Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z odpaleniem i pracą na zimnym silniku


andrew597

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was drodzy użytkownicy Renault:)

Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Megane III ph I 1,5dci, 90km, 120 000km 2012 FAP

Opiszę swój problem od początku.

Po zakupie (zima) auto chodziło normalnie kilka dni - odpalało i chyba trzymało obroty bo nie pamiętam, żeby renówka przygasała..

Z czasem jak do auta przywykłem zaczęły się pojawiać problemy, na zimnym silniku podczas zmiany biegów auto potrafiło zgasnąć lub spaść z obrotami do około 500 na chwilę i wracało na trochę ponad 1000.

Podjechałem do mechanika, który wstępnie celował w filtr paliwa - który był założony od nowości.

Więc umówiłem się na wymianę wraz z kompletnym rozrządem, paskiem wielorowkowym z osprzętem, filtrem paliwa i powietrza, wahaczami, końcówkami drążków, olejem z filtrem, oponami i Bóg wie z czym jeszcze...tyle tego było. Lubie wiedzieć czym podróżuje z rodziną..

Auto odebrałem i w drodze powrotnej było wszystko ok.

Na drugi dzień musiałem kręcić z 10sekund zanim meganka odpaliła, po zgaszeniu zapaliła od strzała. Problem z przygasaniem przy zmianie biegów pozostał.

Auto oddane do mechanika na diagnozę.

Odbiór 2 dni później - stwierdzona usterka to... zagięta uszczelka pod czujnikiem w filtrze podczas przykręcania..., wymieniona na nową - problem POZOSTAŁ :(

Po kilku dniach auto ponownie oddane do sprawdzenia.

Po kilku dniach odebrane i niestety nadal to samo - mechanior coś mówił o sprawdzeniu dawek paliwa itd. ale nie wiem czy coś zmieniał bo tego się oczywiście nie dowiesz..

Niestety i ta wizyta nic nie dała..codziennie z rana (7:30) po południu (16:15) mam problem z przygasaniem podczas zmiany biegów na zimnym silniku (po około 3-5min auto zaczyna pracować normalnie).

To co zauważył mechanik przy ostatniej wizycie to brak korka na przewodzie paliwowym FILTR PALIWA--->POMPA. Jest tam jakiś odpowietrznik czy coś..

Zalecił wymianę - ten krótki wężyk kosztuje u nich 350zł więc nie podjąłem wymiany bo było to tylko gdybanie. W załączniku wrzucam wycinek z serwisówki z zaznaczonym przewodem.

Zaznaczę, że problem występuje tylko na zimnym silniku, przy zapaleniu pierwszej sekcji na wskaźniku temp auto zachowuje się normalnie i trzyma obroty podczas zmiany biegów.

Więc łopatologicznie wykluczam wężyk bo problem byłby raczej powtarzalny tak przy zimnym jak i rozgrzanym silniku,

Ostatnio były sprawdzane przelewy wtrysków, i po ok 70s pracy z 4 wtrysków wypłynęła ta sama ilość ropy - około 6-7ml.

Dodatkowo...wydaje mi się, że po ostatniej wizycie u mechanika samochód więcej pali (stąd test przelewowy).

Przy prędkości około 90km/h na V biegu (skrzynia V biegowa) spalanie chwilowe mam w granicach 4,5-4,8 L/100km - możecie to porównać z Waszymi wynikami?

Nie mam pojęcia jakim programem testowali auto.

Serwis niby profeska, a tu nie mogą sobie poradzić z takim problemem. Może nie mają wszechmogącego CLIP-a?

Jeżeli macie jakieś pomysły to piszcie będę je sprawdzał.

Może polecicie jakiegoś szpeca z okolic Obornik Wielkopolskich?

Ktoś z moich okolic ma CLIP-a lub inne dobre ustrojstwo do megi i potrafi nim władać? Odwdzięczę się:)

Pracuje w firmie zajmującej się produkcją gadżetów reklamowych, więc temu kto mi pomoże uszykuję super paczuszkę z gadżetami z logo forum:)

Zainteresowanych zapraszam do dyskusji:)

 

Pozdrawiam

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

- Jutro pomierzę świece i ewentualnie je wykręcę aby sprawdzić jak wyglądają i podłącze na krótko do ako

- w jaki sposób sprawdzić czy jest sprawny i gdzie sie ustrojstwo znajduje?

- ON zalewałem już chyba wszędzie ORLEN, SHELL i pochodne tak i zwykłe jak i premium + leje olej 2T (250ml na około 55L)

 

Pozdrawiam

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!