Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Łożysko podporowe wałka skrzyni biegów PK6


meganecoupe02

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Temat umieszczam w dziale ogólnym z powodu występowania skrzyni biegów PK6 w różnych modelach Renault, np Espace IV 2.0T, Espace IV 1.9 dci, Avantime 3.0 v6 manual, Laguna 2.0T i 1.9 dci.

W tym konkretnym przypadku chodzi o Avantime 3.0 V6 ze skrzynią manualną.

Zmieniałem silnik na 3.0 z laguny II, a jak wiadomo Laguna występowała tylko w automacie i wspomnianego łożyska nie miała.

Łożysko, o którym mowa to nr 10 na tym obrazku:

thumb_hosting_zdjec_1489322055__lozyska.jpg

Łożysko kupiłem o numerze 6203, czyli wymiary tak jak na obrazku 17x40x12

 

I teraz problem. Łożysko idealnie pasuje na swoje miejsce w wale silnika, ale na wałku ma luz. średnica wewnętrzna łożyska to 17mm, a zmierzona średnica wałka skrzyni biegów to 16,6mm. Mam też pomiar z innej skrzyni biegów PK6 i tam też jest 16,6mm, także uszkodzenie wałka można wykluczyć.

Poniżej film przedstawiający istotę problemu:

 

Sam wałek w skrzyni nie ma luzów.

W 1,9 dCi sa takie same łożyska, sprawdziłem trzy wały silników z tym łożyskiem i wszystkie mają taki luz.

W moim starym silniku z Avantime to łożysko jest zamontowane, ale w ogóle nie można nim zakręcić - stanęło i ani drgnie, czyli to jest wniosek, że wałek skrzyni w ogóle tego łożyska nie dotyka.

 

Jakie sa Wasze uwagi w tym temacie? Ktoś się z tym spotkał? Walczył? Jak żyć? :)

Może składać i się nie przejmować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli stwierdziłeś go w innych sztukach to chyba jest to zamierzony luz. Twoje stare łożysko też ma tą średnicę 17mm?

Można byłoby zmierzyć jak to wygląda w przypadku innych skrzyń/silników, dałoby to jakiś pogląd na to.

 

W SCII jest takie samo łożysko.

Tak na szybko przejrzałem w schematach i np dla K4J i K4M nie mają go wcale, K9K, F4R - mają... dalej mi się nie chciało przeglądać ale pewnie jest analogicznie.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystkie łożyska, które sprawdziłem mają 17mm średnicy wewnętrznej. Dziś sprawdziłem ponownie trzy wały z 1,9 dci i jeden z v6 (wszystkie mają to samo łożysko) i żadnego łożyska nie dałem rady obrócić.

Czyli wychodzi na to, że wałek skrzyni nie dotyka do tego łożyska?

Wymiar łożyska jest uniwersalny i stosuje się je we wielu autach.

Być może wkładane są tam, gdzie jest montowana dwumasa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że się nie dały obrócić to jest ciekawe (zastało się samo z siebie)... jeżeli nie uczestniczy typowo w przenoszeniu obrotu/obciążenie etc...

Może nie musi strikte dotykać, wystarczy że blokuje zbyt duże wychylenia/wygięcie wałka (jak tam zwał), być może jest tak jak piszesz z tą dwumasą. Dlatego rzuciłem temat aby sprawdzić jak to wygląda w innych silnikach, schematy to tylko schematy a życie sobie.

Edytowane przez karllo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam informacji gdzie się da :-)

Tak jak wcześniej pisałem, wałek w skrzyni nie ma luzów.

A nawet jakby się pojawiło jakieś zdarzenie, które by spowodowało, że wałek oprze się na tym łożysku to i tak marne pocieszenie, bo łożysko stoi sztywno i się nie obraca :-) Równie dobrze mogli tam wstawić tuleję z brązu - efekt byłby taki sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!