność połączeń układu dolotowego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!