Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problemy z odpaleniem i pracą na zimnym silniku


andrew597

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Was drodzy użytkownicy Renault:)

Od kilku miesięcy jestem posiadaczem Megane III ph I 1,5dci, 90km, 120 000km 2012 FAP

Opiszę swój problem od początku.

Po zakupie (zima) auto chodziło normalnie kilka dni - odpalało i chyba trzymało obroty bo nie pamiętam, żeby renówka przygasała..

Z czasem jak do auta przywykłem zaczęły się pojawiać problemy, na zimnym silniku podczas zmiany biegów auto potrafiło zgasnąć lub spaść z obrotami do około 500 na chwilę i wracało na trochę ponad 1000.

Podjechałem do mechanika, który wstępnie celował w filtr paliwa - który był założony od nowości.

Więc umówiłem się na wymianę wraz z kompletnym rozrządem, paskiem wielorowkowym z osprzętem, filtrem paliwa i powietrza, wahaczami, końcówkami drążków, olejem z filtrem, oponami i Bóg wie z czym jeszcze...tyle tego było. Lubie wiedzieć czym podróżuje z rodziną..

Auto odebrałem i w drodze powrotnej było wszystko ok.

Na drugi dzień musiałem kręcić z 10sekund zanim meganka odpaliła, po zgaszeniu zapaliła od strzała. Problem z przygasaniem przy zmianie biegów pozostał.

Auto oddane do mechanika na diagnozę.

Odbiór 2 dni później - stwierdzona usterka to... zagięta uszczelka pod czujnikiem w filtrze podczas przykręcania..., wymieniona na nową - problem POZOSTAŁ :(

Po kilku dniach auto ponownie oddane do sprawdzenia.

Po kilku dniach odebrane i niestety nadal to samo - mechanior coś mówił o sprawdzeniu dawek paliwa itd. ale nie wiem czy coś zmieniał bo tego się oczywiście nie dowiesz..

Niestety i ta wizyta nic nie dała..codziennie z rana (7:30) po południu (16:15) mam problem z przygasaniem podczas zmiany biegów na zimnym silniku (po około 3-5min auto zaczyna pracować normalnie).

To co zauważył mechanik przy ostatniej wizycie to brak korka na przewodzie paliwowym FILTR PALIWA--->POMPA. Jest tam jakiś odpowietrznik czy coś..

Zalecił wymianę - ten krótki wężyk kosztuje u nich 350zł więc nie podjąłem wymiany bo było to tylko gdybanie. W załączniku wrzucam wycinek z serwisówki z zaznaczonym przewodem.

Zaznaczę, że problem występuje tylko na zimnym silniku, przy zapaleniu pierwszej sekcji na wskaźniku temp auto zachowuje się normalnie i trzyma obroty podczas zmiany biegów.

Więc łopatologicznie wykluczam wężyk bo problem byłby raczej powtarzalny tak przy zimnym jak i rozgrzanym silniku,

Ostatnio były sprawdzane przelewy wtrysków, i po ok 70s pracy z 4 wtrysków wypłynęła ta sama ilość ropy - około 6-7ml.

Dodatkowo...wydaje mi się, że po ostatniej wizycie u mechanika samochód więcej pali (stąd test przelewowy).

Przy prędkości około 90km/h na V biegu (skrzynia V biegowa) spalanie chwilowe mam w granicach 4,5-4,8 L/100km - możecie to porównać z Waszymi wynikami?

Nie mam pojęcia jakim programem testowali auto.

Serwis niby profeska, a tu nie mogą sobie poradzić z takim problemem. Może nie mają wszechmogącego CLIP-a?

Jeżeli macie jakieś pomysły to piszcie będę je sprawdzał.

Może polecicie jakiegoś szpeca z okolic Obornik Wielkopolskich?

Ktoś z moich okolic ma CLIP-a lub inne dobre ustrojstwo do megi i potrafi nim władać? Odwdzięczę się:)

Pracuje w firmie zajmującej się produkcją gadżetów reklamowych, więc temu kto mi pomoże uszykuję super paczuszkę z gadżetami z logo forum:)

Zainteresowanych zapraszam do dyskusji:)

 

Pozdrawiam

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedź.

- Jutro pomierzę świece i ewentualnie je wykręcę aby sprawdzić jak wyglądają i podłącze na krótko do ako

- w jaki sposób sprawdzić czy jest sprawny i gdzie sie ustrojstwo znajduje?

- ON zalewałem już chyba wszędzie ORLEN, SHELL i pochodne tak i zwykłe jak i premium + leje olej 2T (250ml na około 55L)

 

Pozdrawiam

Andrzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!