Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lekko przydławiony motor 1.5 dCi


lukasgda

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mam mały problem z moją Meganką. Przyszły ciepłe dni nareszcie, ale zauważyłem że przy ruszaniu zaczął lekko motor się dławić, powiedzmy 1.2k RPM. Na elastyczności też lekka zwłoka poniżej 2k RPM. Problem w zasadzie znika pod wieczór jak jest wilgotno i ok 8 stopni Celsjusza. Szperałem na forum i nie znalazłem podobnego tematu. Motor ma przejechane w tej chwili 91 tys. km. Jeżdżę głównie po mieście ale FAP normalnie się wypala, też rzadko odcinki krótsze niż 10 km. Przyszła też pora na filtr paliwa, choć nie sądzę że on załatwi sprawę. Motor oleju nie bierze, nie dolewałem nic przez 10 tys. km a wciąż jest dobry poziom.

Będę wdzięczny za jakieś wskazówki gdzie szukać problemu.

Edytowane przez lukasgda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przejdź do tematu;

Wypalanie FAP-a - Uwagi użytkowników ..... lub

Megan 1,5 dCi /110 KM - nie nadaje się na krótkie trasy ? ,

sprawdź filtr powietrza, daj po garach

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj na obwodnicy rozpoczęła się procedura wypalania FAP, zakończyła się wszystko spoko ale nie do końca. Wróciłem do zabudowanego i nadal tak samo. Filtr powietrza ma 8 tys. przebiegu - pół roku.

Powyżej 2k RPM auto żywe normalnie, nie ma różnicy czy z klimatyzacją włączoną czy też nie. Takie mam wrażenie, że podobnie się zachowuje jak podczas wypalania FAPa, ale tego nie robi bo nie ma basowego odgłosu z wydechu ani nie śmierdzi tym specyficznym zapachem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Panowie wymieniony filtr paliwa, zatankowałem na Orlen - wcześniej zdarzało mi się na Auchan. W każdym razie wszystko jest w porządku, staram się raz w tygodniu obwodnicą pogonić.

 

Dodano: 05 cze 2017 - 19:26

Update, problem powrócił kilka dni temu. Odpiąłem wtyczkę od EGR i nagle auto normalnie jeździ. Czyli przyczyna prosta - EGR.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj na obwodnicy rozpoczęła się procedura wypalania FAP, zakończyła się wszystko spoko ale nie do końca.

Wróciłem do zabudowanego i nadal tak samo.

Auto masz od nowości ?

Od momentu zakupu jest taki sam charakter jazd ??? czyli krótkie, po mieście.

Zapychanie się filtra Fap jest wynikiem ;

- niesprawnej; turbiny, wtrysków, jednostki sterującej FAP-a, EGR-u, odmy olejowej,

- pobierania przez silnik sporych ilości oleju lub płynu chłodzącego,

- stylu jazdy, długości pokonywanych tras,

- stanu technicznego silnika;

Odpiąłem wtyczkę od EGR i nagle auto normalnie jeździ. Czyli przyczyna prosta - EGR.

Wg.mnie jest to błędna diagnoza. Trzeba sprawdzić ;

- stan odmy olejowej i zaworu odmy,

- wyczyścić i zaślepić EGR ,

- ze względu na to że Fap nie wypala się do końca trzeba zainteresować się jednostką sterującą,

wgrać nowy soft, aby zlikwidować tą wadę bo będzie coraz gorzej ,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Auto mam ok. rok czasu, na tę chwilę ma 93 tys. przebiegu - 100% autentyczny. Źle się wyraziłem, nie sądzę żeby Fap się zapychał - dałem przykład że auto lekko przymulone jak ma to miejsce przy wypalaniu Fapa.

Procedura wypalania Fapa przebiega poprawnie. Auto grama oleju nie wzięło przez 12 tys. - wiadomo turbodoładowany coś tam weźmie zawsze ale na bagnecie nie widać żeby stan się zmienił. Płyn chłodniczy również ok.

Ja jeżdżę po trójmieście, nawet jak czasami w korkach to często na dwupasmową wpadam i na obwodnicę.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Po odpięciu wtyczki od Egr auto wraca do żywych - jeżeli byłby problem z wtryskami czy też turbo - to jest usterka mechaniczna i stała.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Dlatego stawiam na EGR i teraz, doradzicie mi co z nim zrobić? Dzwoniłem do firmy gdzie robią Chipy - podnoszenia mocy, mają usługę wyłączenia elektronicznie EGR - koszt 400 zł.

Czy kupić nowy EGR? Zaślepienie wiem że jest problematyczne w tych motorach, nie tak jak w starej generacji 1.5.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9, 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-Przebieg  auta  nieduży ale przebiegi  krótkie, po  mieście,  to  najbardziej niekorzystne warunki  dla  katalizatora i Fap-a.  Może  EGR - wystarczy  przeczyścić. Użytkownik  Asedio  zakupił  Clip'a, podłączył  go  do auta  i  dojeżdża  ok 25 km do  pracy  i  z  pracy. Trasa  ciut  " lżejsza" jak  w  mieście,  ale  podczas  moich  jazd  do  pełnego  wypalenia  filtra  nigdy  nie  dochodzi  o  czym  Clip  informuje  w  pozycji " Nieudane próby wypalenia filtra cząstek sadzy''. U  mnie  jest  ich  w tej  chwili  7.  Wynika  z  tego, iż  dochodzi  do  prób  wypalenia  filtra , ale  tylko  do  poziomu  3 gr.  Z Clip'a  wiem, że  poziom  sadzy w moim filtrze, kształtuje  się  na  poziomie od 3 gr do 6 gr sadzy.  Podobno  max to 35 gr, gdzie  da  się  jeszcze wypalić a  45 gr to już serwis.  Dla  sprawnego silnika  w  100 %  „ Ilość sadzy jaka przybywa w filtrze jest sporo poniżej 1 gr  na 100 km „  Uwagi  Asedio  z  użytkowania  Fapa

-Zobacz sposób zaślepienia EGR   przez kacper69 ;  Obróciłem układ EGRa o 120 stopni.

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dostałem się po 3 godzinach do egr. Cały w czarnej sadzy, wszystko poczyściłem i złożyłem. Wszystko wyglada w normie, leciutko czystego oleju na odmie. Jest mała poprawa, dam jeszcze kilka dni może się przegryzie. Ale wydaje mi się ze skończy się na kupnie Nowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! nie chcę zakładać nowego wątku więc podłączę się tutaj! mam taki problem, może pomożecie!? megi 2009r bez FAP 1.5dci 106 koni, jakieś 8 miesięcy temu jechałem nią 195 km/h dzisiaj wracałem tą samą drogą i ledwie dokręciła do 180 (: a przy drugiej próbie 178 i ani grama więcej! poza max prędkością wszystko OK! spalanie, przyspieszanie, obroty wszystko w normie tylko V-max nie takie. Auto 3 tygodnie po wymianie oleju i filtrów. jakie mogą być przyczyny co sprawdzić i od czego zacząć? Pozdrawiam i dzięki za wszelkie info!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Może zacznij od podpięcia do kompa czy jakiś błąd jest. Przyczyn w dieslu może być mnóstwo, od lekko zapchanego FAP'a, lekko nie podające wtryskiwacze, turbo - to już skrajnie, nie ma co zakładać najgorszego.

Sprawdź filtr powietrza, może Egr też przejrzyj jak u mnie w trochę młodszym aucie, 3 lata po trasie i u mnie rok mieszany cykl - a egr wyglądał strasznie.

Będę na dniach zamawiał Egr'a, czyszczenie lekko pomogło. Natomiast dalej nie jest tak jak powinno być.

Panowie macie doświadczenie związane z montaże EGR Valve PIERBURG 7.00368.16.0, RENAULT OE-82 00 846 454?

Myślę żeby go zamówić cena spoko bo ok 610 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jechałeś pod wiatr ?? kiepskie paliwo ?? zbyt niskie ciśnienie powietrza w oponach ??

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7, 5.11

Ludzie :!:

Czytajcie przed wysłaniem to co palce "nastukały" na klawiszach :!:

Poprawcie, wstawcie odpowiednie znaki przestankowe. Zacznijcie nowe zdanie wielką literą :!:

Nikt was nie goni :!: Nie ogłaszaliśmy konkursu wklepywania literek na czas :!: ;)

Trochę szacunku dla czytających. -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odp. ale paliwo tankowane na tej samej stacji BP! Choć to nie wyklucza złej jakości! Ciśnienie w kołach OK! Wiatr musiałby naprawdę mocno wiać aby zwolnić auto o 15km/h. Różnica między pierwszą próbą 180 a drugą 178 to może był wiatr! A wydech nie ma wpływu na mniejsze V-max?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!