Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Po dogłębnym rozeznaniu tematu wkładek (bębenków) zamków w M1 mogę powiedzieć, że są do d... tak jak we wszystkich Renault w których były stosowane (czyli Clio, Twingo, Thalia i pewnie teraz Logan). Zamki te działają bardzo dobrze o ile zamontowane są bez centralnego zamka. W innym przypadku siła jaka potrzebna jest do ruszenia siłownika centralnego (no bo zawsze przez niego to przechodzi)nawet w przypadku lekkiego zabrudzenia czy przymarznięcia jest tak duża, że w zamku łamie się sprzęgiełko (czyli część o wymiarach kilku mm)i efektem jest obracający się dookoła kluczyk. Jest to część nienaprawialna i naprawa polega na wymianie wkładki. Mi ekspert (naprawdę dobry) od zamków podał cenę 140 zł za całą operację (zamek + usługa z przypasowaniem pod stary kluczyk) w przypadku zamiennika. Od razu zaznaczył, że w przypadku Renault nie daje gwarancji nawet w przypadku oryginału o tym zamienniku nawet nie wspominając. Zamienniki takie są na aledrogo za około 40-50 zł. Można jeżeli się umie (ja chyba tak zrobię, choć po rozebraniu tapicerki nie bardzo widziałem jak go wyjąć) kupić i wymienić samemu, po prostu dostając dodatkowy kluczyk. Od razu zaznaczę, że zamek powinien być regularnie smarowany i przynajmniej raz w tygodniu używany, żeby w ogóle działał, ale nie ma to wpływu na podaną wcześniej przypadłość.

W M1 zamek w drzwiach zamyka/otwiera tylko te drzwi w których jest, bo w odróżnieniu od innych aut jakie miałem w Renault nie ma w żadnych drzwiach "mastera" są same "slave". "Master" - czyli tutaj sterownik, jest w środku samochodu i podaje sygnał od naciśnięcia przycisku na tablicy lub od sygnału z kluczyka.

Jeszcze gorzej wygląda sprawa zamka z kluczykiem w tylnej klapie. U mnie nigdy chyba nie był używany (ja spróbowałem kiedy przy zamkniętym aucie rozładował mi się akumulator - oczywiście nie zadziałał)no i okazuje się, że w tym wieku (auto ma trochę ponad 8 lat)można zapomnieć o jego reanimacji. Cały bębenek to po prostu kupa rdzy, żadne mycie nic już nie da. Jedynie wymiana na nowy kompletny mechanizm. Nie dziwię się że Renault w większości młodszych M1phII zrezygnowało z tego rozwiązania. U mnie jeszcze ciekawiej jest bo mam kratkę VAN montowaną od strony bagażnika, więc wiecie co oznacza ewentualna awaria zamkniętej klapy bagażnika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam,

Mam następujący problem Meganką I kobiety. Z niewiadomych powodów nie działa centralny z pilota. Żeby urozmaicić życie oba zamki przednich dzwi obracają się w dowolnym kierunku nie otwierając się. W bagażniku brak zamka na kluczyk. Finalnie mam (nas szczęście w garażu) samochód do którego nijak nie mogę się dostać. Podejrzewam że mógł paść akumulator (choć dioda immo "mryga") ale jego też musze jakoś wyciągnąć. Czy ktoś ma może pomysł jak wybrnąć z tego "kłopociku"?

Nie muszę mowć że będę wdzięczny :)

 

Pozdrawiam

Czarny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam że mógł paść akumulator (choć dioda immo "mryga") ale jego też musze jakoś wyciągnąć

Jeżeli Meganka I Twojej kobiety jest z rocznika mojej to można otworzyć maskę w prosty sposób i dostać się do aku. Pisałem o tym w temacie "Linka od klapy silnika". Powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam Was,

Otóż udało mi się otworzyć maskę. Oczywiście - "kumulacja" :) Ale po kolei: rocznik 2001 nie ma możliwości dostania się od spodu - za mała przestrzeń do zmieszczenia ręki. Od przodu tak jak radził jeden z kolegów nie jest lekko - zamek jest zmodyfikowany i nie ma czego popchnąć/odciągnąć żeby odpuścił. Został mi więc demontaż/uszkodzenie kratek wlotu powietrza. Wtedy po kolejnej godzinie walki pomogło poluzowanie nakrętek mocujących zamek, dopiero wtedy też można było pociągnąć za poluzowaną linkę i otworzyć maskę. Zamków dzwi jeszcze nie rozbierałem. Akumulator padł jak podejrzewałem

 

Czarny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam wszystkich. Dzisiaj miałem podobny problem jak koledzy wcześniej opisywali (akumulator padł, bębenki kręcą się dookoła). Zadzwoniłem do znajomego mechanika czy nie ma jakiegoś "kolegi" który potrafiłby dostać się do samochodu bez kluczyków i bez rozbijania szyby. Od razu wiedział co zrobić, podnieść przód samochodu, znaleźć od spodu miejsce żeby podłączyć '+' z drugiego akumulatora i oczywiście gdziekolwiek '-' i po problemie. Powiedział żebym sam to zrobił i że powinienem sobie poradzić ale z braku podnośnika i akumulatora zapytałem cz on by się tego podjął, powiedział że ok za 50zł nie ma sprawy. Przyjechało ich czterech i zeszło ponad pół godziny bo ciężko znaleźć od spodu miejsce na podłączenie '+' ale się udało. Mam nadzieję że komuś przyda się ten sposób, pozdrawiam wszystkich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam.

Mam Megane z 2001 roku i od wczoraj problem z otwieraniem tylnych prawych drzwi. Problem polega na tym, że nie mogę ich otworzyć ani z zewnątrz ani od wewnątrz.

Od wewnątrz dlatego, że włączona jest blokada – dzieci, a od zewnątrz?? … no właśnie bo coś zapewne się zepsuło. Czy ktoś z Was ma jakiś pomysł jak otworzyć takie drzwi zabezpieczone od wewnątrz i zepsute od zewnątrz.

Pozdrawiam

 

Witam, podpinam się pod problem kolegi, czy komuś może znane jest rozwiązanie :D ? Dogrzebałem się pod tapicerkę tylnych drzwi i wygląda to tak, że klamka nie ma połączenia z zamkiem. Nie zauważyłem żadnych ułamanych elementów. Główkowałem trochę ale nie za bardzo wiem jak podpiąć zamek z klamką, sytuacje utrudnia trudny dostęp.

Edytowane przez abencjusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze pamiętam to klamka zewnętrzna z zamkiem połączona jest kawałkiem powyginanego pręta. Powinien być zaczepiony w którymś elemencie, jak nie ma to ktoś o zdemontował, albo leży na dole drzwi.

thumb_hosting_zdjec_1349207309__schowek01.jpg

Elementy 8 i 9

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!