Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Łożysko podporowe wałka skrzyni biegów PK6


meganecoupe02

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Temat umieszczam w dziale ogólnym z powodu występowania skrzyni biegów PK6 w różnych modelach Renault, np Espace IV 2.0T, Espace IV 1.9 dci, Avantime 3.0 v6 manual, Laguna 2.0T i 1.9 dci.

W tym konkretnym przypadku chodzi o Avantime 3.0 V6 ze skrzynią manualną.

Zmieniałem silnik na 3.0 z laguny II, a jak wiadomo Laguna występowała tylko w automacie i wspomnianego łożyska nie miała.

Łożysko, o którym mowa to nr 10 na tym obrazku:

thumb_hosting_zdjec_1489322055__lozyska.jpg

Łożysko kupiłem o numerze 6203, czyli wymiary tak jak na obrazku 17x40x12

 

I teraz problem. Łożysko idealnie pasuje na swoje miejsce w wale silnika, ale na wałku ma luz. średnica wewnętrzna łożyska to 17mm, a zmierzona średnica wałka skrzyni biegów to 16,6mm. Mam też pomiar z innej skrzyni biegów PK6 i tam też jest 16,6mm, także uszkodzenie wałka można wykluczyć.

Poniżej film przedstawiający istotę problemu:

 

Sam wałek w skrzyni nie ma luzów.

W 1,9 dCi sa takie same łożyska, sprawdziłem trzy wały silników z tym łożyskiem i wszystkie mają taki luz.

W moim starym silniku z Avantime to łożysko jest zamontowane, ale w ogóle nie można nim zakręcić - stanęło i ani drgnie, czyli to jest wniosek, że wałek skrzyni w ogóle tego łożyska nie dotyka.

 

Jakie sa Wasze uwagi w tym temacie? Ktoś się z tym spotkał? Walczył? Jak żyć? :)

Może składać i się nie przejmować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli stwierdziłeś go w innych sztukach to chyba jest to zamierzony luz. Twoje stare łożysko też ma tą średnicę 17mm?

Można byłoby zmierzyć jak to wygląda w przypadku innych skrzyń/silników, dałoby to jakiś pogląd na to.

 

W SCII jest takie samo łożysko.

Tak na szybko przejrzałem w schematach i np dla K4J i K4M nie mają go wcale, K9K, F4R - mają... dalej mi się nie chciało przeglądać ale pewnie jest analogicznie.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie łożyska, które sprawdziłem mają 17mm średnicy wewnętrznej. Dziś sprawdziłem ponownie trzy wały z 1,9 dci i jeden z v6 (wszystkie mają to samo łożysko) i żadnego łożyska nie dałem rady obrócić.

Czyli wychodzi na to, że wałek skrzyni nie dotyka do tego łożyska?

Wymiar łożyska jest uniwersalny i stosuje się je we wielu autach.

Być może wkładane są tam, gdzie jest montowana dwumasa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że się nie dały obrócić to jest ciekawe (zastało się samo z siebie)... jeżeli nie uczestniczy typowo w przenoszeniu obrotu/obciążenie etc...

Może nie musi strikte dotykać, wystarczy że blokuje zbyt duże wychylenia/wygięcie wałka (jak tam zwał), być może jest tak jak piszesz z tą dwumasą. Dlatego rzuciłem temat aby sprawdzić jak to wygląda w innych silnikach, schematy to tylko schematy a życie sobie.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam informacji gdzie się da :-)

Tak jak wcześniej pisałem, wałek w skrzyni nie ma luzów.

A nawet jakby się pojawiło jakieś zdarzenie, które by spowodowało, że wałek oprze się na tym łożysku to i tak marne pocieszenie, bo łożysko stoi sztywno i się nie obraca :-) Równie dobrze mogli tam wstawić tuleję z brązu - efekt byłby taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!