Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Renault Megane II 1.6 16v brak iskry


Filip2010

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich Forumowiczów. Od jakiegoś czasu Renia mi zaniemogła.Kręci a nie pali. Za czołem od sprawdzenia iskry. No i ku mojemu zdziwieniu Brak. Tylko że dziwi mnie jedna sprawa. Czasami jak zaczynam kręcić silnikiem, kręcę nie ma iskry w ogóle ale jak już wyłączam przyciskiem Start to pokazuje się na sekundę iskra , czasami w jednej świecy czasami we dwóch a ostatnio nawet w 4 świecach była. Moje pytani do was koledzy brzmi czy jak sprawdzałem oporność czujnika wału to było coś kolo 220 to czy i tak w jakiś sposób może być uszkodzony ten czujnik.Siedzę już od kilku dni na forum i czytam tematy o iskrze i nie mogę nic zdziałać. Czy jest może jakiś przekaźnik który blokuje ta iskrę ? Immobilizer okej nie świeci się kontrolka gdy odpalam. z góry dziękuje za odpowiedzi , czekam na wasze odpowiedzi. Silnik to 1.6 16v 2003 rok. Oczywiście Świece nowe i Przewody nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czujnik wału daje o sobie znać na rozgrzanym silniku, wtedy samochód gaśnie i trzeba czekać aż trochę ostygnie . Najprościej chyba będzie podpiąć pod komputer i sczytać błędy bo skoro coś blokuje zapłon to komp na pewno to pokaże, a jeśli chodzi o nowe przewody to kompletnie nie rozumiem jakie :unsure: ten silnik nie posiada jako takich wymiennych przewodów zapłonowych tylko świece i cewki zapłonowe.

Kiedyś moja renia z takim samym silnikiem miewała problemy z odpaleniem właśnie na tej samej zasadzie że kręcił a nie zapalał, wtedy winny był czujnik położenia wałka rozrządu, po otwarciu maski znajduje się on z prawej strony silnika pod kolektorem ,

Edytowane przez krisy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź krisy. Co do przewodów to źle to określiłem zgadza się chodzi o Cewki, to miałem na myśli. Co do czujnika wałka rozrządu myślałem o nim. Tylko zacząłem od czujnika wału który jutro będę miał na podmiankę ponieważ dużo ostatnio czytam na forum i każdy ma z nim problem. Zorganizowałem sobie na jutro Czujnik wału i skrzynkę bezpieczników z przekaźnikami których nie można wymienić, chyba że je się wylotuje. Opisze sprawę jak to posprawdzam wszystko. I pójdę w kierunku Czujnika wałka rozrządu o którym piszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nie masz możliwości podpięcia pod komputer? Takie gdybanie to tylko koszty i strata czasu <_< Jest też opcja na odłączenie akumulatora , i reset pamięci ale wtedy możliwe że skoro coś szwankuje to problem wróci niedługo znowu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Co do akumulatora to teraz jest odłączony tylko jak coś testuje to podłączam go na chwile. Dzisiaj np czyściłem wszystkie masy i Kable sprawdzałem wydaje się Okej. Będę miał Clipa Na dniach to zobaczymy co On powie.

 

Dodano: 26 kwi 2017 - 20:47

Może ktoś wie jakie powinno być napięcie na cewkach zapłonowych u mnie jest 10.8v i auto dalej nie pali.Clipem podłączyłem i nie ma błędów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie na włączonym zapłonie jest 0 v, chyba za mam zmierzyć w momencie próby odpalenia silnika?? Jeżeli tak to będę musiał kogoś poprosić żeby ktoś próbował odpalić silnik to Ci zmierzę.

 

Tak mi się teraz przypomniało, jak u siebie walczyłem z kolektorem i zapomniałem podpiąć mapsensor to nie za żadne skarby nie umiałem odpalić auto. Czujnik jest w górnej lewej stronie kolektora.

Edytowane przez markis80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!