Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zbyt niska temperatura płynu chłodzącego


Rekomendowane odpowiedzi

A ja z innej beczki, skoro jest już wklejone zdjęcie. Czy ktoś orientuje się jaką temperaturę ma (powinien mieć płyn chłodzący) przy pierwszej, drugiej, i kolejnych kreskach?

 

Zrobiłem prosty test. Według dialogysa dla 80 stopni opór czujnika powinien wynosić między 300 a 370 omów a dla 90 stopni między 210 a 270. Odpiąłem więc zieloną wtyczkę i do jej wtyków, między zielony i czarny kabelek, podłączyłem rezystor 330 omów a potem 220 omów. Dla 330 omów wskazówka zatrzymała się na drugiej kresce a dla 220 była mniej więcej na trzech czwartych między drugą a trzecią kreską. Czy to możliwe, że kreski są co 15 stopni, tj. 65-80-95-110-125? A może co 10 stopni, tj. 70-80-90-100-110?

post-17555-1254218804_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witam odświeżę troszkę temat termostatu i temperatury cieczy chłodzącej.

Mam przyjemność jeździć 2 megankami jedna 96 90KM druga 97 75KM rok obie 1.6 :)

 

Meganka z 97 trzyma się praktycznie ciągle pomiędzy 3 i 4 kreską nie ważne czy jadę w mieście czy poza miastem.

 

Meganka z 96 na trasie jest ok 2-3 mm pod 3 kreską a w mieście dość szybko osiąga 4 kreskę a następnie spada w wyniku załączenia wentylatora do 3.

 

Obie meganki posiadają tej samej firmy termostat (na tą chwile nie pamiętam jaki)

Wiecie co może być spowodowane takimi wahaniami między jednym a drugim autem?? Osobiście mnie denerwuje, że ta z 96 ma takie wahania. Mogę dodać jeszcze, że ta z 96 nie startuje z 1 kreski tylko w połowie 1 a drugiej, czy czujnik może być uszkodzony??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To równie dobrze może być "wina" samego czujnika temperatury, jak termostatu, a dodatkowo, moim zdaniem, ta druga '96 ma pewnie wymaga przeczyszczenia układu chłodzącego.

To że termostaty są tej samej firmy nic nie znaczy i tym bym się nie sugerował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm jak proponujesz wyczyścić?? sama wymiana płynu domyślam się, że nie wystarczy... mogę przepłukać wodą z pod kranu 2-3 razy, wydmuchać wodę sprężonym powietrzem, następnie nalać płyn i powinno być OK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie musisz wydmuchiwać, wystarczy jak zlejesz wodą zagrzejesz i wypuścisz wodę (zimną). Operację możesz powtórzyć, choć to już powinno wystarczyć. Możesz też kupić specjalny płyn do czyszczenia instrukcja jest na opakowaniu. Potem odpowietrzyć układ i patrzeć co się dzieje. Przy okazji możesz wymienić termostat albo go przynajmniej sprawdzić, czy otwiera się płynnie czy skokowo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK dzięki, tak zrobię na dniach. Termostat powinien być dobry, rok temu zmieniałem po raz pierwszy i gdzieś po kilku miesiącach ponownie i dokładnie taka sama temperatura.

Jeszcze tylko zapytam żebym już szukać nie musiał, gdzie jest korek spustowy, czy od chłodnicy wąż odkręcić??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam!

Dziś zrobiłem trasą około 60km moją Meganką.Prędkośc około 90km/h, temperatura na zewnątrz około -5.Silnik nagrzał mi się tylko do poziomu widocznego na zdjęciu przez około godziny jazdy (dodam, że momentami nawet wskazówka spadła o te 2mm i była równo z druga kreską.)

thumb_hosting_zdjec_1390322357__img_20140121_081343.jpg

Wydaje mi się, że to za mało i że termostat jest do wymiany. Zgadza się? Dodam, że przez całą godzinę jazdy miałem włączony nawiew na szybę na ostatnim biegu i temperatura nawiewu na maksa i nie dośc, że w aucie co prawda było ciepło, ale nie za gorąco to w dodatku przez tą godzinę mi nawet szyby do końca nie odmarzły:(

Edytowane przez Raus
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę zakładać nowego wątku zadam pytanie więc tu. Teraz jak mróz jest około -11 temperatura w drodze do pracy rośnie jakoś powoli. Tzn. Mam około 9km w miescie, w korkach nie stoję ogrzewanie na czerwone a dmuchawa na 2, po przejechaniu trasy wskazowka jest na 1/3 skali moze troche ponad wąż górny i brzeg chlodnicy letni ale cała chłodnica zimna i dolny wąż także. Czy mam jakiś oroblem z termostatem czy po takiej drodze gruby wąż może już być ciepły. Czy jakbym na wolnych odpalił i po ruszeniu wskazówki z pozycji zimny, wąż do chlodnicy zacznie się ciepły to termostat do wymiany? Czy poprostu przy takiej trasie samochód się nie nagrzeje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Włączając ogrzewanie bezpośrednio po odpaleniu silnika fundujesz mu dodatkowe odbieranie ciepła. Dzięki temu silnik nagrzewa się dłużej. Termostatu bym tu nie winił. On działa niezależnie od temperatury otoczenia. 9km to trochę dużo, ale wygląda na to, że jednak silnik nie nagrzewa się na tym odcinku.

Jeśli chcesz sprawdzić termostat to odpal silnik, zostaw auto na luzie bez włączonego ogrzewania i zobacz czy się nagrzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jak napisałeś. Przejechałem kilka km do sklepu ogrzewanie na pozycji zimne i wskazówka doszła prawie do połowy (4 kreska ) i potem się utrzymywała z delikatnymi spadkami przy szybkiej jeździe. Więc czynnikiem chlodzącym rzeczywiscie jest nagrzewnica <szukaj>.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!