Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Seria problemów, wypadanie zapłonu cyl.4


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Borykam się z jakimś parszywym problemem w mojej megane II 2003 1.6 16V.

Zaczęło się od wymiany sprężyn zawieszenia przedniego. Auto jeździło, nie było z nim żadnego problemu, nie pojawiały się błędy.

Wjechałem do garażu aby wymienić sobie sprężyny. Auto stało w garażu 4 dni. Raz podlewarowane z lewej, raz z prawej. (trochę długo, wiem, ale nie miałem zbytnio czasu, poza tym miałem auto zastępcze i się nie spieszyłem). Poskładałem, odpaliłem, wyjechałem z garażu. Przejechałem 200m i bach, miga kontrolka check engine, auto zaczęło szarpać, zero mocy. Ledwo podjechałem z powrotem pod górkę do domu. Zaparkowałem pod garażem, aby go otworzyć, zanim wróciłem do auta aby wjechać to obroty spadły tak nisko, że auto zgasło, zapaliłem je jeszcze raz i zdiagnozowałem na szybko ELM bo tylko to miałem pod ręką. Diagnoza - wypadanie zapłonu na 4 cylindrze (P0304)

Auto zgasło. Auto nie chciało odpalić raz, drugi, trzeci. Zostawiłem na pół godziny, wróciłem, odpaliło. Wjechałem do garażu.

 

Przełożyłem miejscami cewki 4 z 3 i 1 z 2. Diagnoza - dalej wypadanie zapłonu na cyl. 4. Wstawiłem zatem dwie nowe świece na cylindry 4 i 1. Diagnoza - w dalszym ciągu wypadanie zapłonu cylindra 4. Zgłupiałem.

 

Dlaczego auto zesr**o się od stania w garażu? Lub co mogło się uszkodzić, przy wymianie sprężyn, co powodowałoby wypadanie zapłony cylindra 4. I dlaczego w pewnym momencie auto przestało odpalać, skoro rzekomo problem jest tylko z cylindrem 4, na pozostałych 3 powinno odpalać bez problemu.

Auto pracuje nierówno od samego momentu odpalenia. Po 30-40 sekundach zaczyna migać check engine, spaliny strasznie śmierdzą jajem -czyt. siarką.

 

Paliwa jest pół baku, przejeździłem już na tym samym baku paliwa ze 150km i nie było problemu.

Cewek fabrycznych już dawno nie ma. Są dwie denso i dwie jakieś tam inne.

 

Czyżby nagle od tak umarł wtryskiwacz?

Liczę na jakieś nowe poszlaki, bo auta zastępczego już nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas pracy silnika odłączałeś 4 cewkę? Później jak zamieniłeś miejscami znowu ją odłączałeś, żeby sprawdzić czy jest różnica w pracy. Wg mnie masz walniętą cewkę. Też mam ELM i mimo iż cewkę mam wymienioną i silnik pracuje już normalnie cały czas mam tą samą informacje o wypadaniu zapłonu jak była uszkodzona cewka. Jak zamieniałem cewki to też błąd się nie zmieniał wskazując ten sam cylinder. Odpal i po kolei odłączaj cewki i zobacz czy na którejś nie chodzi i podmień cewkę. Jak dalej nie będzie dobrze pracował to będziesz musiał szukać dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podniosłem cewke na 4 cylindrze i owszem, tu jest problem, ale podmiana na inną a nawet wymiana na nową nic nie dała. Dalej to samo.

Zaglądanie do wtryskiwaczy to już niestety zadanie poza moje umiejętności..

Jestem w du*ie, samochodem nie da się jechać bo gaśnie co jakiś czas.

 

Dodano: 11 lut 2017 - 23:02

Już po perypetiach. Meganka nie była niczemu winna. Tłumaczę o co chodziło - tak dla potomnych.

Kiedy już nadzieja we mnie powoli gasła i szykowałem się powoli do wymiany wtrysków, postanowiłem sprawdzić ciśnienie paliwa dochodzące do listwy zasilającej wtryski (ten wężyk pokręcony podpięty poniżej 4 cylindra) Zdjąłem go, wsadziłem do słoika, a kolega zakręcił rozrusznikiem.

Ciśnienie paliwa było jak najbardziej w porządku, paliwo tryskało ciśnieniem roboczym. Napryskałem tego paliwa cały litrowy słoik, aby zobaczyć, czy pompa podaje cały czas prawidłowo. I podawała prawidłowo.

Jednak to co się ukazało moim oczom (mówię tu o zawartości słoika) przyprawiło mnie o zdumienie.

1/5 litrowego słoika to była WODA.

Musiałem spuścić pół baku paliwa (bo tyle było) aż do samego dna. Kupiłem nowe paliwo na innej stacji i wlałem do baku. Wszystkie problemy zniknęły, auto chodzi idealnie.

Spuszczanie paliwa z baku Megane II jest bardzo ciężkie - pompy paliwa z baku nie da rady wymontować domowym sposobem, jest tam wielki plastikowy pierścień o średnicy 20cm, który jest mega mocno zakręcony i nie ma jak włożyć rąk aby go odkręcić. Zrobienie zwory na przekaźniku od pompy też jest ciężkie, bo trzeba się dostać do skrzynki bezpieczników pod maską, a co za tym idzie zdemontować akumulator, podstawę akumulatora, odsunąć ECU i kupę wiązek. Dramat.

 

Już mówię jak NAJPROŚCIEJ spuścić paliwo z baku Megane II.

Kolega przyniósł chińskiego auto-coma (komputer diagnostyczny) i na samym zapłonie poprzez wielokrotne wykonanie "testu przekaźnika pompy" spuściłem około 30 litrów paliwa. Po prostu uruchamialiśmy komputerem samą pompę paliwa :) Paliwo zlatywało tym wężykiem zasilającym listwę wtryskową. Bez rozbierania czegokolwiek.

 

A WIĘC, JEŻELI MACIE PROBLEM Z WYPADANIEM ZAPŁONU (NAWET NA JEDNYM CYLINDRZE) I PRZYCZYNĄ NIE SĄ ŚWIECE ANI CEWKI, CZY TEŻ COKOLWIEK INNEGO. SPUŚĆCIE TROCHĘ PALIWA DO SŁOIKA I ZOBACZCIE W JAKIM JEST STANIE.

PONIŻEJ DODAM ZDJĘCIE TEGO JAK TO WYGLĄDAŁO U MNIE

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 10, jasno mówi o zasadach wklejania zdjęć :!: -Prezes

 

To wytrącone na dnie słoika to woda. 1/5 objętości.

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!