Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrząd -problem z paskiem


tomi72

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie wszystkich

To mój pierwszy post odnośnie Renaulta Megane III GrandTour 1.5 dci 1110KM rok 2012 przebieg 118.000 tys serwisowany. Pisałem wcześniej z kolegą Kataryniarzem o dziwnych odgłosach od strony rozrządu. Mechanika stwierdził że rolka-napinacz paska klinowego chodzi nierówno i trzeba ja wymienić,więc to zrobiłem niestety dziwne odgłosy takie (czy,czy,czy,czy ) nie ustały. Wróciłem do mechanika i doszliśmy do wniosku że to jest sprawa rozrządu, kupiłem rozrząd komplet INA z dziwną pompą cena 310zł, okazało się po rozebraniu że pasek był lekko nad strzępiony w jednym miejscu i już chyba ocierał!!! Gdzieś to już wyczytałem że paski przy przebiegu się potrafiły zsunąć i strzelić. Mechanik stwierdził że miałem szczęście bo może kilka tysięcy km i by strzelił (a mówią że wymiana przy 160tys. Ale to nie koniec historii nie wiem czy miałem pecha czy ktoś mnie zrobił w balona. Rozrząd wymieniony wracam do domu jakieś 5 km i coś się dymi z pod maski, otwieram a tam od strony obudowy pryska wodą jak cholera, zadzwoniłem po mechanika i do warsztatu z powrotem. Ściągnął koło pasek klinowy z rolką obudowę i patrzymy a tam z pompy leje się jak z kranu!!! Szok, musiałem kupić nowy rozrząd ale już pasek rolka oryginał 205zł i pompa Atrix czy coś takiego 178zł podobno bardzo dobra Hiszpańska. Tak że chciałem Wam powiedzieć że z tą wyminą do 160 tys km to uważajcie. A co do mojego przypadku z lejącą pompą to zastanawiam się czy pech czy wina złego założenia? Bo jak pojechałem reklamować to zobaczyli że na pompie był klej i powiedzieli że jak jest w komplecie uszczelka to nie daje się kleju-sylikonu bo on się utlenia i uszkadza pompę. Co o tym sądzicie.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakąś dziwną historię opisujesz, już mi nie pasuje kwestia gdzie wróciłeś do mechanika i po oględzinach kazał ci kupić nowy rozrząd. Sam kupowałeś części czy on ci je kupował? Dodatkowo klej się utlenia i uszkadza pompę, może ale nie przy przebiegu do 5km... Jeżeli byłą uszczelka to czemu jej mechanik nie założył... co za mechanik mając uszczelkę w zamian używa silikonu...

Jest coś takiego jak gwarancja na wykonaną usługę, jak dla mnie to chyba on coś spartolił.

160tyś... <czerwona> zaszalałeś... tyle to może dla rozrządów na łańcuszku ale nie na pasku.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WItaj Kolego

Żadna dziwna historia, po dojechania do domu zauważyłem że dymi się z silnika i wróciłem do warsztatu ściągnęliśmy koło i osłonę z dołu i widziałem jak leje się płyn. Nie kazał mi kupić, bo to ja części kupowałem, a jak zawiozłem na reklamację musiałem czekać dwa tygodnie, to co miałem czekać z autem na podnośniku dwa tygodnie więc kupiłem drugi. W sklepie ja przywiozłem na reklamację mi też powiedzieli że nie wolno zakładać silikonu i kleju jak jest uszczelka. Ale dzwoniłem do kilku innych serwisów i oni tak robią dają dodatkowo klej wszyscy tak opisali. A co do wymiany rozrządu to chyba nie masz pojęcia miałem kilka renówek i wiem kiedy wymieniłem rozrząd, a ostatnia jak kupiłem w tamtym roku to rozrząd od nowości był wymieniony przy 190tys ( wiem jacyc poje,,,,bni tak długo jeździli=,ale pasek był OK i pompa też) Silnik 1.5 dci ma wymianę przy 160 tyś !!!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie obruszaj się, przepraszam za to wypowiedzi, tak to działo się w jednym dniu w czwartek zawiozłem auto do mechanika i w czwartek odebrałem a w piątek wymieniłem drugi rozrząd. Miałem kilka renówek i wymieniałem rozrząd według zaleceń, różnie jedne miały przy 120tys inne 150/160 tys. Dlatego się zdziwiłem że ta Megana z tym silnikiem miała interwał na 160tys a przy 120 pasek był na wykończeniu. Pytam i szukam różnych opinii, każdy miał jakieś historię jeden drugiemu coś doradza.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem przy 140 tyś. Zdemontowana pompa bez zastrzeżeń, napinacz bez luzów, pasek z widocznymi znakami kontrolnymi, stan dobry.

Pompa na uszczelkę, ale nie pamiętam czy mazałem silikonem. Musisz być pewny deklarowanego przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniłem 136 tyś, też pompa i napinacz w idealnym stanie, nawet na pasku można było odczytać napisy aż się zdziwiłem. I to był jeszcze oryginał, założyłem pasek i rolkę Gatesa i pompę Doltz i śmiga

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz wątpliwości kiedy Renault zaleca wymianę to zawsze możesz sobie sprawdzić na mojerenault plan serwisowy dla swojego samochodu. Nie wiem czemu wszyscy patrzą tylko na przebieg bo znaczenie ma też czas, zazwyczaj zalecają wymianę minimum co 6 lat niezależnie od przebiegu. Mi prawie sześcioletni pasek zaczął hałasować mimo że ledwo przekroczył 60 tyś. km. A zalecenia podają dla samochodu eksploatowanego w przeciętnych warunkach. Jak się jeździ w ciężkich to się interwały skraca. O wymianie oleju co 30 tyś. w samochodzie z turbiną i jeszcze do tego wysokoprężnym nie wspomnę bo to jakiś żart. Ja bym w pięcioletnim wozie robił rozrząd, tym bardziej jak go nie używałem od nowości, więc dobrze, że go wymieniłeś bo zaraz byłby na niego czas tak czy siak. A wyeksploatowany pasek wizualnie może wyglądać bardo dobrze i tym bym się nie za bardzo nie sugerował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!