Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

airbag+ service, nietypowy problem


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Sprawa dotyczy auta z opisu czyli Megane 2 2006 1,9dCi kombi.

Kilka dni temu pojawiła się usterka jak w temacie czyli zapaliła się kontrolka poduszki, klucz oraz komunikat sprawdź airbag.

Kilka razy już to przerabiałem i za każdym razem winna była wtyczka pod siedzeniem pasażera. Nie tym razem.

Oprócz kontrolki poduszki i komunikatu czasami obok zegarka zapalała się kontrolka informująca o wyłączeniu poduszki pasażera, mimo tego, że nic nie było wyłączane. Po ponownym uruchomieniu auta kontrolka poduszki pasażera znikała, ale główna kontrolka poduszki + service cały czas się paliło.

 

Zabrałem się za naprawę i:

- sprawdziłem wtyczki pod fotelami. Przeczyściłem dokładnie - nie pomogło.

- poruszałem wtyczkami od napinaczy - nie pomogło.

 

Stwierdziłem, że skoro pokazywał czasami ikonkę od wyłączonej poduszki pasażera coś tam jest nie tak, więc zdemontowałem schowek, przeczyściłem wtyczkę koło tego przełącznika do wyłączania poduszki pasażera, poruszałem wtyczkami od poduszki pasażera pod deską rozdzielczą i bez zmian.

Skoro to nie wtyczka pod fotelem ani przełącznik poduszki pasażera, stwierdziłem, że pewnie nadszedł czas na taśmę zwijacza. Żeby nie wydawać kasy w ciemno i nie robić sobie niepotrzebnej roboty podpiąłem auto pod CLIPa i co ciekawe, pokazuje informację, że nie wykryto modułu POD POW/NAP PAS. Łączyłem się z autem kilka razy, zawsze ten sam problem. Inne moduły poprawnie diagnozuje, inne auta również są poprawnie diagnozowane przez moją sondę, także wykluczam winę CLIPa.

W tym momencie zacząłem się martwić. Podejrzewam jakieś wtyczki przy komputerze od poduszki, jakieś zwarcie, albo jakiś grubszy problem.

Dodatkowo zauważyłem następujące rzeczy:

- przy odpalaniu samochodu w momencie kiedy auto włącza zapłon słyszalny jest dźwięk jakbym próbował otworzyć auto pilotem, mimo tego że już jest otwarte. Rozumiecie o co chodzi? Słychać przekaźnik, który nigdy w takiej sytuacji nie zaskakuje, oraz taki dźwięk w drzwiach jakby były odblokowywane centralnym zamkiem jeszcze raz mimo tego, że są odblokowane.

- po odpaleniu samochodu/ włączeniu zapłonu zapalają się światła awaryjne co też nigdy nie miało miejsca.

 

Macie jakieś propozycje gdzie szukać usterki?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przy czyszczeniu autka i odsunięciu fotela kierowcy zapalił się service i ikonka od poduszki, po wł. autka komunikat i ikonka nie gasła i także było słychać takie kliknięcie przekaźnika, zwykły elm nie wykazał błędu, a pewnie powinien. Zastosowałem stara sprawdzone metodę, odłączyłem na chwilę akumulator i wszystko wróciło do normy. Z komunikatami poduszek tak podobno jest, nawet chwilowy zanik syg. powoduje na stałe wł. się alertu, od tak same nie znikną, potrzeba naszej ingerencji... :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Akumulator też odłączałem i niestety brak poprawy.

 

Dodano: 03 cze 2017 - 21:42

Drodzy koledzy, cały czas męczę się z usterką.

 

Oto co zrobiłem do tej pory i co zauważyłem:

- kostki pod siedzeniami wyczyszczone

- przejrzałem skrzynkę obok akumulatora pod maską. Rozłączyłem wszystkie wtyczki, bezpieczniki, wszystko wyczyściłem i podpiąłem ponownie. Nie zauważyłem śladów zalania wodą.

- podpiąłem CLIPa i co mnie zmartwiło, CLIP nie rozpoznał modułu 756 - POD.POW/NAP.PASÓW. Nie dam rady zdiagnozować tego modułu CLIPem. CLIP jest sprawny. Sprawdzany na kilku innych samochodach.

- dobrałem się do modułu poduszki powietrznej (ten między ręcznym a gałką zmiany biegów). Porozpinałem wtyczki, wyczyściłem i złożyłem ponownie. Bez efektów. Sam moduł też nie wyglądał na uszkodzony mechaniczne/zalany.

 

Dodatkowe zauważone rzeczy:

- pojawia się komunikat o odblokowanej kolumnie kierownicy (nie blokuje się przy gaszeniu auta)

- nie działa kontrolka niezapiętych pasów.

- przy odpalaniu auta sterownik otwiera zamki w samochodzie (mimo tego, że są otwarte)

 

Ktoś jest w stanie nakierować mnie gdzie szukać? Nie chcę wymieniać wszystkiego po kolei na ślepo. Może są jakieś miejsca gdzie kable łatwo się przecierają i robią zwarcie? Może jest coś o czym nie wiem, co się notorycznie psuje (tak jak te wtyczki pod siedzeniami, ale niestety one nie są sprawcą)?

 

Dodano: 11 cze 2017 - 21:20

Udało się rozwiązać problem. Uszkodzony był moduł poduszki powietrznej między lewarkiem biegów a dźwignią hamulca ręcznego. Kupiłem używany o takich samych numerach jak mój i podmieniłem. Koszt naprawy +-60zł.

Edytowane przez matpio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!