Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megi nie odpala, migające kontrolki


Rekomendowane odpowiedzi

Dziś rano udało mi się otworzyć samochód, ale niestety dalej klapa. Na desce widać migające (żarzące się) kontrolki, zero reakcji na włożoną kartę. W dodatku nie mogę zamknąć samochodu. Co mogło się zepsuć?

Edytowane przez lk73
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpiąłem aku i to nic nie dało. W dodatku po którymś tam razie odpięcia i załączenia aku, coś zaczęło cały czas "pstykać" (nie wiem jak to określić). Może to problem z immobilizerem? Na chwilę obecną mechanik ma zabrać pojazd lawetą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź przekaźniki i bezpieczniki w skrzynce obok akumulatora. Miałem podobnie.

 

Prawdopodobnie mam to samo. Mechanik stwierdził uszkodzony moduł UPC - czyli ta skrzynka z bezpiecznikami obok aku. Dziwna sprawa, że coś takiego się zepsuło, ale w końcu to Megane II :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% to po prostu rozładowany akumulator.

Dostał pewnie zwarcia na którejś celi.

Moim zdaniem należy zacząć od podmiany akumulatora na sprawny, zanim zaczniesz rozkręcać skrzynkę z bezpiecznikami.

 

 

A jednak to akumulator Centry zrobił tyle zamieszania (jakieś zwarcie na celi). Muszę też w domu sprawdzić, ale skubanemu aku chyba ledwo co wyszła gwarancja. A koledzy Bodzion i Goago mieli oczywiście rację :applause:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż - napisze nieskromnie "lata praktyki" :)

Zawsze należy zaczynać od najbardziej prawdopodobnej przyczyny, zazwyczaj prostej do diagnozy, jak w tym przypadku.

Rozkręcanie puszki z bezpiecznikami to dopiero powinien być drugi krok po sprawdzeniu akumulatora.

 

A co do zwarcia wewnętrznego w aku to cóż, niekiedy to loteria niestety.

 

Fajnie, że udało Ci się to naprawić/zdiagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik sprawdzanie przyczyny usterki zaczął oczywiście od akumulatora. I o dziwo aku odpięty od klem pokazywał podobno właściwe napięcie :blink: , więc mechanik zaczął sprawdzać pozostałe urządzenia, które mogą być przyczyną awarii. Na szczęście potem wrócił jeszcze do tego aku i okazało się że to jednak on robi zwarcie. Aku, który padło to Centra Plus 62Ah 540A z 10.2012, więc miał prawie 4,5 roku. Podobno te czarne Centry mają złą opinie i ja się nie dziwię. Nowy aku to już BOSCH S4 60Ah 540A.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanik popełnił błąd mierząc napięcie akumulatora bez obciążenia.

Kłania się po prostu brak doświadczenia.

 

Kondycję akumulatora sprawdza się miernikiem pod obciążeniem - tylko taki pomiar jest OK i taki pomiar dałby na 100% wynik dla Twojego akumulatora negatywny.

Sam pomiar napięcia miernikiem bez obciążenia zazwyczaj pokazuje w miarę dobre parametry, ale to tak naprawdę nic nie znaczy.

 

Bosch to dobre aku, nie powinno być problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!