Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

airbag+ service, nietypowy problem


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Sprawa dotyczy auta z opisu czyli Megane 2 2006 1,9dCi kombi.

Kilka dni temu pojawiła się usterka jak w temacie czyli zapaliła się kontrolka poduszki, klucz oraz komunikat sprawdź airbag.

Kilka razy już to przerabiałem i za każdym razem winna była wtyczka pod siedzeniem pasażera. Nie tym razem.

Oprócz kontrolki poduszki i komunikatu czasami obok zegarka zapalała się kontrolka informująca o wyłączeniu poduszki pasażera, mimo tego, że nic nie było wyłączane. Po ponownym uruchomieniu auta kontrolka poduszki pasażera znikała, ale główna kontrolka poduszki + service cały czas się paliło.

 

Zabrałem się za naprawę i:

- sprawdziłem wtyczki pod fotelami. Przeczyściłem dokładnie - nie pomogło.

- poruszałem wtyczkami od napinaczy - nie pomogło.

 

Stwierdziłem, że skoro pokazywał czasami ikonkę od wyłączonej poduszki pasażera coś tam jest nie tak, więc zdemontowałem schowek, przeczyściłem wtyczkę koło tego przełącznika do wyłączania poduszki pasażera, poruszałem wtyczkami od poduszki pasażera pod deską rozdzielczą i bez zmian.

Skoro to nie wtyczka pod fotelem ani przełącznik poduszki pasażera, stwierdziłem, że pewnie nadszedł czas na taśmę zwijacza. Żeby nie wydawać kasy w ciemno i nie robić sobie niepotrzebnej roboty podpiąłem auto pod CLIPa i co ciekawe, pokazuje informację, że nie wykryto modułu POD POW/NAP PAS. Łączyłem się z autem kilka razy, zawsze ten sam problem. Inne moduły poprawnie diagnozuje, inne auta również są poprawnie diagnozowane przez moją sondę, także wykluczam winę CLIPa.

W tym momencie zacząłem się martwić. Podejrzewam jakieś wtyczki przy komputerze od poduszki, jakieś zwarcie, albo jakiś grubszy problem.

Dodatkowo zauważyłem następujące rzeczy:

- przy odpalaniu samochodu w momencie kiedy auto włącza zapłon słyszalny jest dźwięk jakbym próbował otworzyć auto pilotem, mimo tego że już jest otwarte. Rozumiecie o co chodzi? Słychać przekaźnik, który nigdy w takiej sytuacji nie zaskakuje, oraz taki dźwięk w drzwiach jakby były odblokowywane centralnym zamkiem jeszcze raz mimo tego, że są odblokowane.

- po odpaleniu samochodu/ włączeniu zapłonu zapalają się światła awaryjne co też nigdy nie miało miejsca.

 

Macie jakieś propozycje gdzie szukać usterki?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie przy czyszczeniu autka i odsunięciu fotela kierowcy zapalił się service i ikonka od poduszki, po wł. autka komunikat i ikonka nie gasła i także było słychać takie kliknięcie przekaźnika, zwykły elm nie wykazał błędu, a pewnie powinien. Zastosowałem stara sprawdzone metodę, odłączyłem na chwilę akumulator i wszystko wróciło do normy. Z komunikatami poduszek tak podobno jest, nawet chwilowy zanik syg. powoduje na stałe wł. się alertu, od tak same nie znikną, potrzeba naszej ingerencji... :)

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Akumulator też odłączałem i niestety brak poprawy.

 

Dodano: 03 cze 2017 - 21:42

Drodzy koledzy, cały czas męczę się z usterką.

 

Oto co zrobiłem do tej pory i co zauważyłem:

- kostki pod siedzeniami wyczyszczone

- przejrzałem skrzynkę obok akumulatora pod maską. Rozłączyłem wszystkie wtyczki, bezpieczniki, wszystko wyczyściłem i podpiąłem ponownie. Nie zauważyłem śladów zalania wodą.

- podpiąłem CLIPa i co mnie zmartwiło, CLIP nie rozpoznał modułu 756 - POD.POW/NAP.PASÓW. Nie dam rady zdiagnozować tego modułu CLIPem. CLIP jest sprawny. Sprawdzany na kilku innych samochodach.

- dobrałem się do modułu poduszki powietrznej (ten między ręcznym a gałką zmiany biegów). Porozpinałem wtyczki, wyczyściłem i złożyłem ponownie. Bez efektów. Sam moduł też nie wyglądał na uszkodzony mechaniczne/zalany.

 

Dodatkowe zauważone rzeczy:

- pojawia się komunikat o odblokowanej kolumnie kierownicy (nie blokuje się przy gaszeniu auta)

- nie działa kontrolka niezapiętych pasów.

- przy odpalaniu auta sterownik otwiera zamki w samochodzie (mimo tego, że są otwarte)

 

Ktoś jest w stanie nakierować mnie gdzie szukać? Nie chcę wymieniać wszystkiego po kolei na ślepo. Może są jakieś miejsca gdzie kable łatwo się przecierają i robią zwarcie? Może jest coś o czym nie wiem, co się notorycznie psuje (tak jak te wtyczki pod siedzeniami, ale niestety one nie są sprawcą)?

 

Dodano: 11 cze 2017 - 21:20

Udało się rozwiązać problem. Uszkodzony był moduł poduszki powietrznej między lewarkiem biegów a dźwignią hamulca ręcznego. Kupiłem używany o takich samych numerach jak mój i podmieniłem. Koszt naprawy +-60zł.

Edytowane przez matpio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!