Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Awaria wtrysków Scenic III 1,5dci


longin

Rekomendowane odpowiedzi

Od trzech miesięcy walczę z usterką, której żaden mechanik nie potrafi mi naprawić.

 

W marcu podczas jazdy silnik zaczął lekko "szarpać". Następnie Bogu dzięki dopiero tuz przed stacją paliw pojawił się komunikat "awaria wtrysków" i później "awaria silnika" oraz kluczyk na żółtym tle.

Zatankowałem i było już Ok . Przejechałem ok 1000km i znowu to samo, z tym że do stacji miałem ok 10km, ale jechałem na słabszym silniku (jakby nie palił na jeden cylinder). Ta sama sytuacja: zatankowałem i auto jechało dalej sprawnie.

Za trzecim razem było odwrotnie. Samochód jechał sprawnie, ale po zatankowaniu te same kontrolki się zaświeciły i silnik stracił moc, ale mogłem jeździć dalej.

 

Podjechałem do mechanika. Podłączył pod kompa i okazało się, że to pierwszy wtrysk od cylindra, ale że ponoć we "francuzach" liczy się odwrotnie dla bezpieczeństwa wymontował pierwszy i czwarty i podjechaliśmy na test wtrysków. Okazało się, że oba są ok.

Odjechałem ledwo z 20km i znowu to samo. Włączyły się te same komunikaty.

Podjechałem do innego zakładu. Mechanik stwierdził że 1 wtrysk od cylindra. Kupiłem na allegro o tych samym numerze wtrysk. Pojechałem ok 700km i znów to samo.

Wróciłem do mechanika podłączył pod kompa i ponownie 1 wtrysk od cylindra, ale powiedział, że to prawdopodobnie albo wiązka od tego wtrysku do komputera albo sam komputer, ale że elektryką się nie zajmuje pojechałem do innego mechanika.Elektromechanika....

 

Ten najpierw zauważył, że przy jednym wejściu, pinie do komputera od wtrysku nie przewodzi kabel. Tak więc podlutował. Niestety nadal było to samo.

Wysłał komputer do Rumii. Tam stwierdzili, że są w nim popsute trzy części i się nie opłaca naprawiać i lepiej kupić nowy-używany. Tak uczyniłem. Przeprogramowano mi "nowy" i..znów to samo. Z tym, że nie od razu, pojawiły się komunikaty, ale lekko przerywało przyspieszenie. Postanowiłem więc przygazowywac go aż w końcu ten sam komunikat jak w poprzednich przypadkach.

Komputer pokazuje:

 

p1525Spójne sygnały multipleksowe

p0263 kalibracja wtrysku dla cylindra nr 1

p0201 obwód sterowania wtryskiwaczem: cylinder 1

p0201 obwód sterowania wtryskiwaczem: cylinder 1

 

Zgłupieliśmy do reszty ja, mechanik nr 1 i mechanik nr 2...

 

Została mi pomoc na tym forum o co serdecznie proszę.

Edytowane przez longin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co znaczy " Przeprogramowano mi nowy " i..znów to samo.

Nowy wtrysk ma wygenerowane nowy kod przez firmę która wykonała regenerację lub je wyprodukowała.

Po montażu wtrysku, wgraniu nowego kodu, należy usunąć wszystkie kodów błędów w celu eliminacji usterki.

Do nowego komputera należy wgrać najnowszą wersję oprogramowania w ASO.

Podjedź kolego do kumatego mechanika w ASO i żądaj usunięcia usterki. Jeżeli usterka nie zostanie usunięta - nie płać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedź.

"Co znaczy " Przeprogramowano mi nowy " i..znów to samo. "

Nie wiem, może nie precyzyjnie się wyraziłem. Z tego co mówił to skopiowano to co było na starym komputerze i wgrano na nowy komputer i znowu te same komunikaty, znowu ten sam problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Wtrysk nr 1 do zaprogramowania, wiązka elektryczna wtrysku nr 1 do gruntownego przeglądu/wymiany.

Może być jeszcze potencjometr pedału gazu i jego wiązka. Może być czujnik hamulca - ten cztero pinowy. Tylko tak wyliczam. Miałem podobny problem - na razie auto jeździ. Ale obserwuję temat - kto wie, czy rozwiązanie tej zagadki nie sprawdzi się i u Mnie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po co mnie przedrzeźniasz :?:

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Dziękuję za odpowiedź i sugestie. Czy mogę wiedzieć kolego co u Ciebie było przyczyną?

 

Dodano: 08 cze 2017 - 10:24

Po montażu wtrysku, wgraniu nowego kodu, należy usunąć wszystkie kodów błędów w celu eliminacji usterki.

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Podobno (mechanicy tak mówią) w Renault nie trzeba tego robić, Same się adaptują...

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9, 5.13.

Zalecam jednak przeczytanie, choć raz, regulaminu tego forum :!: <czerwona> -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Sam nie wiem co mogło być przyczyną. Tu wszystko opisałem: http://megane.com.pl/topic/71879-szarpniecia-blad/

A jaki filtr paliwa? Nie ma powietrza w przewodzie między filtrem a pompą? Może tu jest problem? Ja po tej akcji zmieniłem filtr paliwa. Powietrza jest mniej, ale nie zniknęło całkowicie. Co jakiś czas parę pęcherzyków poleci.

Filtr najlepiej zamontować oryginalny. Miałem Boscha, mam teraz Mann-a.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Cię, czy mógłbyś jaśniej co to jest LM, oraz gdzieś wyczytałem że lejesz olej do paliwa 2T i też nie wiem co to?

Witam.

LIQUY MOLY Diesel Spulung - preparat do prewencyjnego czyszczenia wtryskiwaczy.

Olej 2T - już nie.

Pozdrawiam

 

Dodano: 25 cze 2017 - 15:44

Witam. No i pech :( Podczas wyjazdu na wakacje najpierw komunikat sprawdź układ wtrysku paliwa i chodzi na trzy gary, później doszedł p242f. Mam przy sobie elm327 i błędy kasowałem ( choć p242f z oporami). Po przejechaniu paru kilometrów znowu szarpie i błąd p0202. I tak trzy razy. Po kolejnym skasowaniu zajechałem na stację i kupiłem preparat K2 do wtryskiwaczy ( taki z Hołkiem :) ) i od tamtej pory spokój aż do celu ( 175 kilometrów ). I tak sobie myślę: to nie jest usterka elektryczna, jakiś kabel czy coś - jak nic wtryskiwacz na wykończeniu. Po powrocie podejrzę korekty i najprędzej wtryski pójdą do Gładyska lub jeszcze do kogoś innego - kogoś polecacie? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przejechaniu paru kilometrów znowu szarpie i błąd p0202. Czyli Twój stary błąd wiązki wtryskiwacza. Wynika że nie usunąłeś tego błędu. Doszedł błąd p242f - tj. błąd fapa. Miałeś dużo krótkich jazd ?? dużo tras po mieście ??? Należy dać dobrze po garach, a jak to nie pomoże to trzeba sprawdzić dokładnie Fap i EGR

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Dzięki Kolego Andrzeju. KTS nic nie mówił o wiązce, raczej o wtryskiwaczu. Majster stwierdził, że wtryskiwacz bliski wykończenia. Trzeba użyć jakiegoś preparatu do wtryskiwaczy, dać po garach i jak to nie pomoże to do naprawy/wymiany.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!