Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zakup Megane II CC


pawel400

Rekomendowane odpowiedzi

Witam koledzy.

Po 6 latach przerwy od Meganki (sprzedałem swoją w 2011 roku) szukam jakiegoś fajnego samochodu na miasto, jako drugi w rodzinie :)

Padło na Megane CC :)

Znalazłem dwa ogłoszenia, są z mojego miasta więc nie muszę daleko jeździć :)

1. https://www.otomoto.pl/oferta/renault-megane-cabrio-ID6yEwBH.html#f7d4f7f053

Byłem widziałem, akumulator rozładowany więc nie odpaliła i dużo nie zobaczyłem :) Lakier wyglądał ok, nie zauważyłem, żeby był gdzieś malowany. Ni miałem czujnika grubości lakieru, więc jak coś to muszę jechać drugi raz i pomierzyć. Opony ładne, na 2-3 lata starczą. Silnik wyglądał na suchy, może tylko trochę się pocił pod pokrywą zaworów. Środek miał jakieś oznaki zużycia, szczególnie uchwyty od zamykania drzwi (ale to standard), fotele też trochę już miały boki wygniecione, ale to samo miałem w poprzedniej Megance przy tym przebiegu, więc to mnie nie dziwi :)

2. http://allegro.pl/show_item.php?item=6740257766#f7d4f7f053

Tu już odpaliłem, ale nie jeździłem, bo stała zastawiona samochodami :)

Miernikiem ją sprawdziłem, miała około 230 um na prawych drzwiach i tylnym błotniku. Próg po tej stronie miał około 50-70 um. Reszta samochodu w granicach 120-140 um. Silnik suchy, ale też tak jakby z pokrywy zaworów się pociła. Środek zdecydowanie mniej zniszczony, niż w tej z punktu 1. Dach się ładnie rozkładał i składał. Zastanawiające dla mnie jest jedno przy tym egzemplarzu :) Miała ślady farby w kolorze nadwozia na lewym nadkolu obok otworu do wymiany żarówki. Ślad wyglądał mniej więcej tak jakby ktoś rękawiczką ubrudzoną w farbie odcisnął na plastiku pięść :)

To tak na szybko oglądając obydwie sztuki. Jeżeli chodzi o silnik, to mi pasuje, miałem taki poprzednio i wiem czego się spodziewać :) Powiedzcie mi tylko na co szczególnie zwracać uwagę przy dachu, jak go dokładnie sprawdzić? Ewentualnie jeżeli coś dziwnego wam się rzuca w oczy ze zdjęć to też chętnie posłucham :)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten drugi fajny. No i oba są chyba w max wyposażeniu.

Ja mam nieco gorsze, chyba się sprowadza do gorszego radia i spryskiwaczy reflektorów - tutaj radiowo jest "wypas".

No ale ja mam czarny z czerwoną skórą - dłuuugo takiego szukałem :)

 

Reszta co do tych przedstawionych propozycji, to już na miejscu do sprawdzenia pod kątem stanu technicznego - ze zdjęć wiele wyczytać się nie da.

Ale wyglądają raczej OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, zgadza się, jeżeli chodzi o wyposażenie to raczej jest max, jedynie w pierwszym nie ma xenonów. Osobiście przemawia za mną bardziej ten drugi, jedyny minus w tym przypadku to jest to, że ma on zimowe opony na stalowych felgach. Wygląda to bardzo kiepsko :) ale felgi można zawsze dokupić, tylko że to kolejny koszt, zaraz po zakupie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację. Ten drugi jest na stalówkach i z takimi sobie kołpakami.

Ale wciąż mi się podoba.

Zweryfikuj przebieg po VIN, jak zapewne wiesz w każdym serwisie Renault (nieoficjalnie) mogą to sprawdzić.

 

Co do dachu to trudno powiedzieć jak go sprawdzić, bo mój działa idealnie - czyli gładko, chicho i bez zacięć.

I chyba tak powinno być, więc o ile tak jest w tych egzemplarzach, to nie masz się jak do działania dachu przyczepić :)

Jednak uwaga jak szukałem swojego.

W przypadku zamykania dachu w jednym zamykały się automatycznie szyby, a w innym nie i trzeba zamykać z guzika ( tego do tego przeznaczonego zamykającego/otwierającego wszystkie szyby na raz).

Pewnie to kwestia jakiejś konfiguracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedna uwaga

proponuje jak będziesz kupował pojechać na stację diagnostyczna i niech sprawdzą go dokładnie łącznie ze światłami

przednie błotniki plastik i nie sprawdzisz, czy malowany

może się okazać, że był bity i ktoś zmienił lampy na anglika bo taniej, a EU ciężko kupić w dobrej cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zdjęciach nie widzę naklejek na tylnej części progów. Ze względu na wielkość naklejek (naklejone są bardzo małe) to nie widać tych pod tylna boczną szybą. Pisałeś, że błotnik robiony więc pewnie dlatego ich nie ma. Sprawdź dokładnie tył ponieważ z cabrio najważniejsza część to tyłek. Jak źle go poskładali po mocniejszym uderzeniu to może być problem z uszczelnieniem dachu. Nie mówiąc o tym, że jak do remontu wyciągali dach i na nowo wszystko składali to zrobili to dobrze (jak wiedzieli, że idzie na handel to robili tak aby na tą chwilę działało).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak uznam, że według mnie wszystko jest w stanie akceptowalnym, to oczywiście jadę na stacje diagnostyczną :)

W tej srebrnej obstawiam, że był dzwon w lewy bok + tył. Na progu widziałem jakby źle przytartą szpachle :) W bagażniku jak otworzyłem była pleśń na wykładzinie i rolecie oraz krople wody na pompie od dachu. Podobno to przez to, że stoi ona tak od jesieni i nie była otwierana, ani odpalana, ale właśnie bardziej obstawiam strzał w lewy tył i złe spasowanie.

Byłem oglądałem jeszcze raz obydwie sztuki. Czerwona odpada definitywnie. W lepszym świetle zauważyłem że miała malowane przednie słupki przy szybie i wymienianą szybę przednią. Słupki były tak "fachowo" zrobione ze uszczelka jest pomalowana farbą na całej długości słupków. Nawet nie sprawdzałem już dalej, dla mnie w przypadku kabrioletu kombinowanie przy szybie oznacza dla niego koniec.

Srebrna po dokładniejszych oględzinach okazała się raczej nie robiona. Pomiar wykazał wszystkie elementy na poziomie 130-140 um. Śruby od przednich błotników, drzwi, maski itd nie mają śladów odkręcania.

Mechanicznie silnik jest lekko przypocony z pokrywy zaworów. Z silnika dochodzi takie delikatne, ciche "cykanie" która ustaje po wciśnięciu sprzęgła, więc pewnie będzie ono do roboty. Z bardziej niepokojących rzeczy jest jakiś problem z poduszką pasażera. Na włączonym silniku, przekręciłem pokrętło od wyłączania poduszki pasażera na pozycje OFF i w tym momencie zapaliła się kontrolka poduszki powietrznej i SERVICE. Po włączeniu poduszki, kontrolki dalej się świeciły. Dopiero ponowne uruchomienie silnika spowodowało że kontrolki zgasły. Trochę mi się to gryzie z brakiem śladów napraw blacharskich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!