Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam takie 2 analizy zużycia oleju, wykonane na dostarczonym przeze mnie 2x oleju silnikowym z SCIII 1,5 dCi 110 KM. Analiza wykonana spektometrem z podziałem na pierwiastki.

Moje pytanie - czy ktoś ma wiedzę, dane, jakie powinny być wartości zanieczyszczeń i zużyć metalicznych w oleju. Wiadomo - zużywa się wał i panewki. Jakieś zużycie miedzi i żelaza w tych analizach jest. Ale muszą być jakieś parametry odniesienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, mrarek napisał:

Ale muszą być jakieś parametry odniesienia.

Trzeba zrobić analizę czystego ojeju, z fabryki.

Takich danych nigdzie nie znajdziesz, to jest raczej tajemnica producenta, nieudostępniana.

Na pewno w oleju będą ślady metali, szczególnie przepracowanym. Spodziewałbym zawartości metali na poziome tysięcznych części procenta.

Możliwe również, że producent do oleju dodaje jakieś związki chemicznych zawierających metale w celu poprawienia właściwości oleju, np. polepszających smarowność, chyba tak to się nazywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem dwa badania świeżego Elf Evolution FULL-TECH FE 5W/30 RN0720 i dwa przepracowanego po 10 kkm. Metoda badania: ASTM D6595-00:2011, wartości ppm

 

Żelazo: olej świeży 1,1 pierwsze badanie (1,7 drugie badanie); olej przepracowany 18,6 pierwsze badanie (23,1 drugie badanie)

Miedź: olej świeży 0,2 (0,3); olej przepracowany 3,3 (4,1)

Cyna: olej świeży 3,7 (1,5); olej przepracowany 0,3 (1,2)

Chrom: olej świeży 1,3 (0,7); olej przepracowany 2,6 (3,6)

Aluminium: olej świeży 4,7 (4,6); olej przepracowany 9,0 (6,0)

 

To oczywiście niektóre wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po przeanalizowaniu tych wyników, mam poważne wątpliwości co do poprawności przeprowadzenia  badania.

Nie znam tej techniki, ale różnica wynosząca 30% (i więcej) wyniku, dyskwalifikuje takie badanie, niezależnie od użytej techniki pomiaru.

Analizy śladowe są trudne, ale takie różnice?

Norma podaje zdecydowanie mniejsze różnice wyników.

Znalazłem  coś takiego, po angielsku

Table 1. Typical source of elements analyzed by spectroscopy in oil

Metal Engine, Transmission, Gears Hydraulic Fluid Coolants
Aluminum Al Pistons or Crankcases on Reciprocating Engines, Housings, Bearing Surfaces, Pumps, Thrust Washers Pumps, Thrust Washers Radiator Tanks, Coolant Elbows, Piping, Thermostat, Spacer Plates
Barium Ba Synthetic Oil Additive Synthetic Fluid Additive Not Applicable
Boron B Coolant leak, Additive Coolant Leak, Additive pH Buffer, Anticorrosion Inhibitor
Calcium Ca Detergent Dispersant Additive, Water Contaminant, Airborne Contamination Detergent Dispersant additive, Water Contaminant, Airborne Contamination Hard Water Scaling Problem
Chromium Cr Pistons, Cylinder Liners, Exhaust Valves, Coolant Leak from Cr Corrosion Inhibitor Shaft, Stainless Steel Alloys Corrosion Inhibitor
Copper Cu Either brass or bronze alloy detected in conjunction with zinc for brass alloys and tin for bronze alloys. Bearings, Bushings, Thrust Plates, Oil Coolers, Oil Additive Bushings, Thrust Plates, Oil Coolers Radiator, Oil Cooler, Heater Core
Iron Fe Most common of wear metals. Cylinder Liners, Valve Guides, Rocker arms, Bearings, Crankshaft, Camshaft, Wrist Pins, Housing Cylinders, Gears, Rods Liners, Water Pump, Cylinder Block, Cylinder Head
Lead Pb Bearing Metal, Bushings, Seals, Solder, Grease, Leaded Gasoline Bushings Solder, Oil Cooler, Heater Core
Magnesium Mg Housings on Aircraft and Marine Systems, Oil Additive Additive, Housings Cast Alloys
Molybdenum Mo Piston Rings, Additive, Coolant contamination Additive, Coolant Contamination Anti-cavitation Inhibitor
Nickel Ni Alloy from Bearing Metal, Valve Trains, Turbine Blades Not Applicable Not Applicable
Phosphorous P Anti-wear Additive Anti-wear Additive pH Buffer
Potassium K Coolant Leak, Airborne Contaminant Coolant Leak, Airborne Contaminant pH Buffer
Silicon Si Airborne Dusts, Seals, Coolant Leak, Additive Airborne Dusts, Seals, Coolant Leak, Additive Anti-foaming and Anticorrosion Inhibitor
Silver Ag Bearing Cages (silver plating), Wrist Pin Bushings on EMD Diesel Engines, Piping with Silver Solder Joints from Oil Coolers Silver Solder Joints from Lube Coolers Not Applicable
Sodium Na Coolant Leak, Salt Water and Grease in Marine Equipment, Additive Coolant Leak, Salt Water and Grease in Marine Equipment, Additive Inhibitor
Tin Sn Bearing Metal, Piston Rings, Seals, Solder Bearing Metal Not Applicable
Titanium Ti Gas Turbine Bearing Hub Wear, Turbine Blades, Compressor Discs Not Applicable Not Applicable
Zinc Zn Anti-wear Additive Anti-wear Additive Wear Metal from Brass Components

 

Może to coś Ci rozjaśni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do poprawności badań to racze nie będę miał obiekcji. Przeprowadza to moja znajoma pracująca w dużej firmie transportowej. Mają własne dobre laboratorium. Muszę ją w takim razie zapytać o interpretację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!