Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zbyt niska temperatura płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

wydaje mi sie ze bardzo mylace jest to iz czyjnik temperatury znajduje sie zaraz obok termostatu i jesli on sie otwiera i wlatuje schlodzony plyn to czujnik to zaraz wykrywa, a to nie znaczy ze plyn w silniku ma taka temperature, wydaje mi sie ze ten czujnik powinien byc umieszczony gdzies dalej, tam gdzie 2 obiegi zdaza sie juz wymieszac. Ale nie wiem z jakiegos powodu konstruktorzy zamontowali do wlasnie tam ;-)

 

W E7J montowanym w clio i R19, czujnik byłwkręcany w głowice od boku, reczywiscie wahań nie było, ale za to bezwładność cieplna jaką miała głowica powodować może przydławienia z powodu złej dobranej mieszanki po np krótki postoju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Sebaczaj,

do pracy mam 12 km i z obserwacji wynika ze nie stabilizuje sie na tym odcinku, moze tez dlatego ze nie jade ciagle trasa tylko troche tez przez miasto, ale szykuje sie w weekend dluzszy wyjazd to sprawdze po ilu km stabilizuje sie wskazanie

 

I dodatkowe pytanie czym sie rożni termostat do silnika 16V od termostatu do 8V, oczywiscie oby dwa typy tej samej firmy i otwarcie przy 89 stopniach C??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

do pracy mam 12 km i z obserwacji wynika ze nie stabilizuje sie na tym odcinku, moze tez dlatego ze nie jade ciagle trasa tylko troche tez przez miasto, ale szykuje sie w weekend dluzszy wyjazd to sprawdze po ilu km stabilizuje sie wskazanie

 

I co sprawdziłeś. Ja trochę jeździłem i faktycznie po 30 km się stabilizuje (jak jest ciepło na dworze to wcześniej). Dziwne jest to, że jak zjezdrzałem w górach parę kilometrów w dół serpentynami (koło Kowar trasa Jelenia Góra - Wałbrzych) to wskazówka spadła do drugiej kreski i doś długo wracała do trzeciej kreski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Opisze jak to u mnie wyglada.

 

Jak jade rano (wczesna jesien / koniec lata): temp. powietrza 10-13 stopni, to po 5 minutach wskazowka temperatury ustawia sie z "silnik zimny" w pozycji "2ga kreska od dolu" i tak sobie jest (troszke oscyluje ale nigdy ponizej 2giej kreski), potem wjezdzam na autostrade (jade powiedzmy 90km/h) i wskazowka oscyluje wokol 3 kreski +/- 3/4 podzialki.

 

Gdy jest cieplej (lato): wskazowka oscyluje miedzy 3 a 4 kreska, czasem unosi sie powyzej 4tej kreski. Nie pamietam zeby kiedykolwiek (a stalem juz w korku 1h w upale 35 stopni) mial tak, ze wskazowka podskoczyla do samej gory. Ale jak pisalem kiedys plyn chlodniczy lubi mi sie czasem zagotowac! :D Nie zauwazylem (ani nie uslyszalem) zeby mi sie kiedykolwiek wlaczyl wentylator chlodnicy.

 

Czy tak ma byc :D :D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No Panowie widzę że macie problem z termostatami ! Postanowiłem opisać Wam moje doświadczenia z tym "urządzeniem" w mojej poprzedniej megance czyli w I i z dieslem pod maską. Ogólnie silniki te słabo się grzeją, ale pownego pięknego dnia termostat odmówił posłuszeństwa i wymieniłem go na nowy z tej firmy co Wy wernet i co ? To samo autko nadal się nie dogrzewało - pomyślałem jakiś felerny i kupiłem następny - praktycznie bez zmian. Po zakupie oryginalnego termostatu za cenę 4 szt termostatów z werneta problem zniknął. Od tego czasu straciłem zaufanie do tej firmy ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam. Panowie mam podobny problem z temperaturą w moim sceniku. silnik 1.9 DTI RTX Posłużyłem się zdjęciem kolegi Prezesa aby wytłumaczyć problem. Obszar pomiędzy czerwonymi kropkami to obszar wahań wskazówki temperatury, są to dość znaczne wahania (wskazówka szybko się porusza) szczególnie przy zatrzymaniu i ruszeniu. Niebieska kropka to miejsce w którym wskazówka kiedyś była i nie wahała się...piszę kiedyś bo to auto moich rodziców i bardzo rzadko nim jeżdżę. Według mojego auta ten strasznie długo się nagrzewa trzeba przejechać z 7km, a w moim BMW po 2km mam prawidłową temp. ...sprawdzałem najpierw nagrzewa się mały obieg potem duży. nie wie czy to się uszkodził czujnik czy termostat, a może po prostu się mylę i w tym aucie jest wszystko ok. Jakie jest prawidłowe położenie wskazówki od temperatury?? Proszę o poradę

post-12838-1253031504_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pojęcia! Nigdy nie mierzyłem i nie ma termometru żeby to zmierzyć dokładnie.

Termostat zaczyna się otwierać przy 89 st C więc prawdopodobnie temp. będzie w okolicach 90-95 st C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie tyle , że w benzynie bez upałów waha się po +/-3mm od poziomu. Między czerwonymi kropkami to zdecydowanie za niska temp. 2-3mm poniżej dolnej czerwonej to się ssanie wyłącza.

Zrób test : odpal rano na zimno, dolny wąż nie może się nagrzewać stopniowo od samego początku nagrzewania płynu. Mniej więcej 2mm nad górną czerwoną otwiera się termostat wtedy dolny wąż robi się ciepły a wskazówka szybko spada o 2mm, dalej powinna rosnąć do poziomu. W upał lub korki może rosnąć dalej tak 2mm przed kreske nad poziomem włącza sięwyntylator i opada na 1-2 mm nad poziom (do niebieskiej kropki).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!