Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane III 2.0 140KM CVT Filtr paliwa


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Moja dziewczyna ma Renault Megane III 2010 rok 2.0 benzyna ze skrzynią CVT. Wymieniałem jej dzisiaj olej, filtr oleju, filtr kabinowy oraz powietrza. Problem powstał, gdy chciałem wymienić filtr paliwa. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć gdzie on się znajduje? W sklepie zamawiałem części po nr VIN, więc gdzieś ten filtr musi być. Nie jestem mechanikiem, dlatego mam problem ze zlokalizowaniem tego filtra.

Przy okazji co ile km wymieniać olej w skrzyni CVT i czy jest tam jakiś filterek?

Pozdrawiam.

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 -Prezes

 

Dodano: 24 cze 2017 - 20:33

Ktoś pomoże?

Edytowane przez akai.88
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej.

 

Mam te samo auto (tyle że phI). Nie ma w nim filtra paliwa. Może inaczej: filtr paliwa jest, ale zintegrowany z pompą paliwa i cała jednostka pompa-filtr siedzi sobie w baku. Gdzieś czytałem, że żywotność normalnie eksploatowanej jednostki pompy to ok 250tyś km, filtr zatem też jest przewidziany na podobny czas ;). Dlatego jak kiedyś padnie pompa to wymieniasz ją łącznie z filtrem i po problemie. Koszt nówki to ok 850zł (Bosch 0 580 200 025).

 

Co do skrzyni CVT w Megane III. Skrzynia ma Renaultowski symbol FK0, ale jest to skrzynia Jatco JF011E. Zarówno producent, jak i Renault podają, że są to skrzynie bezobsługowe, tj. nie ma potrzeby by wymieniać w nich olej, jeżeli nic się nie dzieje. Ale nie jest to niemożliwe, wymienić olej może praktycznie każdy bez większej wiedzy mechanicznej (stosując się do kilku kroków). Dla pewności możesz sprawdzić stan oleju w skrzyni - na zimnym i rozgrzanym aucie czy na bagnecie są prawidłowe jego wartości. Możesz też zobaczyć jego kolor, czy jest czysty i czy nie śmierdzi spalenizną a ma zapach oleju. Ostatnio sprawdzałem u siebie i olej jest jak nówka, a nie sądzę by był kiedyś wymieniany, aczkolwiek korci mnie by go jednak wymienić, tym bardziej, że to prosta sprawa. W skrzyni jakby co też jest filtr oleju, ale to już więcej odkręcania, bo trzeba odkręcić wszystkie 17 czy tam 18 śrub od miski olejowej i tam też znajduje się filtr na trzech śrubach. Filtr wraz z uszczelkami to ok 80zł. Ale wiadomo - to skrzynia, więc lepiej czegoś nie spieprzyć ;), z drugiej strony chyba lepiej zrobić to samemu niż dać to zrobić pierwszemu lepszemu mechanikowi (nikt tak nie zrobi ci czegoś przy twoim aucie jak zrobiłbyś to ty sam ;) ). Tym bardziej, że jest genialna wręcz, obszerna instrukcja serwisowa do tego auta ;). No ale jak sam producent podaje, że jak nic się nietypowego nie dzieje to żeby nic nie ruszać, może warto go posłuchać, sam nie wiem. Tym bardziej, że kiedyś gadałem z ASO Renault, to koleś powiedział że pamięta, jak w jednym aucie olej ten wymienili i zaczęły się problemy :-) (ale. nie mogę sobie wytłumaczyć jakim cudem... no chyba, że zły olej zalali lub nie trzymali się serwisówki z lenistwa ;) ).

Edytowane przez Ravvar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Szkoda, że wcześnie tutaj nie zerknąłem. Olej już wymieniony, ze skrzynią nic się nie dzieje. Chociaż jak dla mnie podczas jeżdżenia tym autem mam wrażenie jakbym jechał skuterem. Skrzynia bardzo późno zmienia biegi. Podczas gwałtownego przyśpieszania auto zmienia dopiero bieg w granicach 5500 obrotów... Jak to wygląda u CIebie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!