Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

prośba o ocenę


jendrus

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam do Was pytania odnośnie dwóch samochodów i dwóch różnych wersji gdyż, a dokładnie chodzi o silnik 1,5 DCi i 1,9 DCi

http://otomoto.pl/renault-megane-combi-iii...m-C5182558.html

http://otomoto.pl/renault-megane-C4520262.html

Obejrzałem oba samochody na żywo i mam dylemat. Pierwsza wersja bita z przodu. Zderzak w innym odcieniu - co potwierdza sprzedawca, środek w miarę ok. wiadomo nie są to nowe samochody i nie ma ideału. Cena podobna. Braków w wyposażeniu nie stwierdziłem w pierwszej wersji. Silnik zakurzony dość solidnie (wycieków się nie dopatrzyłem), elektryka sprawna silnik dynamiczny zawieszenie ok. Byłem namolny i zbiłem na niej 1000 zł ale sprzedawca był twardy. Przywiózł ją z Luksemburga rok temu w kwietniu. Co mnie dziwi na pytanie czemu sprzedaje ? odparł że szuka coś tańszego w eksploatacji ???? - dziwne wiadomo.

Wersja druga rok w kraju, przywieziona z Francji też uszkodzona była, a dokładnie wymieniony lewy przedni błotnik. Pomalowany ładnie nawet w słońcu nic nie widziałem co do odcieniu lakieru? w wyposażeniu braków nie stwierdziłem prócz tylnej rolety. Silnik ładnie pali, dynamiczny, zawieszenie ok. a jeździłem po dziurawych drogach. Na spotkanie przyjechało młode małżeństwo z dzieckiem ok. 6-7 lat. Na pytanie czemu sprzedają odpowiedź w miarę logiczna: mąż dostał samochód firmowy, pani zdaje drugi raz prawko, a nie będzie jeździć kombi bo za duży. Również zbiłem 1000 zł.

A teraz co? czytałem różne opinie na temat silników 1,5 i 1,9 mają plusy i minusy. Mają też swoich zwolenników bo by nie jeździły po naszych drogach. Nie szukam samochodu od handlarza. A i jeszcze jedno. Obie wersje mają uszkodzony klimatronik. W pierwszej wersji 1,9 podobno nieszczelna instalacji, w wersji drugiej gość przyznał, że uszkodzona sprężarka. I co robić ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za wypowiedzi bo szczerze powiem 1,5 jest faktycznie ładniejsza. Ta 1,9 im dłużej nad tym myślę jest za "czysta" nie znalazłem rysy na lakierze. Ta 1,5 ma kilka niewielkich rys od eksploatacji na tylnym zderzaku czego nie widać na zdjęciu. Jeszcze czeka na oględziny w stacji kontroli i myślę że jak wypadnie pomyślnie w najbliższych dniach będzie u mnie. Na pewno dam znać. Dzięki i czekam na kolejne wypowiedzi :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyposazenie ma lepsze ten 1.9, ladniejsza tapicerka, alufelgi itd

1.5 w 2004r nie mialy 105KM tylko 100KM, dopiero po lifcie chyba mialy 105KM czyli cos kolo 2006r

troche lipa, ze klima nie dziala, bo moze sie okazac, ze koszta beda sporo wieksze niz tylko koszt samej sprezarki... dolicz napelnienie z barwionym olejem, jesli bedziesz mial szczescie i jedynym problemem byla sprezarka to bedzie po wszystkim, a jesli nie to potem szuasz dziur, kombinujesz (skad wiadomo, ze chlodnica nie ma dziury?) a kazde napelnienie to kolejna kasa.. kolega tak wyrzucil 1800zl zanim zrobili mu klime, a w sumie tez tylko sprezarka padla

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

faktycznie tego do końca nie można być pewnym. Jako plus można przypuszczać, że gościu mógł powiedzieć, że tylko gaz się skończył i też bym nie wiedział. Jutro jadę na serwis i coś więcej będziemy wiedzieć. 1,9 przekonuje mnie pod względem faktycznie wyposażenia ale na prawdę szukam samochodu ekonomicznego bo codziennie w Krakowie w korkach spędzam sporo czasu i każdy litr się liczy. Napiszcie jaka jest różnica w spalaniu w tych samochodach bo to mnie też interesuje, a wskaźnikowi na komputerze nie wiem czy można do końca ufać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.5 w kombi w miescie bedzie dochodzil pewnie do 6l/100km

1.9 moze polknac do 7 albo i wiecej

wszystko zalezy od tego jak jezdzisz, ale jak moj mechanik mowi 1.9 to duzy silnik i musi swoje spalic

jedz z wlascicielem na przeglad klimy, niech zbadaja czy w ogole jest szczelna (laduja azot pod cisnieniem i jesli nie ma dziur to instalacja cisnienie trzyma, jesli sa mikrorozszczelnienia to droga przez meke zanim je znajdziesz)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.9 moze polknac do 7 albo i wiecej

oj więcej bo nawet ponad 8 litrów może połknąć ale jak zostało wcześniej napisane "...to jest duży silnik i swoje musi palić". Ale przyjemność z jazdy jest bezcenna <ok>.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.5 w miescie przy dosc spokojnej jezdzie i staniu w korkach 6,2-6,7

1.9 przy podobnym stylu jazdy 8-9,5

 

<ok> dosc spokojna to taka przy ktorej czasem jednak depniesz

 

jesli bedziesz uprawial geriatyczny sposob jazdy to 1,5 spali ci do 6 litrow .. 1,9 do 8

Mowie tu oczywiscie o jezdzie w miescie z korkami do i z pracy.

 

Pozdrawiam

Tomek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym spalaniem 1,9 to się nie zgodzę.

Mi średnio jak jeżdżę tylko po mieście wychodzi 7,2 l.

Jak dołożę trochę trasy to oczywiście mniej. A i nie są to wskazania komputerka tylko moje obliczenia. Wskazania komputera są o 0,1 niższe.

I zdecydowanie nie jeżdżę jak emeryt <ok>

Tyle że to wynik w lecie, w zimę pewnię będzie troche gorzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak na spalanie ma wpływ nasza jazda. Już piszę co ustaliłem. Pozycja z silnikiem 1,9 już poszła więc nie ma o czym pisać. Pozycja z silnikiem 1,5 dci po przeglądzie w stacji kontroli. Stan techniczny zawieszenia i silnik ok. Uszkodzenie jak pisałem widoczne spawanie komory na akumulator - był bity z lewej strony. Mały problem. Turbina jak to mówią w żargonie posmarkana olejem. Co jest grane trudno powiedzieć. Jedna wersja to po prostu przecieka bo się kończy, inna wersja bo uszczelniacze puszczają, inna znowu wersja zacisk na wężu nie trzyma. Samo oglądanie bez wyjęcia turbiny. Nadmieniam, że olej nie kapie ale turbina dość mocno zabrudzona olejem. Co myślicie? jaka przyczyna?

 

[ Dodano: 2008-05-15, 21:49 ]

a i nie dodałem, że na stacji odradzają silnik 1,5 bo ponoć wadliwy, awaryjny itp. Brak konkretów. Czy jest to takie gadanie, kto może niech napisze jak ma 1,5 czy ma problemy i ewentualnie jakie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podpowiem po mojej turbinie od 1.5... byla wlasnie zasmarkana olejem, nic sie nie lalo, ale spece powiedzieli, ze ma przedmuchy i mam jezdzic, a jak padnie to wymienic

odpusc sobie autko, bo kupujac je odrazu musisz przygotwac sie do wymiany turbo, albo niech koles spusci z ceny 2500zl to wstawisz sobie nowe turbo

ciekawe 70tys i zajezdzone turbo... moje mialo takie objawy przy 140kkm

 

skoro byla spawana to drugo powod zeby sobie odpuscic.. podjedz na geometrie jesli naprawde chcesz byc pewien, ogledziny z ASO to jedno, ale pomiar pkt krytycznych to drugie i tam wyjdzie wszystko czy jest zrobiona ladnie czy na sztuke, plus geometria zawieszenia sprawdzenie

 

co do samego silnika... nie narzekam, trzeba dbac o turbo, olej, filtry i mozna smigac dziesiatki tysiecy lejac tylko paliwo. Jak sie nie potrafi jezdzic to zadne auto nie wytrzyma

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj znowu konsultowałem te objawy i najprawdopodobniej będzie trzeba wymienić podkładki miedziane na łączeniu przewodów (w najlepszym przypadku) czy też opaski zaciskowej bo jak twierdzi jeden mechanik w przypadku gdyby turbina padła to olej by nie wychodził na zewnątrz. Inna bajka, że widać też by było po spalinach (ponoć może dymić na biało) ??? Tak czy tak na poniedziałek zarezerwowałem wizytę w serwisie Renault, gdzie sprawdzą również prawdziwy przebieg km z karty startowej (zapłonowej). Po wizycie w serwisie Renault będę już pewny czy warto, czy też nie... (kurcze ile wysiłku kosztuje kupno samochodu!!!)

 

[ Dodano: 2008-05-20, 08:40 ]

po przeglądzie w serwisie renault! Wielki niewypał. Omijać jak najdalej!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!