Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik nie odpala - komputer pokazuje 182 obr/min


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

standardowy problem na forum: wczoraj samochód odstawiłem na parking, dzisiaj nie odpalił (Megane II PhI 1.4 98KM 2003r). Wcześniej miałem już problemy z odpalaniem na ciepłym silniku, na zimnym wszystko było OK, tym razem rozrusznik kręci, ale samochód nie odpala, nawet nie próbuje.

 

Wymieniłem czujnik położenia wału, jednak sprzedawca przy jego sprzedaży powiedział, że ma tylko jeden i dostał go z hurtowni "już odpakowany", więc nie daje pewności na 100% i żebym go sprawdził bez przykręcania, to będę mógł oddać w razie co. Oczywiście zamontowałem i nic nie pomogło. Pożyczyłem prosty kabel diagnostyczny OBDII, oczywiście żadnych ciekawych informacji nie uzyskałem, ale zastanawiająca była jedna pozycja na samym zapłonie: prędkość obrotowa - 182 obr/min. W momencie kręcenia rozrusznikiem, podskakiwała do 250 obr/min. Czy to normalne, że przy nie obracającym się wale, z czujnika mamy taki odczyt?

 

Pytanie drugie, czy polecacie zaprzyjaźnioną osobę z trójmiasta, która się zna na tym i podjechała by z CLIPem na Jasień?

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to normalne, że przy nie obracającym się wale, z czujnika mamy taki odczyt?

Tak, akurat sprawdzałem na dwóch swoich autkach i na niepracującym silniku, ScanMaster pokazuje podobne obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie przerwę w obwodzie czujnika można też wyeliminować.

 

Gdzieś na forum spotkałem się, że można sprawdzić czy pompka paliwa podaje benzynę, poprzez zdjęcie przewodu znajdującego się przy rozruszniku w kształcie "świńskiego ogona". Czy to na pewno jest przewód paliwowy i czy powinny być jakieś problemy w jego zdjęciu / założeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, świński ogonek jest od paliwa, ale to jest alternator, a nie rozrusznik. Co do odłączania to trudność jest taka, że musisz ścisnąć "zamek" (najczęściej zielony lub czerwony) jednocześnie z dwóch stron złączki i pociągnąć. Zakładasz wciskając go na miejsce i tyle.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie był zameczek zielony (przycisk wbudowany w złączkę) z jednej strony. Moja diagnoza to pompka do wymiany, poniżej opiszę jak sprawdziłem, jeśli ktoś potwierdzi, że mam rację, to zamawiam.

 

Odpiąłem kabelek przy wtyczce do pompki - podczas kręcenia silnikiem napięcie ~12V.

Podpiąłem wtyczkę do pompki. Odpiąłem przewód paliwowy dochodzący do kolektora, praktycznie nic nie wyciekło, włożyłem końcówkę do butelki. Połączyłem na krótko pin 5 brązowej wtyczki z modułu zabezpieczeń do + akumulatora. Poczekałem 5-10 sekund, żadnej reakcji. Odpiąłem wtyczkę do pompki, zwarłem pin 5, napięcie na wtyczce ~12V.

Diagnoza, prąd dochodzi do pompki, ale ta nie pompuje.

Teoretycznie mógłby być niedrożny filtr/przewód paliwowy, jednak mimo podniesionej kanapy i uchu w pobliżu pompki nie słychać żeby działała. Parking mam przy ruchliwej drodze i hałas dosyć spory, z czego wynika moje pytanie: czy pompka paliwa powinna być słyszalna nawet przy cichym szumie jeżdżących obok samochodów?

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jak jest zdjęty "ogonek" to naciśnij start. Od razu powinno lecieć paliwo do słoika. A jak przykładasz ucho do pompy to powinno ja słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem nową pompkę firmy SKV, jednak moja radość trwała krótko. Zaraz po wymianie samochód odpalił, jednak następnego dnia już nie. Popukałem w zbiornik, pobujałem samochodem i odpalił. To możliwe, że pompka jest walnięta i się zawiesza? Kosztowała mnie 90zł, teraz znalazłem takiego samego boscha co był zamontowany za 150zł. Jeśli to pompka spróbuję ją oddać i kupić nową Boscha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!