Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zbyt niska temperatura płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

Podczas jazdy wskażnik temperetury płynu chłodzącego wskazuje temperaturę bardzo niską. Jeżeli silnik chodzi na biegu jałowym wskazania są poprawne (wskazówka w połowie skali), natomiast w czasie jazdy nie. Czy to uszkodzony termostat? Czy też w czasie jazdy jest tak duże chłodzenie powietrzem?

Dotyczy Renaul Megane 1,6 z 1996r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Zdecydowanie termostat zaciął się w pozycji otwartej. Jak stoisz, to powietrze nie przepływa przez chłodnicę i silnik ma szansę się nagrzać. Jacąc ciągle się chłodzi. Podczas jazdy gdy temp. spada termostat powinien przymknąć duzy obieg (ten z chłodnicą) a gdy wzrośie to otworzyc. I tak w kółko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

Proponuję zrobić taki mały test - nalezy obserwować wskazania temperatury

Jedziemy normalnie, wysprzęglamy i jedziemy na luzie, jeżeli temperatura po kilku sekundach zacznie gwałtownie spadać na 100% termostat jest do wymiany. Taki sam test można wykonać puszczając auto z górki.

Dotatkowo nalezy zaobserwować jak długo silnik osiąga właściwą temperaturę.

Zwykle po przejechaniu 2-5 km silnik powinien nagrzać sie odpowiednio.

Jeżeli temperatura będzie osiągana po przejechaniu wiekszej odległości to również wskazuje na termostat. Ale równie dobrze może być tak, że na zimnym silniku termostat pracuje poprawnie, czyli jest zamknięty aż do uzyskania odpowiedniej temperatury i wtedy się otwiera i pozostaje w takim stanie aż silnik nie zostanie wyłączony i nie ostygnie.

I jeszcze jedno przyszło mi do głowy. Obserwować wskazania temperatury na nagrzanym silniku, najlepiej w czasie jazdy. Gwałtowne dodanie gazu powinno spowodaować najpierw gwałtowny spadek temp. a potem jej wzrost, ujęcie gazu spadek i powolny wzrost.

Jeżeli obserwacje się potwierdzą należy wymienić termostat i nie ma na co czekać.

Robi się co raz chłodniej, silnik się będzie rozgrzewał dłużej, a tym samym spalał więcej benzyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie albo nawala czujnik temperatury albo termostat, jak jade autostrada to mam ciut wyzsza temperature niz norma. Wskazania gwaltowanie sie zmieniaja, ale jak daje mocno gazu to idzie zaraz do gory temp. Dziwne rzeczy mi pokazuje, spadki wzrosty, plyn nie jest w stanie tak szybko zmienic swoja temperature chyba, ze jest powietrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie natomiast jak jadę tak 120-140 km/h temp silnika jest ciut wyższa, może 2-3 grubości wskazówki :mrgreen:. Uważam, że tak może być i to jest logiczne.

Natomiast to o czym Ty piszesz wskazuje raczej na skokową pracę termostatu, przycinanie, albo rzeczywiście masz jakieś "obce" powietrze w układzie, choć mocno w to wątpię.

Sprawdził bym

1) poziom płynu - tak się dzieje jak jest go mało

2) termostat

3) czujnik temperatury

Dokładnie w takiej kolejności.

Raczej nie powinno to mieć znaczenia czy silnik benzynowy czy dizel, zasada pracy układu chłodzenia jest identyczna i powinien zachowywać sie identycznie.

 

Acha jakby układ był zapowietrzony to raczej nie miałbyś grzania w kabinie, albo bardzo słabe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam tylko, jako ciekawostke, ze czasami wlaczenie klimy na postoju powoduje nagly skok wskazania temperatury, czasami wraca do normy a czasami nie. A przeciez po wlaczeniu klimy wentylator chodzi na wolnym biegu wiec temperatura powinna byc nizsza a nie gwaltowanie rosnac. Nie mniej sytuacja jest troche dziwna, pisalem juz o tym w innym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

a umnie jest odwrotnie. Same problemy z tym autem jak było dobrze to było a jak się zaczęło sypać to lawinowo. Na biegu jałowym trzyma temperaturę na 2 kresce nie ważne ile będzie chodził. Jak tylko ruszę zaraz wskakuje na środkową popracuje na prakingu parę minut spada. Grzeje w środku dobrze sprawdzałem dotykowo temp. przewodów od chłodnicy troche chyba na zimny ten silnik megane 1,4 8v. termostat nowy. No i co wy na to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdzieś w połowie skali włącza sie chyba wentylator, dlatego temperatura moze spadać.

 

To raczej jest bardzo oczywiste :!: Chyba nie sądzisz, że koledzy piszący powyżej nie mają o tym pojęcia że jak wiatrak się włączy to im temperatura i wskazanie spadnie - nie pisz dla samej idei pisania ;-)

 

W moim przypadku wentylator dostaje impuls do odpalenia przy czwartej kresce licząc od dołu co przekłada się na konkretną temp.

O_wietlenie_015.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim przypadku wentylator dostaje impuls do odpalenia przy czwartej kresce licząc od dołu co przekłada się na konkretną temp.

U mnie jest dokładnie tak samo.

Po włączeniu wentylatora temp. spada do 3-ej kreski a wentylator się wyłącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!