Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Różnice w zawieszeniu - pojazdy z wyposażeniem na TRUDNE warunki drogowe / ZWYKŁE


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Czy ktoś ma jakieś materiały gdzie były by wypisane części dla obu edycji ?

To "wyposażenie na trudne warunki drogowe" - to były chyba auta, które szły na tereny mniej cywilizowane :) (rosja, afryka (?) )

Drążę bo mam sedana w takiej edycji.

Na razie różnice o których wiem są takie:

 

http://megane2.ru/forum/threads/amortizatory-stojki-vybor-zamena-problemy.1557/page-55

http://meganeccforum.free.fr/phpBB2/viewtopic.php?f=19&t=14940

 

Czyli różne amortyzatory, jak widać . Nie wiem jak ze sprężynami, ale z przodu teoretycznie mogą być takie same, jest różnica w wspawaniu dolnej podpory.

Nie wiem jak np. z drążkami stabilizatorów, chociaż w sumie mocowanie wygląda na tą samą wysokość.

 

Mam tez kombiaka w edycji normalnej i faktycznie ten sedan stoi wyżej od kombiaka, no i jest miększy.

Ponadto ma stalową osłonę pod silnikiem i osłonę przewodów pod podłogą, ale te różnice nie wiem czy wynikają z edycji czy moze z tego ze to ph1 i ph2.

 

Chciałbym zmienic amory i wolał/

bym opcję jak w kombiaku, twardszą.

Poratuje ktoś katalogami itp .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla krajów o złych drogach większość producentów zmienia pozycje siedziska sprężyny dlatego samochód jest wyżej.

Amortyzatory są też bardziej miękkie, żeby kierowcy nie pogubili plomb :) oraz dodatkowo jest włożony rebound system . Inna jest też długość korpusu amortyzatora.

Musisz szukać raczej zamienników, które oferował producent OE gdyż większość producentów AM nie wprowadzała wersji HD (poniżej np. Monroe).

OE była chyba KYB więc oni powinni mieć coś w ofercie.

thumb_hosting_zdjec_1493278366__megane_ii_hd.jpg

 

Jeżeli chcesz przejść na wersję normalną to wysokość uchwytu dla drążka stabilizacyjnego była taka sama.

Jak włożysz amortyzator od HTB to samochód siądzie jakieś 2 cm niżej i poprawi się prowadzenie.

Mówimy tu o amortyzatorach przednich tak więc pozostanie ci jeszcze tył, (chyba że chcesz żeby był wyżej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki,

od wczoraj czytam te ruskie fora i konkluzja taka:

Z przodu, inny amortyzator, wiadomo, i rożni się tak jak piszesz pozycją siedziska sprężyny i długością no i charakterystyką, co nam powoduje podwyższenie auta.

Sprężyna prawdopodobnie jest taka sama w obu wersjach.

Piszą jeszcze że drążki stabilizatorów są krótsze i grubsze w wersji RUS, coś około 266 mm, w wersji EUR około 280mm.

(nawiasem mówiąc mierzyłem swoje i są dłuższe, czyli ok 280mm...pewnie były juz wymieniane i nikt nie zwrócił uwagi.Auto ma okolo 180kkm).

Z tyłu , inny amortyzator, dłuższy i bardziej miękki no i wygląda na to, że w takim układzie musi byc inna sprężyna, no i tu mam problem bo nie wiem jaka.

W katalogach kayaby faktycznie są oba sety jeśli chodzi o amortyzatory, jednak sprężyny tylko w jednym wydaniu (katalog on-line).

Aczkolwiek na portalach aukcyjnych widać różne: RC5885, RC5883, RC5886.

Chcę zmienić zawieszenie na standardowe, bo za duża kanapa z niej teraz. Najpierw zrobię przód, spróbuję w ogóle obfotografować auto przed i po. Potem prawdopodobnie zajmę się tyłem, bo nie mam LPG i dupa lekka więc pewnie będzie piała.

W sumie zawsze myślałem, ze w tym aucie mam bardziej wybite zawieszenie, a okazuje się ze ona prawdopodobnie tak ma, co potwierdzałyby badania okresowe.

Przy wolnych oscylacjach skuteczność amorów mała, ale przy szybkich w miarę dobra.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6, 5.9 -Prezes

Edytowane przez macek123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taki efekt daje właśnie rebound system. W skrócie jest to taka dodatkowa sprężyna wewnątrz amortyzatora.

Dla porównania przejedź sobie kombikiem przez próg zwalniający i będzie łomot a sedan przejdzie gładko.

Co do tylnich sprężyn to sprawdź jakie mają długości. Są trzy bo są różne wersje nadwozia i pewnie dlatego.

Wygląda na to że analogicznie musisz kupić sprężyny do wersji sedan ale zwykłe (bez HD).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!