Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Muszę wymienić wszystkie uszczelnienia (przeguby zewnętrzne, wewnętrzne) obu półosi. W związku z tym pytanie dla tych co robili - da się to zrobić bez kanału? Na co zwracać uwagę? Widziałem instrukcję z forum dotyczącą lewej półosi. Jaka różnica jest w prawej? Widzę w sklepach internetowych, że są różne średnice uszczelnień, więc pewnie będę najpierw musiał zdemontować półoś żeby zmierzyć co kupić. A może jest inny sposób?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W związku z tym pytanie dla tych co robili - da się to zrobić bez kanału?

Raczej nie, ale po podniesieniu przodu auta może się dać, tyle, że to może być niebezpieczne. W końcu trzeba się pod auto wsunąć. Koła trzeba odkręcić.

Prawa półoś, może się składać z dwóch elementów i/lub podpory półosi z łożyskiem.

Trzeba by to obczaić po VIN-ie, wtedy będzie wiadomo więcej.

Zachęcam do odwiedzenia Downloadu, znajdziesz tam niezbędne informacje.

Nie mniej na 100% da się to zrobić samodzielnie, pod warunkiem, że się ma jakąś tam wiedzę o odkręcaniu i przykręcaniu śrubek oraz odpowiednie narzędzia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na razie zdecydowałem się tylko na wyciągnięcie lewej półosi. Jakie objawy - uszkodzona guma przegubu zewnętrznego, zaczyna chlapać smarem i cieknie mi olej ze skrzyni. Z prawej tylko nieco mokre jest od strony skrzyni to sobie na razie odpuszczę. Czy trzeba włazić pod samochód, to chyba nie. Po zdjęciu koła powinien być dostęp.

 

Prawa półoś z kolei ma chyba przegub mniej więcej na środku (też jest guma osłaniająca), ale nie mam pojęcia jak to w skrzyni siedzi, jak to wyjąć. Chyba wg instrukcji jest jakiś kołek sprężysty który się wybija i rozłącza półoś od skrzyni. Ale jak uszczelnić wyciek przy skrzyni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewą półoś i osłony wyjmiesz po odkręceniu koła, i odkręceniu śruby mocującej półoś na piaście. Jak odkręcisz osłonę ze skrzyni to wyleje się olej.

Prawa półoś ma konstrukcję dokładnie taką jak opisałeś. Raczej będzie trudno to rozebrać bez kanału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewą półoś wyjąłem, osłony zmieniłem. Przy okazji wyszło, że przegub jest częścią półosi. Więc żeby zmienić osłonę na przegubie, trzeba i tak wyciągać półoś i rozwalać drugą osłonę z łożyskiem od skrzyni biegów, choćby była dobra. Bo na zdjęcie bez uszkodzenia nie ma co liczyć. Że mi ta druga ciekła to przy okazji zrobiłem obie. Nie wiem tylko jak wszędzie piszą, jak to łatwo się wyciąga tą półoś. Nie mogłem wyciągnąć sworznia wahacza. Musiałem całkiem odkręcić sworzeń (dwie śruby w wahaczu). Potem znów nie mogłem tego za chiny złożyć. Wahacz tak napiera do góry, że to niewykonalne. Skończyło się na odkręceniu amortyzatora, żeby można było unieść zwrotnicę i włożyć sworzeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

łożysko na lewej półosi można zdemontować ale trzeba specjalną podkładkę i na prasie się wyciąga ,

żeby wahacz obniżyć na dół trzeba długi pręt włożyć pomiędzy drążek stabilizatora a sanki i nacisnąć na dół

Edytowane przez RANAULT1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem i prętem ten wahacz uginać, ale to nic nie dawało. Wręcz wisiałem na pręcie - chyba za mało ważę, albo za krótki pręt był :P We dwóch nie daliśmy rady złożyć. Bez amortyzatora poszło szybko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Dnia 11.06.2017 o 09:41, szod napisał:

przegub jest częścią półos

Przegub to przegu,a półoś to półoś

 

Dnia 11.06.2017 o 09:41, szod napisał:

rozwalać drugą osłonę

nie trzeba,wystarczy odkręcić 3 srubki osłony metalowej na klucz 13 i półoś wyjdzie bez problemu.No i jeszcze sprawa wycieku oleju,albo spuszczamy albo podnosimy autko max na prawą stronę.To przed odkręceniem lewej osłony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 16 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!