Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Silnik nie odpala - komputer pokazuje 182 obr/min


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

standardowy problem na forum: wczoraj samochód odstawiłem na parking, dzisiaj nie odpalił (Megane II PhI 1.4 98KM 2003r). Wcześniej miałem już problemy z odpalaniem na ciepłym silniku, na zimnym wszystko było OK, tym razem rozrusznik kręci, ale samochód nie odpala, nawet nie próbuje.

 

Wymieniłem czujnik położenia wału, jednak sprzedawca przy jego sprzedaży powiedział, że ma tylko jeden i dostał go z hurtowni "już odpakowany", więc nie daje pewności na 100% i żebym go sprawdził bez przykręcania, to będę mógł oddać w razie co. Oczywiście zamontowałem i nic nie pomogło. Pożyczyłem prosty kabel diagnostyczny OBDII, oczywiście żadnych ciekawych informacji nie uzyskałem, ale zastanawiająca była jedna pozycja na samym zapłonie: prędkość obrotowa - 182 obr/min. W momencie kręcenia rozrusznikiem, podskakiwała do 250 obr/min. Czy to normalne, że przy nie obracającym się wale, z czujnika mamy taki odczyt?

 

Pytanie drugie, czy polecacie zaprzyjaźnioną osobę z trójmiasta, która się zna na tym i podjechała by z CLIPem na Jasień?

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to normalne, że przy nie obracającym się wale, z czujnika mamy taki odczyt?

Tak, akurat sprawdzałem na dwóch swoich autkach i na niepracującym silniku, ScanMaster pokazuje podobne obroty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To w takim razie przerwę w obwodzie czujnika można też wyeliminować.

 

Gdzieś na forum spotkałem się, że można sprawdzić czy pompka paliwa podaje benzynę, poprzez zdjęcie przewodu znajdującego się przy rozruszniku w kształcie "świńskiego ogona". Czy to na pewno jest przewód paliwowy i czy powinny być jakieś problemy w jego zdjęciu / założeniu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, świński ogonek jest od paliwa, ale to jest alternator, a nie rozrusznik. Co do odłączania to trudność jest taka, że musisz ścisnąć "zamek" (najczęściej zielony lub czerwony) jednocześnie z dwóch stron złączki i pociągnąć. Zakładasz wciskając go na miejsce i tyle.

Edytowane przez mireczek01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie był zameczek zielony (przycisk wbudowany w złączkę) z jednej strony. Moja diagnoza to pompka do wymiany, poniżej opiszę jak sprawdziłem, jeśli ktoś potwierdzi, że mam rację, to zamawiam.

 

Odpiąłem kabelek przy wtyczce do pompki - podczas kręcenia silnikiem napięcie ~12V.

Podpiąłem wtyczkę do pompki. Odpiąłem przewód paliwowy dochodzący do kolektora, praktycznie nic nie wyciekło, włożyłem końcówkę do butelki. Połączyłem na krótko pin 5 brązowej wtyczki z modułu zabezpieczeń do + akumulatora. Poczekałem 5-10 sekund, żadnej reakcji. Odpiąłem wtyczkę do pompki, zwarłem pin 5, napięcie na wtyczce ~12V.

Diagnoza, prąd dochodzi do pompki, ale ta nie pompuje.

Teoretycznie mógłby być niedrożny filtr/przewód paliwowy, jednak mimo podniesionej kanapy i uchu w pobliżu pompki nie słychać żeby działała. Parking mam przy ruchliwej drodze i hałas dosyć spory, z czego wynika moje pytanie: czy pompka paliwa powinna być słyszalna nawet przy cichym szumie jeżdżących obok samochodów?

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej jak jest zdjęty "ogonek" to naciśnij start. Od razu powinno lecieć paliwo do słoika. A jak przykładasz ucho do pompy to powinno ja słychać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem nową pompkę firmy SKV, jednak moja radość trwała krótko. Zaraz po wymianie samochód odpalił, jednak następnego dnia już nie. Popukałem w zbiornik, pobujałem samochodem i odpalił. To możliwe, że pompka jest walnięta i się zawiesza? Kosztowała mnie 90zł, teraz znalazłem takiego samego boscha co był zamontowany za 150zł. Jeśli to pompka spróbuję ją oddać i kupić nową Boscha.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!